‘Amazon, arama neticeleriyla tüketicileri yanıltıyor’ tezi

RAM

New member
‘Amazon, arama neticeleriyla tüketicileri yanıltıyor’ tezi
Amerikan personel sendikaları birliği Strategic Organizing Center’ın (SOC), Federal Ticaret Kurulu’na (FTC) yaptığı şikayet müracaatında, Amazon’un arama neticelerinda fiyatlı reklamı verilen mamüllerin başkalarından ayırt edilemediği ve müşterilerin yanıltıldığı ileri sürüldü.


Sadece Amazon’un kurucusu Jeff Bezos’un sahibi olduğu Washington Post gazetesiyle paylaşılan müracaat dilekçesinde, reklamı verilen mamüllerin açıkça belirtilmemesi niçiniyle bu eserlere tıklayan müşterilerin “kanunlara karşıt halde kandırıldığı” ve durumun Amazon’un güvenilirliğine gölge düşürdüğü söz edildi.


Dilekçede bu sonuca, pilden takıya 130 binden çok arama kararınun incelenmesi kararında ulaşıldığı açıklandı.

Amazon’s search results are full of ads “unlawfully deceiving” consumers, new complaint to FTC claims https://t.co/LHbNOa0b3V

— The Washington Post (@washingtonpost) December 8, 2021



Amazon’un en süratli büyüyen gelir dilimini oluşturan reklam satışlarıyla ilgili saklılığın tüketici maddelerine ters olduğunun kaydedildiği dilekçede, şirketin arama sonuçları içinde reklam alanlarını gösteren etiketlerin ekranda birkaç saniye geç belirmesi uygulamasının bu reklamları bilhassa gizleme maksadını taşıdığı öne sürüldü.


Dilekçede, şirketin reklamların basitçe ayırt edilebilir bulunmasına dair federal maddelere büsbütün alışılmamış davrandığı sav edildi.


SOC Yöneticisi Marka Peterson, Washington Post’a yaptığı açıklamada “Amazon müşterileri Amazon’da arama yaptıklarında sonuçların sponsorlu mu, doğal sonuç mu olduğuna hayli dikkat etmeli?” dedi.


Amazon sözcüsü Tina Pelkey ise şikayetin reklamlarla ilgili FTC kurallarını yanlış yansıttığını lisana getirerek sitedeki reklamların etiketlerinin her vakit açık ve görülebilir olduğunu bildirdi.


FTC’nin kurallarına bakılırsa, reklam veren mamüllerin sonuçlarının besbelli farklar taşıyan çerçeveler yahut gölgelerle başkalarından ayrılması ve reklamların etiketlerle açıkça belirtilmesi gerekiyor.

Haber Sitelerinden Alıntıdır.