Etkileyiciler artık Instagram'da kendi sohbet robotlarını oluşturabiliyor

celeron

Global Mod
Global Mod
ABD'li Meta şirketi, sosyal ağı Instagram'da kullanıcı tarafından oluşturulan AI sohbet robotlarını test etmek istediğini duyurdu. Meta patronu Mark Zuckerberg bunu sosyal medya fenomeni Kane Kallaway ile yaptığı bir röportajda söyledi. Şimdiye kadar sadece Kallaway gibi birkaç fenomen ve Wasted gibi sosyal medya markaları yeni teknolojiye erişebildi; önümüzdeki haftalarda ABD'deki tüm Instagram kullanıcıları sohbet robotlarıyla etkileşime girebilecek ve önemli kullanıcılara kendi sohbet robotlarını oluşturma fırsatı verilecek.


Reklamcılık



Yapay zeka müşteri teması mı yoksa sanat formu mu?


Kişiselleştirilmiş sohbet robotlarının temeli, Meta tarafından geliştirilen Büyük Dil Modeli Lama'dır. Sohbet robotları, Instagram'daki etkileyicilerin ve büyük hesapların, aslında kendileri için zaman harcamak zorunda kalmadan hayranlarıyla etkileşime geçmesini sağlamayı amaçlıyor. Daha sonra platformdaki tüm şirket hesaplarına chatbotları kullanma fırsatı verilecek, diye devam etti Zuckerberg röportajda. Bu, şirketlerin “toplulukları” ile daha iyi iletişim halinde olmalarını sağlayacaktır. Bir yapay zeka ile konuştuğunuzun her zaman açıkça işaretlendiğini vurguladı.

Ancak Zuckerberg diğer hedeflerinden birinin de kullanıcıların sonunda platformdaki kullanıcılarla (veya diğer yapay zekalarla?) konuşacak tamamen kurgusal karakterler yaratabilmeleri olduğunu söylüyor. Bu, başlangıçtan itibaren insanlar ve yapay zekalar arasındaki etkileşim için tasarlanmış olan yakın zamanda başlatılan sosyal ağ Butterflies'ı hatırlatıyor. Zuckerberg, bu tür yapay zeka avatarlarının gelecekte bir tür sanat biçimine dönüşeceğini öngörüyor.

Almanya'da kullanıcılar şimdilik yeni chatbot'ların keyfini çıkaramayacak. Meta, iki hafta önce veri koruma düzenlemeleri nedeniyle Avrupa'da Llama AI eğitimini durdurdu ve aynı zamanda ABD haber sitesi Bloomberg'in bildirdiğine göre Avrupa'da yeni chatbot teknolojisinin lansmanını iptal etti.

The Rock'ın zamanı olmadığında


Şirketlerin destek kişileri olarak yapay zeka kontrollü sohbet robotlarını kullanması artık yeni bir fikir değil. Aslında Meta'nın bunu Instagram'da kurmak istediği oldukça açık. En azından klasik şirket hesapları söz konusu olduğunda. Ancak Instagram gibi sosyal platformların çekiciliği, normal insanların idollerine her zamankinden daha yakın olabilmeleri — ya da en azından bunu yapabilecekleri yanılsamasına sahip olmaları — gerçeğinde yatıyor. Yıldızların hayatlarına dair bir fikir ediniyorsunuz. Ancak tabii ki The Rock gibi, yaklaşık 400 milyon takipçisi olan insanların tüm yorumları yanıtlamak veya okumak için zamanları yok. Sohbet robotlarının artık devreye girip yardım etmesi gerekiyor.

Ancak bunun nasıl çalışacağı belli değil. Diyelim ki The Rock'tan bir yanıt almayı hayal eden hayranlar, bir rock chatbot'undan gelecek yanıtla pek bir şey yapamayacak. Bu durumda mesele başka hiçbir yerde bulunmayan bilgileri almak değil, bir idolle duygusal bağ kurmaktır ve yapay zeka bunun yerini alamayacaktır. Zuckerberg her şeyin işe yarayıp yaramayacağını ve nasıl çalışacağını bilmiyor gibi görünüyor; bu yüzden muhtemelen röportajda birkaç kez projenin tamamen bir deney olduğunu ve öncelikle Instagram kullanıcılarının ne kullanacağını görmek istediklerini vurguladı. için yeni teknoloji.


(mk)