Deloitte: Spor NFT pazarı 2022’de 2 milyar dolara ulaşacak

RAM

New member
Deloitte: Spor NFT pazarı 2022’de 2 milyar dolara ulaşacak
Deloitte’ın 2022 yılı için hazırladığı TMT öngörüleri raporuna göre bu yıl dünya genelinde 4-5 milyon taraftarın NFT’lere sahip olacağı ve NFT pazarının bundan evvelki yıla oranla 2 katına çıkarak 2 milyar dolara ulaşmasının beklendiği kaydedildi.


2022’de spor alanında üretilecek NFT’lerin en yaygın örnekleri özel görüntü klipler ve oyuncu kartları olacak. Bu yapıtların bedeli, oyuncunun şöhreti, spor aktifliğinin ehemmiyeti ve NFT bağlamında kullanıcılara sunulacak ek yararlara bağlı olarak artacak.


Pandemi devrinde gelirleri azalan spor ligleri, ekipler ve kişisel atletler için bu NFT’ler kıymetli bir gelir kaynağı haline gelecek. NFT’ler taraftarla ilgilerin geliştirilmesi konusunda da farklı fırsatlar sunacak. Bununla ilgili Japonya’da ayın oyuncusunu seçme fikri öne çıkarken Türkiye’de ise yeni transferlerin takım numarasını belirlemek üzere yenilikler düşünülüyor.


Deloitte Türkiye Blokzincir Hizmetleri Başkanı Uğur Kağan Dinçsoy mevzuya ait yaptığı açıklamada, “Öngörülerimize göre 2022 yılı, NFT’lerin spor dünyasında kıymetli bir gelir kaynağı haline geleceği yıl olacak. Tüketicilerin bu bahisteki yaklaşımı olumlu olursa NFT pazarı, taraftar tecrübesinin dijitalleşmesi, küreselleşmesi ve ticarileştirilmesi manasında büyük bir açılım sunacak. Türkiye’de başta Galatasaray, Fenerbahçe, Trabzonspor, Karşıyaka, Eskişehispor, Göztepe, Başakşehir ve Yeni Malatyaspor olmak üzere 40’a yakın futbol ve spor kulübü yakın vakitte taraftar token’leri piyasaya sürdü” tabirlerini kullandı.


Sporla alakalı NFT’lerin en çok futbol, basketbol, beyzbol, e-spor ve buz hokeyi kollarından çıkacağı kestirim ediliyor. Fakat Formula 1 üzere seçkin takipçilere sahip memleketler arası spor tertiplerinin da alternatif NFT seçenekleri sunması bekleniyor.

Haber Sitelerinden Alıntıdır.