Samuag
New member
Toskana metal işleme endüstrisindeki krize karşı koymak için Bölge üzerine düşeni yapmaktan geri durmayacak; Masanın bir tarafında Bölge Başkanı Eugenio Giani ve onun çalışma politikaları danışmanı Valerio Fabiani ile diğer tarafta Fiom, Fim ve Uilm'in bölgesel sekreterlikleri arasında bu akşam gerçekleşen toplantı “kesinlikle olumlu ve yapıcıydı – bunun altını çiziyor Başkan – sadece birçok düşüncenin değil, uygulanacak stratejilerin de paylaşıldığı bir toplantı” dedi. “Somutluk ve açıklık adına bir toplantı” diye devam ediyor.
Sendikaların talepte bulunduğu toplantıda, içten yanmalı motorlardan elektriğe ve hidrojene geçiş sürecinin yönetilmesi gereken otomotiv sektöründeki durumdan, moda sektöründe şirketlere sıçrayan krize kadar pek çok konu konuşuldu. şasi üretimi İtalya dışına alınırsa otomobil parçalarından karavanlara, ev aletlerinden çelik endüstrisine ve dolayısıyla Piombino'ya kadar makine ve aksesuar üreten bir firmayız. Çok yönlü bir tablo, İtalya'da elli bin çalışanıyla Bölgeler arasında üçüncü sırada yer alan Toskana'da metal işçiliğinin ağırlığının herkes farkındadır ve Bölge'den sendika örgütlerinin Toskana sekretaryalarına takip edilen vakalarla ilgili güncellemeler verilmektedir.
Sendikalar, Başkan Giani'den endüstriyel çölleşme riskini önlemek için acil müdahale talebinde bulundu. “Maalesef – İtalya'da bir süredir ulusal sanayi politikalarının eksikliğinin olduğunu vurguluyor başkan – ve Bölge çoğu zaman kendisini ikame bir işlevi yerine getirirken buluyor. Krizden ve ortaya çıkan anlaşmazlıklardan asla vazgeçmedik ve yeni krizleri önlemek ve sektörleri yeniden faaliyete geçirmek için de orada olacağız.” Aktif ve proaktif bir rol, bölgesel kuruluşlar tarafından da kabul ediliyor.
İtalya'nın en büyüklerinden biri olan ve işten çıkarma maaşı alan ya da dayanışma sözleşmeli iki binden fazla işçinin çalıştığı Piombino çelik fabrikası merkezine özellikle odaklanılmasına gelince, geçtiğimiz haftalarda konuyla ilgili konuşan Başkan Giani şunu yineledi: “Bu, JSW ile Metinvest arasındaki uzun müzakereyi sonlandırıp, her biri kendi ağırlığına göre işleri sarsıp bir anlaşmaya varma zamanı geldiğinde, Bakanlıkla harekete geçeceğim.” “Şehrin limanında memnuniyetle karşılanan yeniden gazlaştırma terminali, Piombino'nun ulusal tartışmadaki merkeziliğini yeniden sağladı ve bu fırsattan yararlanılmalıdır” diye ekliyor.
Bu arada, Bölgenin pankartı, Fim, Fiom ve Uilm tarafından İtalyan otomotiv sektöründe ilan edilen gösteri ve sekiz saatlik grev vesilesiyle 18 Ekim'de Roma'daki Piazza del Popolo'da asılı olacak. Başkan Giani aslında sendikaların davetini kabul etti. Otomotiv sektörü, Toskana'da da tarihsel olarak önemli bir varlığa sahip olup, İtalyan GSYİH'sının yüzde 11'ini oluşturmaktadır.
Sendikaların talepte bulunduğu toplantıda, içten yanmalı motorlardan elektriğe ve hidrojene geçiş sürecinin yönetilmesi gereken otomotiv sektöründeki durumdan, moda sektöründe şirketlere sıçrayan krize kadar pek çok konu konuşuldu. şasi üretimi İtalya dışına alınırsa otomobil parçalarından karavanlara, ev aletlerinden çelik endüstrisine ve dolayısıyla Piombino'ya kadar makine ve aksesuar üreten bir firmayız. Çok yönlü bir tablo, İtalya'da elli bin çalışanıyla Bölgeler arasında üçüncü sırada yer alan Toskana'da metal işçiliğinin ağırlığının herkes farkındadır ve Bölge'den sendika örgütlerinin Toskana sekretaryalarına takip edilen vakalarla ilgili güncellemeler verilmektedir.
Sendikalar, Başkan Giani'den endüstriyel çölleşme riskini önlemek için acil müdahale talebinde bulundu. “Maalesef – İtalya'da bir süredir ulusal sanayi politikalarının eksikliğinin olduğunu vurguluyor başkan – ve Bölge çoğu zaman kendisini ikame bir işlevi yerine getirirken buluyor. Krizden ve ortaya çıkan anlaşmazlıklardan asla vazgeçmedik ve yeni krizleri önlemek ve sektörleri yeniden faaliyete geçirmek için de orada olacağız.” Aktif ve proaktif bir rol, bölgesel kuruluşlar tarafından da kabul ediliyor.
İtalya'nın en büyüklerinden biri olan ve işten çıkarma maaşı alan ya da dayanışma sözleşmeli iki binden fazla işçinin çalıştığı Piombino çelik fabrikası merkezine özellikle odaklanılmasına gelince, geçtiğimiz haftalarda konuyla ilgili konuşan Başkan Giani şunu yineledi: “Bu, JSW ile Metinvest arasındaki uzun müzakereyi sonlandırıp, her biri kendi ağırlığına göre işleri sarsıp bir anlaşmaya varma zamanı geldiğinde, Bakanlıkla harekete geçeceğim.” “Şehrin limanında memnuniyetle karşılanan yeniden gazlaştırma terminali, Piombino'nun ulusal tartışmadaki merkeziliğini yeniden sağladı ve bu fırsattan yararlanılmalıdır” diye ekliyor.
Bu arada, Bölgenin pankartı, Fim, Fiom ve Uilm tarafından İtalyan otomotiv sektöründe ilan edilen gösteri ve sekiz saatlik grev vesilesiyle 18 Ekim'de Roma'daki Piazza del Popolo'da asılı olacak. Başkan Giani aslında sendikaların davetini kabul etti. Otomotiv sektörü, Toskana'da da tarihsel olarak önemli bir varlığa sahip olup, İtalyan GSYİH'sının yüzde 11'ini oluşturmaktadır.