Entegre Sistemler Avrupa: Aydınlık İstihdam, AI ve Daldırma
Barcelona'daki bu yılki Entegre Systems Europe'un (ISE) sergi salonlarında, doğrudan görüş liderliğindeki ekranlara yönelik eğilim netleşti. Bunlar yan tarafta ve sorunsuz bir şekilde kullanışlı LED modüller tarafından oluşturulur. Sonuç olarak, hedef formatlar için çok esnektirler ve resimde hala köprü yoktur.
Reklamcılık
Burada da üreticiler, hala makul bir şekilde uygun olması gereken 1 ila 1.5 milimetre aralığında daha küçük piksel sahaları için çalışıyorlar. Televizyon için LED ekranlar şu anda hala başarısız oluyor. Geniş formatlı göz alıcılarına ek olarak, ISE'de mini liderliğindeki ve hatta mikro liderliğindeki teknolojiye sahip hepsi bir arada ekranlar da gördünüz. Duvar montajı için uygun değildir, ancak toparlanabilir bir braket ve 120 ila 180 inç arasında formatlar, yani 3 ila 4.65 metre arasında, konferans salonları için de uygundur.

ViewSonic'ten 135 inçlik hepsi bir arada LED konferans salonu LDS135-153 ekranı bir okul tahtası gibi katlanabilir.
(Resim: Dieter Michel)
Projeksiyon yerine LED ekran
Klasik projelerin yerine, LED ekranlar hafif odalarda bile nispeten derin bir siyah üretir. Projeksiyon duvarları ortam ışığına çok güçlü tepki verir, çünkü yansıma faktörlerinin yüzde 95 olması daha olasıdır – projektörün ışığını bir izleyici olarak yansıtmalıdırlar. LED ekran yüzeyinin yansıma faktörü ise sadece yüzde 5'tir, bu yüzden çok daha az ortam ışığı yansıtılır. Bu, parlak bir ortamdaki görüntü kontrastlarını belirgin bir şekilde geliştirir.
Görüntüleme RGB LED'leri her piksele atanan yüzeyden önemli ölçüde daha küçük olabileceğinden, teknoloji ile neredeyse şeffaf ekranlar da üretebilirsiniz. Ayrıca karşılık gelen bir taşıyıcı (şeffaf film veya ağ) üzerinde kavisli veya esnek olabilirler. Bu sizi gerçekten göz alıcı hale getirecektir.

Diğer şeylerin yanı sıra, Lang AG standında Muxwave'nin şeffaf, esnek LED ağları ile gerçekleştirilen animasyonlu bir şelale vardı.
(Resim: Dieter Michel)
Körlük sergileme
Gözlükten bahsetmişken: Dijital tabela alanı, yolcuların dikkatini mümkün olduğunca uzun süre bağlamakla ilgilidir. Bir sorun, sözde “görüntü körlüğü” nin etkisidir: Birçok içerik izleyicilere uyarlanmadığından, ekrana hızlı bir şekilde bakma eğilimindedirler, ancak içeriği not etme eğilimindedirler.
Resimdeki parlak renkler ve güçlü hareket uyaranları bunu değiştirebilir, ancak genellikle bir iletişim gücü olarak ve dolayısıyla rahatsız edici olarak algılanırlar. Bu, elbette, reklamverenlerin perspektifinden istenmeyen reklamı yapılan ürüne aktarılabilir. Buradaki istisna, kinetik LED modülleri ile LG izlendiği gibi medya sanatının kurulumlarıdır.
Bunun yerine, reklamverenler bireysel içerik ve/veya etkileşim seçenekleri aracılığıyla katma değer yaratmaya çalışır. Gelecekte bu, büyük dil modelleri ve sensörlerle bağlantılı üretken AI ile başarılı olmalıdır. Üretken bir AI ile gerçek aktörlerle çalışmak zorunda kalmadan ilk adımda ucuz bir şekilde üretilebilir.
Dijital insanlar
Hong Kong'dan Pantheon Laboratuvarı AI kullanırken önemli ölçüde devam ediyor. Şirket, Asya ve ABD'deki kurumsal müşterilerle, örneğin Tayvan'daki KFC veya Hong Kong Metro ile çalışıyor. Pantheon öncelikle dijital insanlar alanına ve bunların tabela sistemlerine entegrasyonuna odaklanmaktadır. Şirket, müşterilerin önceden tanımlanmış dijital kişilerle kendi video kliplerini üretebilecekleri bir SaaS aracı sunuyor.
Ekranlarda neredeyse fotoğraf -gerçekçi, etkileşimli animasyon olarak gösterilen dijital insanlar, klasik bilgi ekranlarını etkileşimli temas noktalarına dönüştürebilir. Havaalanlarında, tren istasyonlarında veya alışveriş merkezlerinde soruları cevaplayabilir, önerilerde bulunabilir, aynı zamanda siparişleri kaydedebilir ve ödeme süreçlerini uygulayabilirsiniz. Etkileşimli temas noktaları yalnızca bir insan etkileşimi kesinlikle gerekliyse hizmet çalışanlarına bağlanır.
Bu tür uygulamalar için bir ön koşul, istikrarlı bir işletim sistemi ve bulut AI ve Edge bilgi işleminin bir kombinasyonudur, yani gecikmeleri kısaltmak için menşe yerine yakın işlem. Buna ek olarak, doğal olarak dil etkileşiminin kamusal alanda güvenilir bir şekilde çalışması için yüksek çözünürlüklü kameralar ve gürültü önleme algoritmaları gereklidir. Örneğin, sanal barista sözlü bir emir uygulayana kadar müşterilerine birkaç saniye baktığında, hızla rahatsız olurlar.

Shenzhen'den VisualPower, burada LED ekranlarla donatılmış bir yarımküre şeklinde, uygun bir kontrol yazılımı ile ISE sürükleyici özel ekranlarda gösterildi.
(Resim: Dieter Michel)
Ai ajanı
Tüm bunlar tamamen reaktif çalışan uygulamalarla ilgilenir: pasörler – örneğin metrodaki bir bilgi ekranında soru sorabilir veya fast food restoranında bir şey sipariş edebilir ve hemen ödeyebilir – ancak dijital tabela sistemi sadece tepki verir. müşteri isteği.
Proaktif AI ajanları ise farklı çalışır. Pantheon laboratuvarından Christina Tse'ye göre, gelecek burada değerlendirilmesinde çok hızlı gelecek. AI Power ile donatılmış bu tür dijital tabela cihazları kendileri adım atabilecektir.
Örnek: Birisi bir metro istasyonuna gider ve bağlantı ister. AI, zaman göz önüne alındığında, akşam yemeğine seyahat edip etmediğinizi ve zaten bir masa ayırmış olmanızı sorabilir mi? Değilse, bilgi sistemi bir masa ayırmaya yardımcı olabilir. Her şey sorunsuz bir şekilde gerçekleşir, sadece bir soru sormalısınız, arka plandaki AI geri kalanını yapar. Pantheon Lab şu anda proaktif ajanları test ediyor ve yıl boyunca üretken operasyonda kullanmayı umuyor.
Gereksiz
Her iki etkinlik ve video konferansları alanında daldırma gerekliydi. Orada mekansal olarak ayrı katılımcılara birbirine yakın olma hissi vermelidir. Cisco buna “sıfır mesafe” deneyimi diyor.
Tipik olarak, ilgili muadili bir ekranda ve örneğin bir grup insanda toplam insan olarak gösterilir, ancak bu aslında insan algısına karşılık gelmez. İnsanlar her zaman çevrelerini tarar ve sadece onlara dikkat eden kişiyi odaklarlar. Konferans sistemleri bunu AI algoritmaları yardımıyla yeniden üretmeye çalışır. Bunu yapmak için, birkaç kamera ile farklı bakış açıları alın, konuşan kişileri kameralardan biriyle otomatik olarak kaydedin ve otomatik olarak odada yolda takip edin.
“Mekansal toplantılar” ile Cisco, Cisco VideoBars'ın 3D stereobild'i de iletebileceği bir ürün yazılımı genişletmesi sunuyor. Gömülü kişi daha sonra bir Apple Vision Pro Üç boyutlu ile oda manzarasını deneyimleyebilir. Bir pencerede herhangi bir boyuta yükseltilebilen bir sanal kullanıcı arayüzünün bir parçası olarak görünür. Kapalı olan kişi görünür olacaksa, VR kulaklığı nedeniyle bir foto-gerçekçi avatar ile değiştirilmelidir.
Gözlüksüz 3D
Sürükleyici ve ideal bir 3D ekran bu tür avatarları gereksiz hale getirir. Google, bunu STEACT projesinin demosu ile ISE'de kanıtladı. Radarın biraz altında gerçekleşti, ancak yine de her gün tamamen rezerve edildi. İçinde bire bir video konferansında, iki kişi birbirine karşı bizzat oturma izlenimi aldı.
Yıldız hattı sistemi, birkaç kameradan ve diğer uçtaki kişinin üç boyutlu bir temsilini üreten otoskopik bir 3D ekrandan oluşur. Doğrudan görüş yönünde bir kamera olmamasına rağmen, birbirinize göze bakabilir ve gerçekçi bir paralaklamaya yol açan belirli bir hareket kapsamına sahip olabilirsiniz. Ekran yeterince büyükse ve yeterli çözünürlüğe sahipse, bu yanılsama oynatma teknolojisinin sınırları ile yok edilmez.
Ciddi e-kağıt
Birçok uygulamada, renkli, enerji -hung ekranları aslında gerekli değildir, bunun yerine bir kağıt poster bunu yapar. Bir e-kağıt ekranı bu isteğe en yakın gelir: yalnızca içeriği değiştirmek için elektrik gerektirir ve mutlaka bir ağ bağlantısına ihtiyacınız yoktur, aynı zamanda pillerle de yönetir. Diğer şeylerin yanı sıra, 32 inç diyagonal ve e-kağıt duvarlara sahip yansıtıcı e-kağıt ekranlar ISE'de 75 inç formatta hayran olabilir.

E-kağıt, bir LCD kadar renk derecesi yoktur, bu nedenle difüzyon tıp (FM raster) kullanan renk nüansları gösterilmiştir.
(Resim: Dieter Michel)
Bu elektroforetik e-kağıt ekranlar modern bir LCD kadar renk üretemez, bu yüzden fotoğrafların difüzyon-dishing kullanılarak taranması gerekir. Ancak, reklam alanı gibi tipik uygulamalar için görüntü çözünürlüğünüz yeterlidir. E-kağıt ekranlarda sadece hızlı hareket eden görüntüler henüz başarılı değildir.
(İngiltere)