AI düzenlemesi: ABD teknoloji şirketleri AB ile aynı fikirde

celeron

Global Mod
Global Mod
AB Komiseri Thierry Breton Cuma günü ABD teknoloji şirketi yöneticileriyle yaptığı toplantılarda Mark Zuckerberg (Meta) ve Sam Altman (OpenAI) ile AB’nin yapay zeka (AI) kuralları hakkında konuştu. Zuckerberg, üretici yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği filigranlamayı kabul etti. Altman ayrıca Avrupa Birliği’nin yaklaşımını ve onun ileri görüşlülüğünü ve ciddiyetini – dünyanın geri kalanı için de – takdir ediyor.

Reklamcılık



Nvidia Avrupa’ya yatırım yapmak istiyor


Bloomberg’in bildirdiğine göre, şirketi ChatGPT’yi geliştiren Altman, zamanında lansman yapmak ve AI Yasasına uyarken bir Avrupa hizmeti sunmak için AB ile birlikte çalışmayı dört gözle bekliyor. Meta’nın Küresel İşler Başkanı Nick Clegg de şirketinin yapay zeka görevini desteklediğini belirtti. Ayrıntılar henüz gözden geçirilmese de yapay zeka alanında çalışmak hakkında açıkça konuşmamız gerektiğinin farkındayız.

Bu nedenle Breton, Nvidia Corp.’un CEO’su Jensen Huang ile de bir araya geldi ve yapay zeka hakkında konuştu. Huang, görüşmeden sonra gazetecilere, Nvidia’nın Avrupa’ya yatırım yapmasının “büyük olasılıkla” olduğunu söyledi. Bloomberg’e göre öneriyi Breton yaptı.

Breton, Dijital Hizmetler Yasasına uyum için baskı yapıyor


Breton, Facebook ve Instagram’ın katı Avrupa içerik denetleme kurallarına uymaya iyi hazırlanmış göründüğünü söyledi. Meta, çalışmaları ve yaklaşık 1000 çalışanın üzerinde çalışacağı Dijital Hizmetler Yasası’na (DSA) uygunluğu hakkında “çok fazla bilgi” sundu. Ancak şirket, hiçbir şeyin gözden kaçmaması için önümüzdeki birkaç ay boyunca bir stres testinden geçecek.

Bloomberg’in haberine göre Breton, Zuckerberg’i özellikle Ukrayna’daki savaş ve Instagram’daki pedofil ağıyla ilgili Doğu Avrupa ülkelerinde dezenformasyonla mücadele için kaynakları artırmaya çağırdı. Breton, Perşembe günü Twitter patronu Elon Musk ve yeni CEO’su Linda Yaccarino ile bir araya geldi ve her ikisine de, Ağustos’tan itibaren AB düzenlemelerine uymak istiyorlarsa hassas içerikle uğraşmak için daha fazla kaynak ayırmaları gerektiğini açıkladı.

Reklamcılık


(bme)



Haberin Sonu