Baltık Denizi: NATO kabloları korumak için filo gönderiyor – İngiltere yapay zekaya güveniyor

celeron

Global Mod
Global Mod
Baltık Denizi'ndeki kritik su altı altyapısına yönelik son sabotaj eylemlerinin ardından NATO, kabloları korumak için Cuma gününden itibaren deniz bölgesine küçük bir filo gönderecek. Bu, Finlandiya radyo istasyonu Yle tarafından bildirildi. Bunlar Baltık Denizi Filosunun NATO hizmetindeki gemileri ve doğrudan NATO ülkeleri tarafından gönderilen teknelerdir. Toplam sayı on civarında olmalıdır. Operasyonun başlangıçta Nisan ayına kadar planlanması planlanıyor.


Reklamcılık



Baltık Denizi'nde daha fazla varlık


Rapora göre gemiler kendilerini enerji ve veri hatlarının yakınında konumlandıracak. Her şeyden önce caydırıcı etki yaratması ve sabotaj riskini azaltması amaçlanıyor. Ancak NATO gemilerin uluslararası sulardan geçişini öylece engelleyemez. Kuzey Atlantik İttifakı Genel Sekreteri Mark Rutte 30 Aralık'ta NATO'nun Baltık Denizi'nde daha fazla varlık göstermek istediğini duyurdu. Buna, Ocak ayının başında Kiel'de yeniden düzenlenen bir derneğin de dahil olması gerekiyor.

Finlandiya ve Estonya da NATO'dan daha fazla taahhüt talep etti. Her iki kıyıdaş devlet de Finlandiya Körfezi'ni kendi gemileriyle korumaya devam ediyor. Ana sebep: Eagle S tankerinin Finlandiya ile Estonya arasındaki Estlink2 güç kablosuna ve ayrıca Baltık Denizi'nde biri Almanya'ya giden dört veri kablosuna zarar verdiğinden şüpheleniliyor. Eagle S'nin Rus gölge filosuna ait olduğu söyleniyor. Bunlar, Rusya'nın, örneğin petrol taşırken yaptırımlardan kaçınmak için gayri resmi olarak kullandığı kargo gemileridir. Baltık Denizi'ndeki internet kabloları daha önce de defalarca zarar görmüştü.

Yapay zeka ile “Nordic Guardian” Operasyonu


Bu arada İngiltere liderliğindeki Müşterek Sefer Gücü (JEF), Baltık ve Kuzey Denizlerinde yapay zeka (AI) kullanarak gemi trafiğinin izlenmesini artıracağını duyurdu. JEF, esas olarak Baltık ve İskandinav ülkelerinin oluşturduğu bir savunma ittifakıdır.

Nordic Warden Operasyonu, gemilerin Otomatik Tanımlama Sistemi (AIS) gibi bir dizi kaynaktan gelen verileri değerlendirmek ve “ilgi alanları”na giren tespit edilen her geminin oluşturduğu riski hesaplamak için yapay zekayı kullanacak. Tekneler konumlarını iletmek için AIS'yi kullanır. JEF'in Rus gölge filosunun bir parçası olarak değerlendirdiği bazı gemilerin, kritik altyapıya sahip bölgelere yaklaştıkça yakından takip edilebilmesi için sisteme kaydedilmesi gerekiyor. Risk tahmininin artırılması durumunda şüpheli gemilerin gerçek zamanlı olarak izlenebileceği belirtiliyor.


(vbr)