Can alan scooter kazalarına aykırı çizgi önerisi

Samuag

New member
Genellikle kısa uzaklıkta ve trafiğe takılmamak için kullanılan elektrikli scooterlar, avantajlarının yanı sıra önemli riskleri de birlikteinde getirebiliyor.

Antalya’da 22 Ekim Cumartesi gecesi arabanın çarptığı elektrikli scooterdaki lise öğrencilerinin ömrünü kaybetmesi, bir daha scooterlar tartışmalarını gündeme getirdi. Kazayla birlikte ‘Yaş sonu ve reflektif giysi zorunluluğuna karşın ölümlü kazalar engellenemiyor’ değerlendirmesi yapıldı.


Güvenli Sürüş Teknikleri Uzmanı Gürsel Yeğenoğlu, trafikte 3 kıymetli kural olduğunu hatırlatarak, “Gör, görül, hayatta kal. Birisi, birini görmediği sürece kesinlikle bir kusur, o yanılgı da hayata ya da can yanmasına mal olacaktır” dedi.

TERS ÇİZGİ UYGULAMASI ÖNERİSİ

Yeğenoğlu, scooterlar için bilhassa trafiğin aktığı noktalarda belediyenin ve karayollarının kesinlikle aksi çizgi uygulaması yapması gerektiğini belirtti.

İstanbul, Osmanbey’de 12 Temmuz’da 23 yaşındaki Dilara Gül scooter kullandığı sırada araç çarpması kararı ömrünü kaybetmişti.

”ARABALAR SAĞDAN SCOOTER SOLDAN”

‘Bir taraf gelirken öbür taraf gidecek’ diyerek karşıt çizgi uygulamasını açıklayan Yeğenoğlu, ”Sağ trafik olduğumuz için, scooterların soldan gitmesi gerekiyor ki, gelen aracı görsün ve kendini garanti altına alsın. Ne kadar giysi olursa olsun, bir anlık harekete bakıyor” dedi.

Scooter kullananların anlık yanlışlar yapabileceğini ve bu yüzden de öbür şoförlerin daha dikkatli olması gerektiğinin altını çizen Yeğenoğlu, ”Genelde scooterlar bir anda mazgaldan kaçıyım, bir şeyin üstünden geçmeyeyim istiyor. Bu hareketi yaptığı anda görmediği, geriden gelen aracın önüne çıkmış oluyor. ötürüsıyla gerideki araçtaki kusur da scooter gördükleri vakit şoförlerin ağırlaşması gerekiyor” diye konuştu.


SCOOTERA TURUNCU YOL ÖNERİSİ

Bilinçli olmanın kıymetine vurgu yapan Yeğenoğlu, “Karayollarının acil durum rengi turuncu olduğu için bu güzergahların turuncuyla boyanıp scooterlara en az 1 metrelik bir bölge ayarlamaları gerekiyor ki, beşerler burada akışı sağlasınlar” dedi.

KIŞ AYLARINA DİKKAT!

Yeğenoğlu, scooter kontrollerinin yapıldığını lakin kurallara uyulmadığına dikkat çekerek, “Kış mevsimi de geliyor. Bu aracın nasıl bir fren sistemi var, skuterın lastikleri asfalta uygun değil. Skuterların daha kollayıcı yerlerde kullanılması gerektiği karara bağlanması lazım. Araçlardan biri gidip geridekini görmüyorsa, tehlike daha da artacaktır” tabirlerini kullandı.

Antalya’nın Muratpaşa ilçesinde, arabanın çarptığı elektrikli scooterdaki lise öğrencileri Mahmut Yağız Balcı ile Ada Kayahan hayatını yitirdi.

”SÜRÜCÜLER DİKKAT ETMEDEN DÖNÜYOR”

Scooter kullanıcısı Yasin Temur, “Bu araçkarı fazlaca nadir kullanıyorum. Gün içerisinde acil bir yere gitmemiz gerektiğinde kullanıyoruz. Otomobillerin ortalarında beşerler bir anda çıkabiliyor o yüzden epeyce dikkatli gidiyoruz, yavaş gidiyoruz. Geçen gün birine çarptılar fazlaca üzüldüm, otomobilin içinde çıktı. Ne yaşadım, ne de birine çarpma durumum hiç olmadı. Mecbur dikkat etmek zorundayız. Kendimizden epey bunu kullanırken insanların da sıhhatini düşünmemiz gerekiyor” dedi.