Bonify uygulaması: Schufa, olumsuz girişlere ilişkin bilgi sağlar

celeron

Global Mod
Global Mod
Schufa, politikacıların defalarca talep ettiği şeffaflık hamlesi üzerinde çalışmaya devam ediyor. Kredi raporlama ajansının 2022 sonunda devraldığı Berlin şirketi Forteil'in Bonify hizmetine yönelik uygulamayı kullanan kayıtlı kullanıcılar, artık kredibilitelerinin bir olasılık değeri olan Schufa temel puanlarını ücretsiz olarak görüntüleyemiyorlar. . Artık negatif Schufa girişlerini de görüntülemek mümkün. Bunlar, örneğin, borç tahsilat şirketleri tarafından birkaç kez hatırlatılan ve itiraz edilmeyen vadesi geçmiş ödemeleri veya devam eden tüketici iflas işlemlerine ilişkin bilgileri içerir.

Reklamcılık



Bu hizmet aynı zamanda temelde ücretsizdir. Bonify'ın temel puanı talep edilirken aynı zamanda veriler bir düğmeye basılarak iletilir ve web uygulamasında görüntülenir. Kullanıcılar, kendilerine karşı henüz çözüme kavuşturulmamış alacakların olup olmadığını veya kamu borç kayıtlarında veya iflas kayıtlarında haklarında kayıt olup olmadığını öğrenebilirler. Forteil'in bir sözcüsü Haberler online'a şunları söyledi: “Negatif girişler, tıpkı temel puan gibi, Bonify'da üç ayda bir güncelleniyor.” Yeni hizmet, kullanıcılara kendi mali durumları üzerinde “daha fazla şeffaflık ve kontrol” sunuyor. Geri alma seçeneği yakında Android ve iPhone için Bonify uygulamalarında da mevcut olacak.

Olumsuz girişler genellikle otomatik olarak Schufa puanını düşürür, bu da daha yüksek ödeme yapmama riski anlamına gelir. Bonify uygulamasını kullanmak için kimlik doğrulama işlemini veya kendi banka hesabınızı kullanarak kimlik kartınızla kayıt olmanız gerekir. İkinci durumda tüketiciler, diğer şeylerin yanı sıra, sağlayıcının “hesap bakiyesi ve hesap devir verilerini yirmi dört aya kadar aldığını” kabul eder. Bu, şirketin ana şirketine göre kullanıcıların Bonify ürünlerini kendi mali durumlarını yönetmek için de kullanabileceği anlamına geliyor. Tuhaf bir şekilde, uygulama “Schufa'sız” dijital krediler bile sunuyor.

Tüketici savunucuları rızanın gönüllü olup olmadığından şüphe ediyor


Federal Tüketiciyi Koruma Bakanlığı geçtiğimiz günlerde Schufa'nın “tüketicilere puanlarını hesaplamak için kullanılan kurallara ilişkin yeterli bilgiyi henüz sunmadığından” şikayet etti. Etkilenenler, kredi itibarlarının değerlendirilmesi üzerinde neyin olumlu veya olumsuz etkisi olduğunu basit, anlaşılır bir şekilde ve bir bakışta öğrenmelidir. Tüketiciyi koruma departmanı, Bonify aracılığıyla hesap erişimini eleştiriyor: kredi kuruluşları daha önce erişimlerinin olmadığı gizli mali verileri görüntüleyebiliyor. Güvenlik açıkları tekrarlanmamalı.

Bonify şunu vurguluyor: Açık bir katılım olmadan Schufa'dan Forteil'e veya Schufa'dan Forteil'e hiçbir veri akışı olmaz. Şeffaflık hizmetini kullanabilmek için ilgili tarafların kaydolması, kendilerini doğru şekilde tanıtması ve “elbette rıza göstermesi” gerekecek. Ancak Bavyera Tüketici Merkezi kısa süre önce kredi itibarını artırma teklifinin “birçok kullanıcıyı hesap verilerine dikkatsizce bilgi vermeye teşvik edebileceği” konusunda uyardı. Bir tüketici sadece puanını yükseltmek ve daha ucuz kredi almak için onay veriyorsa, bu onayın gerçekten gönüllü olup olmadığı sorusu ortaya çıkıyor. Avrupa Adalet Divanı geçtiğimiz günlerde Schufa puanlarıyla ilgili sorunlara değindi ve kredi kontrollerinde katı sınırlamalar konusunda uyarıda bulundu. Federal hükümet bu hafta buna yanıt verdi.


(mki)



Haberin Sonu