Araba satışları düşüşte

RAM

New member
Araba satışları düşüşte
Yeni yıla düşük baz tesiriyle kuvvetli büyümeyle başlayan otomotiv satışları, sonrasındasında global tedarik zincirindeki aksamaların tesiriyle oluşan araç yokluğu niçiniyle yavaşladı.


Bilhassa taşıt kredi faizlerindeki artış satışlardaki yavaşlamanın artmasına yol açtı.


2021’de araba ve yavaşça ticari araç pazarı yüzde 49.3 oranında azaldı


Doğruluk Hissesi’nin aktardığına göre; 2021 yılında araba ve yavaşça ticari araç satışları, 2020 yılına nazaran yüzde 7.9 oranında azalırken, yalnızca Aralık 2021’deki azalma, 2020 yılının aralık ayına göre yüzde 46 oldu. Araba pazarındaki daralma son 10 yılın ortalaması dikkate alındığında daha da net ortaya çıktı. Aralık 2021’de araba ve yavaşça ticari araç pazarı, 10 yıllık aralık ayı ortalama satışlara göre yüzde 49.3 oranında azaldı.


‘şahsi tercih değil, zorunluluk’


Datalara bakılırsa satışlardaki düşüş, son senelerda ortaya çıkmış üzere görünse de Türkiye’deki araba sayısı Avrupa ile karşılaştırıldığında her vakit düşük düzeydeydi. Bin şahsa düşen binek araç sayısı bakımından Avrupa’nın en zayıf ülkesi olan Türkiye’de, bu durum şahsi bir tercih değil, zorunluluktan kaynaklanıyor.


Eurostat’ın ömür şartları tespitine yönelik yaptırdığı anket çalışmasında Avrupa vatandaşlarına “Hanenizde özel kullanıma mahsus araç sahibi olan kimse var mı?” sorusu soruluyor. Otomobil sahibi olmayanlar içinde otomobil maliyetini karşılayamayanların yanı sıra otomobile muhtaçlığı olmadığını belirtenler ya da diğer münasebetlerle otomobil sahibi olmak istemeyenler de bulunuyor.


Nüfusun yüzde 34.8’inin otomobil alacak maddi gücü yok


bir daha Eurostat datalarına nazaran, Türkiye hanehalkı nüfusunun yüzde 34.8’inin otomobil sahibi olacak maddi gücü bulunmuyor. AB ülkeleri içinde en makûs durumda olan Romanya’da ise bu oran 23,5. Bu alanda en güzel durumda olan AB ülkeleri ise 1.7 oranla Güney Kıbrıs, 2.4 oranla Malta ve 2.6 oranla Slovenya.


Birebir kategoride Türkiye için Eurostat’ta bulunan en aktüel bilgi 2020 yılına, en eski data ise 2006 yılına ilişkin. 2006 yılında yüzde 60.7 düzeyinde olan otomobil maliyetini karşılayamayan nüfus oranını 15 yılda yüzde 34.8’e kadar geriletmeyi başaran Türkiye için 2021’de gelinen durum ise şimdilik belirsizliğini koruyor.

Haber Sitelerinden Alıntıdır.