Dokuma bölümünde işverenlere, ‘dijital nesli çalıştırma’ dersi

Professional

New member
2021’i bundan evvelki yıla yöre yüzde 32,9 artışla 20 milyar 200 milyon ihracatla kapatan hazır giysi ve konfeksiyon kesiminin çatı STK’sı nisan ayında yeni liderini seçmeye hazırlanıyor. İstanbul Hazır Giysi ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği başkanlığına adaylığını açıklayan Özkan Karaca, işverenlere bugünkü dijital nesli nasıl çalıştıracağına dair şahsi gelişim dersleri verdireceklerini söylemiş oldu.

İstanbul Hazır Giysi ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği İdare Heyeti Üyesi Karaca, seçilmeleri halinde ‘lerin üretime ve ihracata daha fazla katılmalarını sağlamakla birlikte hazır giysi ve konfeksiyon dalında perakende mağazacılık yapan firmaların yurt dışına açılmaları için ter dökeceklerini söylemiş oldu.

Karaca, “Küçük üreticilerin ve ihracatçı KOBİ’lerin sesi olacağız. Ülkemizde ticaret yapanların yüzde 98,3’nü, toplam istihdamın yüzde 67’sini ve toplam ihracatımızın yüzde 47’sini KOBİ’ler yapıyor. Kurumsal gelişim danışmanlık firmaları ile muahedeler yapacağız, ihracatçılarımıza dayanak için firmalarına göndereceğiz. Depodan yüklemeye kadar randımanını artırıp fire oranlarını düşürmelerini sağlayacağız. şahsi gelişim danışmanlığında uzman firmalar ile muahede yapacağız. İşverenlere bugünkü dijital nesli nasıl çalıştıracağımıza dair şahsi gelişim dersleri verdireceğiz. Bana nazaran KOBİ’lerimiz devlet takviyelerinden gereğince faydalanamıyor. Devlet dayanaklarında uzman firmalarla danışman olarak muahede yapacağız. Takviye katılaştığında KOBİ ve danışman firma süreci nasıl ilerleteceklerine kendileri karar verecekler” dedi.



HAZIR GİYSİDE YURT DIŞI AÇILIMI

Hazır giysi ihracatında kilogram başı bedelin 2017 öncesinde 19 dolar olduğunu, artık ise bu sayının 16 dolara düştüğüne dikkati çeken Karaca, “Hazır giyside Türkiye’nin toplam ihracatından hedeflediğimiz hissesi alamadık. Dalımız, 2015 öncesinde global pastadan yüzde 3,6 oranında hisse alırken bu oran 2020’de yüzde 3,2’ye düştü. Bana nazaran kesimimiz, hakikat adımların atılması halinde global hazır giysi bölümünden yüzde 5 hisse alabilecek potansiyele sahip. İhracatta ünite bedelimizi artırmanın yolu organize perakende ihracatının üst çekilmesinden geçiyor. Hazır giysi markalarımızın yurt haricinde açacakları mağazalar için takviyelerde bulunacağız. Öteki yandan ülkemizde üretilmeyen pek epey ham husus ve orta mamulün erişimine uygulanan anti damping vergilerinin kaldırılması için raporlar hazırlayıp bu vergilerin ülkemiz için faydalı olmadığını, bilakis kayıplara sebep olduğunu ispat edip yöneticilerimizi ikna etmeye uğraş edeceğiz” dedi.



ORTA ELEMAN MESELESİNE EĞİTİM FORMÜL

Karaca, bölümde yaşanan orta eleman sorunu için de formül geliştirdiklerini aktardı: “Üreticilerimizin en büyük sıkıntılarından biri de yeni işçi bulamamak. Dalımızın işçi gereksinimini karşılamak için evvela usta öğreticiler yetiştireceğiz, daha sonra kalıcı eğitim ünitelerinde bu usta öğreticilerimiz ile kursiyerlerimize eğitim vereceğiz, 45-60 gün içinde gömlek, tişört üzere eserler dikebilecek hale getireceğiz ve firmalarımıza yerleştireceğiz. Bunun için de ilçe belediyelerimiz ile koordineli çalışacağız. Eğitim Vakfımız bünyesindeki meslek liselerimize takviyelerimizi artıracağız. Ulusal Eğitim Bakanlığımızın öncülüğünde hazır giysinin ağır olduğu ilçelerde yeni meslek liseleri açacağız. Moda Akademimizi üniversite yapmak için çalışmalar yapacağız. 1992 yılında genç stilistler yarışı olarak başlayan, daha sonraki senelerda Koza Genç Moda Dizayncıları Yarışı olarak düzenlenen etkinliğimize triko, çorap ve çamaşır kategorilerini de ek edeceğiz.”

Sürdürülebilir ihracat için gerekli alt yapının sağlanması gerektiğini söyleyen Karaca, “Hedefimiz daha az güç ve su tüketimi ile üretimi sağlamak. Kesimin geri dönüşümlü eserlere yük vermesi için çalışmalar yapacağız. En kıymetli partnerlerimiz olan fason atölyelerimizi rehabilite ederek, toplumsal sorumluluklarını yerine getirecek üretim yapmaları için takviye ve eğitimler vereceğiz. Yurt ortasında düzenleyeceğimiz fuarların devlet takviyelerinden daha fazla faydalandırılması için çalışmalar yapacağız. Amaç pazar ülkelerinde düzenleyeceğimiz ulusal iştirak fuarlarına her kesimden firma yöneticilerini ulaşım ve konaklama fiyatlarını karşılayarak götüreceğiz. En kıymetlisi rakiplerini tanımalarını ve ihracat yapacakları ülkeleri tahlil etmelerini sağlayacağız. Linexpo ve Fashionist üzere başarılı bir biçimde devam eden sektörel ihtisas fuarlarının devamının faydalı olduğuna inanıyorum. Her türlü takviyesi vererek büyümelerini sağlayacağız. Ticaret ve alım heyetlerini daha etkin hale getireceğiz. Ülkemize alım heyetleri getirdiğimizde alıcıları üreticilerimiz ile fabrikalarında buluşturacağız. Türk Ticaret Merkezlerini tüm bölümün kullanmasına açarak verimliliğini artıracağız. Bavul ticaretinin önünü açacak özgür ticaret yolları oluşturmak için çalışacağız. Ayrıyeten bavul ticareti müşterisinin ülkemize yapacağı ziyaretlerde yol ve konaklama takviyesi vereceğiz” dedi.


Masada 4 kritik başlık vardı
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ile MHP Genel Lideri Devlet Bahçeli, yeni yılın birinci görüşmesini Devlet Beyefendi Konağı’nda yaptı.