RAM
New member
Alman süpermarketleri ABD’li besin devlerine karşı: Gevrek, çikolatalı bar, kola rafları boş kaldı
Alışverişe çıkan Almanlar, süpermarketlerde en sevdikleri Kellogg’s mısır gevreği, Mars çikolata yahut pirinç barının olması gereken kısımlarda giderek daha fazla boş rafla karşılaşıyor.
‘Mars’a alternatif kendi eserlerimizi öneriyoruz’
Rewe süpermarket zinciri, Mars mamüllerinin olması gereken raflara şu minvalde duyurular astı:
“Bu yazıyı asmaktansa size uygun fiyatla eser sunmayı tercih ederdik. Lakin Mars’ın talep ettiği fiyat artırımı niçiniyle yürütülen uzun ve ağır müzakereler kararında Mars’la makul bir fiyat üzerinde muahede sağlayamadık. Bunun üzerine Mars, maalesef tek taraflı olarak eser tedarikini kesmeye karar verdi. Biz de alternatif olarak size ‘Ja’ markalı kendi eserlerimizi öneriyoruz.”
Edeka süpermarketlerinin boş raflarını da “Değerli müşterilerimiz: Şu anda tedarikçimiz Mars GmbH’nin tüm mamüllerini sunamadığımızı size bildirdiğimiz için üzgünüz” yazısı süsledi.
‘Onu alma beni al’
Edeka kümesinin indirimli markası Netto’nun yakın tarihindeki Instagram gönderisinde “Mars’tan astronomik fiyatlar mı? bu biçimde Netto satın alın” çağrısı yapıldı.
Bu bildiriler, enflasyonun yüzde 10 üzere rekor seviyede seyrettiği Almanya’da, süpermarket zincirlerinin dünyanın en tanınmış markalarının fahiş fiyat artışlarını geri püskürtme gayretini yansıtıyor.
Üretim ve nakliye maliyetleri artınca
ABD merkezli oldukçauluslu besin devleri, mamüllerine fiyat artırımı taleplerini, Ukrayna krizini takip eden Rusya yaptırımlarının güç meblağlarını körüklemesi kararı üretim ve nakliye maliyetlerinin artmasıyla açıklıyor.
Yüzde 30’a varan fiyat artışına direniş
Avrupa’nın en büyük ekonomisindeki perakendeciler ise güç bir vakitte müşterilerin satın alma gücünü koruduklarını ve birtakım durumlarda yüzde 30’a varan fiyat artışlarının abartılı olduğunu söylüyor.
‘Enflasyonu suistimal etmeye çalışıyorlar’
AFP’ye konuşan Edeka sözcüsü, “Biroldukca memleketler arası marka, karlarını artırmak için çok fiyatlar talep ederek enflasyonu suistimal etmeye çalışıyor” derken bilhassa Mars’ın fiyat taleplerini ‘haksız’ diye niteledi.
Rewe sözcüsü de ‘süpermarketlerin bu sıkıntı vakit içinderda alışveriş yapanların gereksiz yere cezalandırıldığını görmek istemediğini’ söylemiş oldu.
Nitekim Almanya’nın en büyük iki süpermarket zinciri olan Edeka ile Rewe, Twix ve Snickers barları, Ben’s Original pirinç paketleri ve Whiskas kedi maması ile tanınan Mars firmasından 300’e yakın eseri teslim almayı durdurdu.
Alman medyasına nazaran Rewe, tanınan kahvaltı gevreği için neredeyse yüzde 30’dan fazla fiyat artırımı isteyen ABD şirketi Kellogg’s ile de uzlaşmaya varamadı.
Diğer markalarla da benzeri fiyat savaşları sürüyor. Birtakım mağazalarda Jacobs Douwe Egberts’in çay ve kahve eserleri bulunmuyor.
İndirim marketleri Aldi ve Lidl, dünyanın en büyük yoğurt üreticisi Danone’yi stoklamıyor.
Edeka ile Coca-Cola ise mahkemelik oldu. Süpermarket zinciri, içecek devinin uyuşmazlık niçiniyle teslimatları durdurmasının hakları dahilinde olduğunu söyleyen mahkeme sonucunı temyize götürdü.
Avrupa’da büyümenin itici gücü olan Alman iktisadının gelecek yıl resesyona girmesi bekleniyor. Rus gazı arzını kesilmesinin akabinde hayat pahalılığı ve güç krizinin ortasında sert bir kışa hazırlanan Alman tüketicilerin sıkıntılarına süpermarketlerde aradıkları eserleri bulamamak da eklendi.
Berlin’in Karl-Marx Bulvarı’ndaki bir süpermarketten çıkan 24 yaşındaki Leana Kring, “Yiyecek, içecek ve hatta hijyen eserleri bile eksik” dedi.
Bu düello vesilesiyle süpermarketler alternatif ismi altında kendilerinin daha ucuz mamüllerini müşteriye dayattı. Kendi markalarıyla yaptıkları satışlar, 2022’nin birinci çeyreğinde Alman süpermarket gelirlerinin yüzde 34.6’sını oluşturdu. Yani evvelki yıla göre yüzde 1.2 artış gösterdi.
Berlin’de bir Rewe mağazasından çıkan 30 yaşındaki Mirjam Branz, “Daha ucuz ve tadı aynı” görüşünü lisana getirdi.
Haber Sitelerinden Alıntıdır.
Alışverişe çıkan Almanlar, süpermarketlerde en sevdikleri Kellogg’s mısır gevreği, Mars çikolata yahut pirinç barının olması gereken kısımlarda giderek daha fazla boş rafla karşılaşıyor.
‘Mars’a alternatif kendi eserlerimizi öneriyoruz’
Rewe süpermarket zinciri, Mars mamüllerinin olması gereken raflara şu minvalde duyurular astı:
“Bu yazıyı asmaktansa size uygun fiyatla eser sunmayı tercih ederdik. Lakin Mars’ın talep ettiği fiyat artırımı niçiniyle yürütülen uzun ve ağır müzakereler kararında Mars’la makul bir fiyat üzerinde muahede sağlayamadık. Bunun üzerine Mars, maalesef tek taraflı olarak eser tedarikini kesmeye karar verdi. Biz de alternatif olarak size ‘Ja’ markalı kendi eserlerimizi öneriyoruz.”
Alle, einfach alles alle. Seit Wochen leere Regale und heute nun die Erklärung von REWEUnd das im besten Dtl aller Zeiten… pic.twitter.com/ADGpWkkTDH
— Mork vom Ork (@MorkvomMork) October 12, 2022
Edeka süpermarketlerinin boş raflarını da “Değerli müşterilerimiz: Şu anda tedarikçimiz Mars GmbH’nin tüm mamüllerini sunamadığımızı size bildirdiğimiz için üzgünüz” yazısı süsledi.
‘Onu alma beni al’
Edeka kümesinin indirimli markası Netto’nun yakın tarihindeki Instagram gönderisinde “Mars’tan astronomik fiyatlar mı? bu biçimde Netto satın alın” çağrısı yapıldı.
Bu bildiriler, enflasyonun yüzde 10 üzere rekor seviyede seyrettiği Almanya’da, süpermarket zincirlerinin dünyanın en tanınmış markalarının fahiş fiyat artışlarını geri püskürtme gayretini yansıtıyor.
With German inflation running at a record 10 percent, supermarket giants are pushing back against what they see as unreasonable price increases by some of the world's best-known brands.https://t.co/5jDfrg0DhL
— ET Brand Equity (@ETBrandEquity) October 20, 2022
Üretim ve nakliye maliyetleri artınca
ABD merkezli oldukçauluslu besin devleri, mamüllerine fiyat artırımı taleplerini, Ukrayna krizini takip eden Rusya yaptırımlarının güç meblağlarını körüklemesi kararı üretim ve nakliye maliyetlerinin artmasıyla açıklıyor.
Yüzde 30’a varan fiyat artışına direniş
Avrupa’nın en büyük ekonomisindeki perakendeciler ise güç bir vakitte müşterilerin satın alma gücünü koruduklarını ve birtakım durumlarda yüzde 30’a varan fiyat artışlarının abartılı olduğunu söylüyor.
German shoppers are increasingly finding empty shelves where their favourite Kellogg's cereal, Mars chocolate bar or rice brand used to be, as supermarkets square off against major food companies over price hikes. @AFP @CazeresFlorian https://t.co/7GRPuAjznG
— Deborah Cole (@doberah) October 20, 2022
‘Enflasyonu suistimal etmeye çalışıyorlar’
AFP’ye konuşan Edeka sözcüsü, “Biroldukca memleketler arası marka, karlarını artırmak için çok fiyatlar talep ederek enflasyonu suistimal etmeye çalışıyor” derken bilhassa Mars’ın fiyat taleplerini ‘haksız’ diye niteledi.
Rewe sözcüsü de ‘süpermarketlerin bu sıkıntı vakit içinderda alışveriş yapanların gereksiz yere cezalandırıldığını görmek istemediğini’ söylemiş oldu.
Nitekim Almanya’nın en büyük iki süpermarket zinciri olan Edeka ile Rewe, Twix ve Snickers barları, Ben’s Original pirinç paketleri ve Whiskas kedi maması ile tanınan Mars firmasından 300’e yakın eseri teslim almayı durdurdu.
Alman medyasına nazaran Rewe, tanınan kahvaltı gevreği için neredeyse yüzde 30’dan fazla fiyat artırımı isteyen ABD şirketi Kellogg’s ile de uzlaşmaya varamadı.
Diğer markalarla da benzeri fiyat savaşları sürüyor. Birtakım mağazalarda Jacobs Douwe Egberts’in çay ve kahve eserleri bulunmuyor.
İndirim marketleri Aldi ve Lidl, dünyanın en büyük yoğurt üreticisi Danone’yi stoklamıyor.
Edeka ile Coca-Cola ise mahkemelik oldu. Süpermarket zinciri, içecek devinin uyuşmazlık niçiniyle teslimatları durdurmasının hakları dahilinde olduğunu söyleyen mahkeme sonucunı temyize götürdü.
Avrupa’da büyümenin itici gücü olan Alman iktisadının gelecek yıl resesyona girmesi bekleniyor. Rus gazı arzını kesilmesinin akabinde hayat pahalılığı ve güç krizinin ortasında sert bir kışa hazırlanan Alman tüketicilerin sıkıntılarına süpermarketlerde aradıkları eserleri bulamamak da eklendi.
Berlin’in Karl-Marx Bulvarı’ndaki bir süpermarketten çıkan 24 yaşındaki Leana Kring, “Yiyecek, içecek ve hatta hijyen eserleri bile eksik” dedi.
Bu düello vesilesiyle süpermarketler alternatif ismi altında kendilerinin daha ucuz mamüllerini müşteriye dayattı. Kendi markalarıyla yaptıkları satışlar, 2022’nin birinci çeyreğinde Alman süpermarket gelirlerinin yüzde 34.6’sını oluşturdu. Yani evvelki yıla göre yüzde 1.2 artış gösterdi.
Berlin’de bir Rewe mağazasından çıkan 30 yaşındaki Mirjam Branz, “Daha ucuz ve tadı aynı” görüşünü lisana getirdi.
Haber Sitelerinden Alıntıdır.