Samuag
New member
İstanbul Pendik’te fahiş servis fiyatını Tüketici Hakem Heyeti’ne şikayet eden velinin çocuğu servis listesinden çıkarıldı.
Veli Salih Aygül, Pendik’teki oturduğu konut ile kızının okulu içindeki 6.2 kilometrelik yol için, 17 bin 70 lira servis fiyatı ödedi.
Aygül ödediği fiyatın İBB’nin Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü’nün belirlediği fiyat tarifesiyle karşılaştırdı.
Veli ödemesi gereken sayının 9 bin 705 lira olduğunu hesapladı. Bunun üzerine Salih Aygül, ortadaki büyük fark niçiniyle Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu.
Aygül’ün şikayetine, servis şirketi mukaveleyi iptal ederek karşılık verdi. Aygül’ün ödediği 17 bin 70 lirayı iade eden şirket, okulun birinci gününde kızını servis listesinden çıkardı. Okulun tek servis firmasıyla çalıştığını belirten Aygül, kızının mağdur olduğunu söylemiş oldu.
Benzer durumu biroldukca kişinin yaşadığını belirten Salih Aygül olağan tarifenin iki katı fiyat ösöylemiş olduğini vurgulayarak, “Okullar açılmadan, daha kayıt devrindeyken okuldan bildiri geldi. Servisten faydalanabilmek için müracaat yapmanız gerekiyor denildi. Birinci yaptığım toplantıda belirlenen fiyatın çok yüksek olduğunu gördüm. Bununla ilgili araştırmalar yaptım. UKOME’nin belirlemiş olduğu fiyat tarifesini öğrendim” dedi.
Fiyat tarifesini hatırlattığı yetkililerin ödeme yapmazsa kaydının yapılmayacağını dediğini aktarak Aygül, şunları kaydetti:
“Çocuğum mağdur olmasın diye, 17 bin 70 liralık bir fiyatı ödemek durumunda kaldım. daha sonrasında ödediğim makbuzlarla Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdum. Tüketici Hakem Heyeti benden alabilecekleri sayının, 9 bin 705 lira olduğunu söylemiş oldu. Heyet servis yetkililerine ulaşınca çocuğum birinci günün akşamında listeden çıkartıldı. niye çıkartıldığını sorduğumuzda ‘Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurduğumuz için’ dediler.”
“YAPILAN SÜREÇ BÜSBÜTÜN HAKSIZ”
Tüketici Müracaat Merkezi Lideri İbrahim Güllü de yapılan sürecin Tüketici Kanunu’nun 6. hususuna karşıt olduğunu belirtti.
“Servis haklı bir münasebet olmadan hizmet vermekten kaçınamaz” diyen Güllü, “Burada yapılan süreç büsbütün haksız. Servis hizmeti veren firma, bundan dolayı hizmet vermek istemiyorum diyemez. Tüketicimiz burada önlem sonucu isteyebilir ve mahkeme hizmetin devamına karar verebilir. Bunun yanı sıra maddi ve manevi tazminat davası açabilir” diye konuştu.
“SERVİS FİYATI BÜSBÜTÜN FAHİŞ HESAPLAMA OLMUŞ”
İstanbul Umum Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odası Lideri Günhan Sinar da veliyi haklı buldu. İBB’nin uygulamasında kilometre ve fiyatların belirlendiğini söyleyen Sinar, “Belediyenin kendi servis araçları yönergesinde, öğrencinin konutuyla okulu içindeki İETT çizgisindeki kilometreye göre hesaplanır diyor. kimi vakit kilometre farkları oluşabiliyor lakin, bu fark da 2-3 kilometre olabilir. Bu hadisede ise iki katı fiyat talep ediliyor. Bu büsbütün fahiş bir hesaplama” tabirlerini kullandı.
Veli Salih Aygül, Pendik’teki oturduğu konut ile kızının okulu içindeki 6.2 kilometrelik yol için, 17 bin 70 lira servis fiyatı ödedi.
Aygül ödediği fiyatın İBB’nin Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü’nün belirlediği fiyat tarifesiyle karşılaştırdı.
Veli ödemesi gereken sayının 9 bin 705 lira olduğunu hesapladı. Bunun üzerine Salih Aygül, ortadaki büyük fark niçiniyle Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu.
Aygül’ün şikayetine, servis şirketi mukaveleyi iptal ederek karşılık verdi. Aygül’ün ödediği 17 bin 70 lirayı iade eden şirket, okulun birinci gününde kızını servis listesinden çıkardı. Okulun tek servis firmasıyla çalıştığını belirten Aygül, kızının mağdur olduğunu söylemiş oldu.
Benzer durumu biroldukca kişinin yaşadığını belirten Salih Aygül olağan tarifenin iki katı fiyat ösöylemiş olduğini vurgulayarak, “Okullar açılmadan, daha kayıt devrindeyken okuldan bildiri geldi. Servisten faydalanabilmek için müracaat yapmanız gerekiyor denildi. Birinci yaptığım toplantıda belirlenen fiyatın çok yüksek olduğunu gördüm. Bununla ilgili araştırmalar yaptım. UKOME’nin belirlemiş olduğu fiyat tarifesini öğrendim” dedi.
Fiyat tarifesini hatırlattığı yetkililerin ödeme yapmazsa kaydının yapılmayacağını dediğini aktarak Aygül, şunları kaydetti:
“Çocuğum mağdur olmasın diye, 17 bin 70 liralık bir fiyatı ödemek durumunda kaldım. daha sonrasında ödediğim makbuzlarla Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdum. Tüketici Hakem Heyeti benden alabilecekleri sayının, 9 bin 705 lira olduğunu söylemiş oldu. Heyet servis yetkililerine ulaşınca çocuğum birinci günün akşamında listeden çıkartıldı. niye çıkartıldığını sorduğumuzda ‘Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurduğumuz için’ dediler.”
“YAPILAN SÜREÇ BÜSBÜTÜN HAKSIZ”
Tüketici Müracaat Merkezi Lideri İbrahim Güllü de yapılan sürecin Tüketici Kanunu’nun 6. hususuna karşıt olduğunu belirtti.
“Servis haklı bir münasebet olmadan hizmet vermekten kaçınamaz” diyen Güllü, “Burada yapılan süreç büsbütün haksız. Servis hizmeti veren firma, bundan dolayı hizmet vermek istemiyorum diyemez. Tüketicimiz burada önlem sonucu isteyebilir ve mahkeme hizmetin devamına karar verebilir. Bunun yanı sıra maddi ve manevi tazminat davası açabilir” diye konuştu.
“SERVİS FİYATI BÜSBÜTÜN FAHİŞ HESAPLAMA OLMUŞ”
İstanbul Umum Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odası Lideri Günhan Sinar da veliyi haklı buldu. İBB’nin uygulamasında kilometre ve fiyatların belirlendiğini söyleyen Sinar, “Belediyenin kendi servis araçları yönergesinde, öğrencinin konutuyla okulu içindeki İETT çizgisindeki kilometreye göre hesaplanır diyor. kimi vakit kilometre farkları oluşabiliyor lakin, bu fark da 2-3 kilometre olabilir. Bu hadisede ise iki katı fiyat talep ediliyor. Bu büsbütün fahiş bir hesaplama” tabirlerini kullandı.