Professional
New member
YENİ yıla girilmesi ile bir arada hayli sayıda esere artırım geldi. Tüketicinin en çok şikâyet ettiği konulardan biri de yüzde 125’e kadar zamlanan elektrik faturaları oldu. Birtakım vatandaşlar gelen elektrik faturalarının aralık ayına ilişkin bulunmasına karşın artırımlı tarifeden süreç yapıldığını tez etti. Kademeli tarife ile vatandaşa yansıtılacak artırımın 1 Ocak gününden itibaren yapılmış tüketimlerde uygulanması gerekiyor. Vatandaşlar ise 8-9 Ocak gününden daha sonra okunan faturalardaki artırımın tüm aralık ayını kapsadığını belirtiyor.
HESAPLAMAYI DEĞİŞTİRMEZ
Reaksiyonlar üzerine Güç Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Lideri Mustafa Yılmaz da yazılı bir açıklama yaparak perakende satış şirketlerin faturalarda birinci okuma tarihiyle son okuma tarihi içindeki gün sayısına bakılırsa hesaplama yapmak zorunda olduğunu söylemiş oldu. Yılmaz, tarife geçiş vakit içinderında faturada görülen tüketime temel ünite bedellerin, EPDK tarafınca yayımlanan tarifeler ile uyumlu görülmediği durumlar oluşabileceğini; lakin bu durumun son hesaplamaya katiyen tesir etmeyeceğini kaydetti.
ŞİKÂYET ETSİNLER
Yılmaz, “1 Ocak’tan itibaren geçerli olan tanımların aralık faturalarına yansıtıldığı istikametinde kurumumuza şikayetler geliyor. Şirketlerin faturaları hesaplama sistemi muhakkaktır. hiç bir şirket bu metodun dışına çıkamaz. Vatandaşlarımızın en ufak bir tereddüdü var ise internet sitemizdeki fatura hesaplama modülünü kullanımını ve rastgele bir kusur tespit etmesi halinde kurumumuza yazılı olarak başvurmasını bekliyoruz. Fatura fiyatını etkileyen konu, faturanın hangi tarihte tanzim edildiği değil, tüketimin hangi tarihte
yapıldığıdır. Vatandaşlarımız müsterih olsun. Tüketim döneminin artması yahut eksilmesi bir adaletsizlik oluşturmaz. hiç bir bakılırsavli tedarik şirketi de belirlenen tarifelerden farklı bir fatura hesaplama yaparak kendisine ek bir gelir oluşturamaz. Lakin kusurlu faturalandırmaya da katiyetle göz yummayız, süreci titizlikle takip edeceğiz. Her tüketici, kullandığı ayın tarifesine nazaran elektrik faturası öder. Farklı ayın tarifesini uygulayan şirket ağır bedel ödemek durumunda kalır” diye konuştu.
FATURALARDA NET OLARAK BELİRTİLMESİ GEREK
Mevzuyla ilgili Hürriyet’e açıklamalarda bulunan Tüketici Konfederasyonu Güç Kurul Lideri Abdullah Koç, “Buradaki asıl sorun tüketicinin başının karışması. EPDK da yaptığı açıklamayla duruma bir açıklık getirmiyor. örneğin sizin 15 Aralık-13 Ocak tarihindeki bir faturanız var. Burada aralık ayının 15 günü başka, ocak ayında ise 5 kilovatsaate kadar olan tüketim farklı, 5 kilovatsaatten çok olan tüketim farklı ünite olarak hesaplanıp gösterilmek zorunda. Lakin şirketler bunu faturada açık olarak 3 başka biçimde belirtmediği için bir baş karışıklığı oluyor. Gelen faturalarda 2 farklı tüketim mevcut. Bunu da tüketici anlayamıyor. 3 farklı ünitede gösterilse tüketici de net olarak hangi tüketimin artırımlı yansıtıldığından emin olacaktı. Bu sorun yeni değil. Her tarife değişiminde yaşanıyor. Şirketler yanlışlı fatura oluşturmuyor bu onlar için intihar olur. Fatura toplam meblağı gerçeğe uygun olsa bile, tüketicinin satın aldığı eserin ölçüsünü ve fiyatını şeffaflıkla öğrenmesinin önüne geçilmiş oluyor” sözlerini kullandı.
‘FİYATLANDIRMA GERÇEK YAPILDI’
Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (ELDER), elektrik faturalarında 2021 Aralık ayına ilişkin tüketimlerin eski tarifeye göre, 2022 Ocak ayına ilişkin tüketimlerin ise mevcut devir tarifesiyle kademeli olarak fiyatlandırıldığını bildirdi. Bu mevzuda EPDK’nın epeyce sıkı bir kontrol sisteminin bulunduğunu söyleyen elektrik bölümünde faaliyet gösteren şirketler ise faturalarda bir oynama yapmanın imkansız olduğunu, hüm fiyatlamanın EPDK’nın tarifelerine göre uygulandığını aksi takdirde büyük cezalarla karşılaşacaklarını belirtiyor.
VATANDAŞ NE YAPMALI?
Elektrik faturasında kusur olduğunu düşünen tüketiciler elektrik şirketlerinin ve EPDK’nin sitesinde faturalarını hesaplayabilir ve kusur görmesi halinde ve durumu EPDK’ya bildirebilir. Burada dikkat edilmesi gereken fatura periyoduna ilişkin tüketimin hangi tarifeden faturaya yansıtıldığı.
HESAPLAMAYI DEĞİŞTİRMEZ
Reaksiyonlar üzerine Güç Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Lideri Mustafa Yılmaz da yazılı bir açıklama yaparak perakende satış şirketlerin faturalarda birinci okuma tarihiyle son okuma tarihi içindeki gün sayısına bakılırsa hesaplama yapmak zorunda olduğunu söylemiş oldu. Yılmaz, tarife geçiş vakit içinderında faturada görülen tüketime temel ünite bedellerin, EPDK tarafınca yayımlanan tarifeler ile uyumlu görülmediği durumlar oluşabileceğini; lakin bu durumun son hesaplamaya katiyen tesir etmeyeceğini kaydetti.
ŞİKÂYET ETSİNLER
Yılmaz, “1 Ocak’tan itibaren geçerli olan tanımların aralık faturalarına yansıtıldığı istikametinde kurumumuza şikayetler geliyor. Şirketlerin faturaları hesaplama sistemi muhakkaktır. hiç bir şirket bu metodun dışına çıkamaz. Vatandaşlarımızın en ufak bir tereddüdü var ise internet sitemizdeki fatura hesaplama modülünü kullanımını ve rastgele bir kusur tespit etmesi halinde kurumumuza yazılı olarak başvurmasını bekliyoruz. Fatura fiyatını etkileyen konu, faturanın hangi tarihte tanzim edildiği değil, tüketimin hangi tarihte
yapıldığıdır. Vatandaşlarımız müsterih olsun. Tüketim döneminin artması yahut eksilmesi bir adaletsizlik oluşturmaz. hiç bir bakılırsavli tedarik şirketi de belirlenen tarifelerden farklı bir fatura hesaplama yaparak kendisine ek bir gelir oluşturamaz. Lakin kusurlu faturalandırmaya da katiyetle göz yummayız, süreci titizlikle takip edeceğiz. Her tüketici, kullandığı ayın tarifesine nazaran elektrik faturası öder. Farklı ayın tarifesini uygulayan şirket ağır bedel ödemek durumunda kalır” diye konuştu.
FATURALARDA NET OLARAK BELİRTİLMESİ GEREK
Mevzuyla ilgili Hürriyet’e açıklamalarda bulunan Tüketici Konfederasyonu Güç Kurul Lideri Abdullah Koç, “Buradaki asıl sorun tüketicinin başının karışması. EPDK da yaptığı açıklamayla duruma bir açıklık getirmiyor. örneğin sizin 15 Aralık-13 Ocak tarihindeki bir faturanız var. Burada aralık ayının 15 günü başka, ocak ayında ise 5 kilovatsaate kadar olan tüketim farklı, 5 kilovatsaatten çok olan tüketim farklı ünite olarak hesaplanıp gösterilmek zorunda. Lakin şirketler bunu faturada açık olarak 3 başka biçimde belirtmediği için bir baş karışıklığı oluyor. Gelen faturalarda 2 farklı tüketim mevcut. Bunu da tüketici anlayamıyor. 3 farklı ünitede gösterilse tüketici de net olarak hangi tüketimin artırımlı yansıtıldığından emin olacaktı. Bu sorun yeni değil. Her tarife değişiminde yaşanıyor. Şirketler yanlışlı fatura oluşturmuyor bu onlar için intihar olur. Fatura toplam meblağı gerçeğe uygun olsa bile, tüketicinin satın aldığı eserin ölçüsünü ve fiyatını şeffaflıkla öğrenmesinin önüne geçilmiş oluyor” sözlerini kullandı.
‘FİYATLANDIRMA GERÇEK YAPILDI’
Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (ELDER), elektrik faturalarında 2021 Aralık ayına ilişkin tüketimlerin eski tarifeye göre, 2022 Ocak ayına ilişkin tüketimlerin ise mevcut devir tarifesiyle kademeli olarak fiyatlandırıldığını bildirdi. Bu mevzuda EPDK’nın epeyce sıkı bir kontrol sisteminin bulunduğunu söyleyen elektrik bölümünde faaliyet gösteren şirketler ise faturalarda bir oynama yapmanın imkansız olduğunu, hüm fiyatlamanın EPDK’nın tarifelerine göre uygulandığını aksi takdirde büyük cezalarla karşılaşacaklarını belirtiyor.
VATANDAŞ NE YAPMALI?
Elektrik faturasında kusur olduğunu düşünen tüketiciler elektrik şirketlerinin ve EPDK’nin sitesinde faturalarını hesaplayabilir ve kusur görmesi halinde ve durumu EPDK’ya bildirebilir. Burada dikkat edilmesi gereken fatura periyoduna ilişkin tüketimin hangi tarifeden faturaya yansıtıldığı.