Amazon, alışveriş uygulamasında AI asistanı “Rufus”u test ediyor

celeron

Global Mod
Global Mod
ABD'de bir müşteriyseniz ve şu anda Amazon uygulamasını kullanıyorsanız, biraz şansınız varsa, yalnızca ürün ararken doğru teklifleri bulmayacaksınız. Bunun yerine “Rufus” adı verilen yapay zekalı sohbet robotu, uygulamanın alt kısmında aradığınız ürünün açıklamasını veya bir sorunun cevabını doğal dilde sunuyor.

Reklamcılık



Şirket bunu bu hafta sonunda bir blog yazısında duyurdu. Rufus şu anda belirtilmemiş bazı müşteriler üzerinde test ediliyor. Bot “önümüzdeki haftalarda” diğer kullanıcıların kullanımına sunulacak. Bütün bunlar şu ana kadar yalnızca ABD için geçerliydi. Amazon, Rufus'un diğer ülkelerde de mevcut olup olmayacağını ve ne zaman satışa sunulacağını henüz belirtmedi.

Eğitim yalnızca Amazon içeriğiyle sınırlı değil


Amazon'dan alınan örneklere göre Rufus, diğer şeylerin yanı sıra, “Sevgililer Günü için iyi bir hediye nedir?” Konusunda sezona göre özel ürün önerileri sunabiliyor. Çiçekleri ve çikolataları şiddetle tavsiye ederim. Ancak aynı zamanda şu gibi daha karmaşık bağlamlar da vardır: “Soğuk havada golf oynamak için neye ihtiyacınız var?” sistemi anlamalıdır. Kullanıcı belirli bir ürünü seçerse Rufus bu ürünle ilgili belirli soruları da yanıtlayabilir. Görünen o ki, önceki aramada olduğu gibi sadece ürünleri bulmaya hizmet etmiyor, aynı zamanda onların özelliklerini de öğreniyor.

Amazon'a göre yapay zeka, ürün sayfaları, müşteri yorumları ve “web'den gelen bilgiler” kullanılarak eğitildi. Şirket, örneğin bunun ürünlerin bağımsız ve profesyonel testlerini de içerip içermediğini belirtmiyor. Bot ayrıca mevcut test uzmanlarının verdiği yanıtları iyi mi yoksa kötü olarak mı değerlendirdiğini öğrenmelidir.


(Asla)



Haberin Sonu