600.000 müşteri etkilendi: Güney Koreli İSS'nin kötü amaçlı yazılım yüklediği iddia edildi

celeron

Global Mod
Global Mod
Koreli bir İnternet Servis Sağlayıcısının (ISP), müşterilerin bilgisayarlarına kasıtlı olarak kötü amaçlı yazılım yüklediği söyleniyor. Kötü amaçlı yazılım, bir ağ yönetimi çözümü olarak gizlenmişti ve BitTorrent trafiğini bozmayı amaçlıyordu.


Reklamcılık



Kore gazetesi JBTC'nin haberine göre, eski ismi “Korea Telecom” olan İnternet servis sağlayıcısı KT'nin, müşterilerinin yoğun indirme faaliyetleri nedeniyle bu önlemi aldığı belirtiliyor.

Bant genişliği domuzlarına karşı kötü amaçlı yazılım


Güney Kore'de dosya paylaşımı hala çok yaygın, ancak kullanılan teknoloji diğer ülkelerdekinden farklı. Özellikle “Web Hard Drive”ın kısaltması olan “Webhard” adlı ücretli BitTorrent destekli hizmetler orada popülerdir. Bu hizmetler dosyaların kullanılabilirliğini garantilemek için özel web tohumları sunar. Dağıtım teknolojisi, yoğun kullanıldığında bant genişliğine önemli bir yük bindirebilen eşler arası ağlara dayanmaktadır.

Manipülasyon, birçok Webhard kullanıcısının hata mesajları almasıyla fark edildi. Hatalar yalnızca KT müşterilerinde meydana geldi. JBTC bu olayları araştırdı ve sonunda İnternet servis sağlayıcısı KT'nin Webhard hizmetlerine sahip bilgisayarlara kötü amaçlı yazılım yüklediğini belirledi. Analizlere göre kötü amaçlı yazılım, sağlayıcının 600.000'den fazla müşterisinde mevcuttu.

Techspot, Gyeonggi Güney Bölge Polis Ofisi'nden uzmanların KT'nin veri merkezini ve genel merkezini aradığını bildirdi. Bilgisayarlar ve kapsamlı belgelere el konuldu. KT ve bazı ortak şirketler, aboneleri dinlemek ve veri iletimini bozmak için kötü amaçlı yazılımı kasıtlı olarak yerleştirmekle suçlanıyor.

Eylemlere KT çalışanları ve eski ortak şirketlerin çalışanlarının da aralarında bulunduğu toplamda en az 13 kişinin katıldığı söyleniyor. Kötü amaçlı yazılımın geliştirilmesinden bir grup sorumluydu. Başka bir grup ise programların dağıtımı, işletilmesi ve sağlanan verilerin değerlendirilmesi işlerini üstlendi.

Tedbirlerin birkaç yıllık bir süre içinde alındığı söyleniyor. Dört yıl önce, KT müşteri hesapları ile Webhard uygulamalarındaki sistem sorunları arasındaki bağlantı ilk kez fark edildi. KT, sorunsuz operasyonları sağlamak için yalnızca ağındaki veri trafiğini yönetmeyi amaçladığını iddia ediyor.


(biz)