Çalışma saatleri: Üçte biri görünür üretkenliğe harcanır

celeron

Global Mod
Global Mod
Bu ülkede çalışma süresinin büyük bir kısmı, üretkenlik görüntüsünü sürdürmeyi amaçlayan görevlerde harcanmaktadır. En azından, aynı adlı işbirliği aracı sağlayıcısının “Gevşek Çalışma Durumu Raporu 2023” anketine katılanlar böyle düşünüyor.


Buna göre Alman çalışanlar, görevlerinin neredeyse üçte birini “sadece üretken olmak için yapılıyor” şeklinde algılıyor. Yüzde 37’si ayrıca çok fazla toplantı ve tartışmayı üretkenliğe engel olamayacak kadar buluyor ve bunların yüzde 37’si değiştirilmeden iptal edilebiliyor. Alman ofislerindeki diğer sorun alanları: İş motivasyonunu sürdürmek (yüzde 35), işte konsantrasyon (yüzde 30) ve iş arkadaşlarıyla koordinasyon (yüzde 27).

AI etkisi hala çok uzakta


Son zamanlarda Slack’in kendisi de dahil olmak üzere çoğu ofis uygulamasının yeteneklerini araç setlerine entegre ettiği yapay zeka, bu sorunların çoğunu çözmeyi hedefliyor. Bununla birlikte, Almanya’daki çalışma gerçeği, daha gidilecek çok yol olduğunu gösteriyor: Ankete katılan Almanların yarısından fazlası, kendi şirketlerini “dijitalleşmede geri kalmış” olarak görüyor (yüzde 58). Şirketlerin yüzde 51’inde bir şekilde otomasyon, yüzde 29’unda ChatGPT gibi yapay zeka araçları da kullanılıyor. Slack’e göre, üretkenliği artırabileceği için çalışanlar bile otomasyona olumlu bakıyor (yüzde 79 bu ifadeye katılıyor). Örneğin, otomasyon kullananların yüzde 51’i haftada iki ila dört saat zaman tasarrufu gözlemliyor.

Ankete katılanlara göre, meslektaşlarla birlikte çalışma fırsatları (yüzde 80), şeffaf iletişim (yüzde 78) ve yerel esneklik (yüzde 69) da üretkenliği artırıyor. Ayrıca önemli: işyerinde zihinsel sağlık – yüzde 82’si şirkette buna göre değer verilirse daha verimli çalışmak istiyor. Ancak bu her zaman işe yaramıyor: Yüzde 39’u başkalarının önünde kendi üretkenliğini kanıtlama konusunda baskı hissediyor; Tersine, çalışanların yarısı da ofisteki meslektaşlarının “gerçekten çalışıp çalışmadığını” kontrol etmek istiyor.


Pazar araştırma enstitüsü Qualtrics, küresel “2023 Çalışma Durumu Raporu” için Slack adına 18.149 kişiyle anket yaptı. Almanya’ya (2032 katılımcı) ek olarak, katılımcılar ABD, Avustralya, Fransa, İngiltere, Hindistan, Singapur, Japonya ve Güney Kore’den geldi. CEO’lar ve yöneticiler, müdürler ve katiplerle röportajlar yapıldı. İlgili taraflar, kişisel profesyonel verilerini sağlayarak anketin küresel sonuçlarını içeren raporun tamamını Slack’ten indirebilirler.



iX Magazine'den daha fazlası



iX Magazine'den daha fazlası




(jvo)



Haberin Sonu