Epic Games, 2024'ün sonuna kadar oyun mağazasının 29 milyon kurulumunu kaydetti. Bu, 100 milyon hedefinin oldukça altında. Apple'a pek sempati duymadığı bilinen epik patron Tim Sweeney, bunu öncelikle Apple'ın Avrupa Birliği'ndeki iPhone kullanıcılarına alternatif bir pazar yeri kurmak istediklerinde gösterdiği uyarılara bağlıyor. Epic'in bulgularına göre kullanıcıların yarısı projeden vazgeçecek. Beş milyon denemede kullanıcılar tarayıcıda ve işletim sisteminde engellerle karşılaştı.
Reklamcılık
Oyun üreticisine göre alternatif App Store'u iPhone'a yüklemek için 15 adım gerekiyor. Google'da bu üç adım daha azdır. Alternatif uygulama mağazaları ancak AB'deki yasalar sayesinde mümkün hale geldi. Epic aynı zamanda Oyun Mağazasını 2025'in sonuna kadar Büyük Britanya ve Japonya'da açma planlarını da sürdürüyor. Yeni oyunlarla ek bir pazarlama atağı ve Apple'ın AB'deki temel teknoloji ücretinin varsayımı, mağazanın daha da iyi tanınmasını amaçlıyor.
Apple'a çok yönlü grev
Epic'in patronu, Apple'ın kendi ülkesi ABD'de alternatif uygulama mağazalarına izin vermemesini de ironik olarak nitelendiriyor. Bu da yine bir ABD şirketi olan Epic'in şu anda yalnızca AB'de Apple ile rekabet edebildiği anlamına geliyor. Bilindiği gibi Epic, yıllardır Apple ile defalarca hukuki anlaşmazlık içindeydi; bu, Apple'a ödenen ücretlerin miktarı ve harici ödeme seçeneklerinin onaylanmasıyla ilgiliydi. Bu anlaşmazlığın sonucunda Epic'in en çok satan oyunu Fortnite, beş yıl önce iOS App Store'da yasaklandı.
Epic, kendi uygulama pazarını daha güçlü kurma planlarında AB'den destek bekliyor. Bunun için Dijital Pazarlar Yasası (DMA) hükümlerinin Apple'a karşı uygulanması gerekir. Bu konuda zaten çalışmalar var. AB Komisyonu, diğer şeylerin yanı sıra, uygulama geliştiricilerine anket yaparak temel teknoloji ücretinin rekabete engel olup olmadığını ve DMA'ya aykırı olup olmadığını öğrenmek istiyor.
(mki)
Reklamcılık
Oyun üreticisine göre alternatif App Store'u iPhone'a yüklemek için 15 adım gerekiyor. Google'da bu üç adım daha azdır. Alternatif uygulama mağazaları ancak AB'deki yasalar sayesinde mümkün hale geldi. Epic aynı zamanda Oyun Mağazasını 2025'in sonuna kadar Büyük Britanya ve Japonya'da açma planlarını da sürdürüyor. Yeni oyunlarla ek bir pazarlama atağı ve Apple'ın AB'deki temel teknoloji ücretinin varsayımı, mağazanın daha da iyi tanınmasını amaçlıyor.
Apple'a çok yönlü grev
Epic'in patronu, Apple'ın kendi ülkesi ABD'de alternatif uygulama mağazalarına izin vermemesini de ironik olarak nitelendiriyor. Bu da yine bir ABD şirketi olan Epic'in şu anda yalnızca AB'de Apple ile rekabet edebildiği anlamına geliyor. Bilindiği gibi Epic, yıllardır Apple ile defalarca hukuki anlaşmazlık içindeydi; bu, Apple'a ödenen ücretlerin miktarı ve harici ödeme seçeneklerinin onaylanmasıyla ilgiliydi. Bu anlaşmazlığın sonucunda Epic'in en çok satan oyunu Fortnite, beş yıl önce iOS App Store'da yasaklandı.
Epic, kendi uygulama pazarını daha güçlü kurma planlarında AB'den destek bekliyor. Bunun için Dijital Pazarlar Yasası (DMA) hükümlerinin Apple'a karşı uygulanması gerekir. Bu konuda zaten çalışmalar var. AB Komisyonu, diğer şeylerin yanı sıra, uygulama geliştiricilerine anket yaparak temel teknoloji ücretinin rekabete engel olup olmadığını ve DMA'ya aykırı olup olmadığını öğrenmek istiyor.
(mki)