RAM
New member
Getir’in kurucusu Nazım Salur: Londra’da 6 rakibimizin toplamının 2 katı iş yapıyoruz
Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TÜSİAD) tarafınca bu yıl ikincisi çevrim içi olarak gerçekleştirilen ve ‘Oyunun Kuralları Değil, Kendisi Değişti’ temasıyla düzenlenen Dijital Türkiye Konferansı devam ediyor.
Konferans kapsamında düzenlenen oturumda TÜSİAD Lider Yardımcısı ve Fiba Kümesi İdare Heyeti Lideri Murat Özyeğin’in sorularını yanıtlayan Getir Kurucusu Nazım Salur, Getir’in 2015 yılındaki kuruluş sürecini ve bu fikrin nasıl doğduğunu anlattı.
Salur, başlangıcın 2012’de BiTaksi ile olduğunu, insanlara 3 dakikada taksi ulaştırır pozisyona geldikleri BiTaksi’nin ekranına bakarken bu biçimde bir fikrin doğduğunu belirterek, “Taksi bir tane muhtaçlık, insanların öbür bir sürü muhtaçlığı var. niye 10 dakikada insanların gereksinimlerini götürmeyelim’ dedim. Konutta otururken bir pazar günü bir saniyede aklıma geldi. Pazar araştırması yaparak ortalıkta neye gereksinim var diye düşünerek aklımıza gelen bir teşebbüs değil.” formunda konuştu.
Grup arkadaşları ile çalışma kültürüne ait soru üzerine Salur, “Nasıl ki uygun yemek güzel gereçle pişer. Uygun bir şirket âlâ çalışanlarla olur” sözünü kullandı.
Şirket pahasının yüzde 99.5’ten çoksının düzgün bir fikir etrafında topladıkları düzgün insanlardan oluştuğunu aktaran Salur, hem karakter olarak birebir vakitte mesleğinde yeterli olan insanları bir ortaya getirdiklerini, uygun insanları çekmeye devam ettikleri sürece var olabileceklerini söylemiş oldu.
‘Türkiye’den de bu iş çıkar’
Nazım Salur, “Amazon 8 ülkeye 13 yılda gitmiş. Getir, hem Türkiye’de 81 vilayette hizmet veriyor tıpkı vakitte bir yılda dünyada 8 ülkeye ulaşmış. Bunun kıssasını paylaşabilir misiniz?” biçimindeki soru üzerine, Getir’in büyüme stratejisine değindi.
Salur, bu başarıyı epey sayıda uygun beşerle yaptıklarını belirterek, kelamlarını şu biçimde sürdürdü:
“İşi kendi işi üzere bakılırsan, gece gündüz bu işe güç veren bir küme var bizde. Getir’de ortalama yaşımız da 28. Getir’de, 40’lı yaşların üstünde insan sayısı fazlaca fazla değil. İş güç lakin bir taraftan da zevkli. Zevkli olunca iş üzere olmuyor aslında. Arkadaşlar da iş üzere yapmıyor. Birbirimize fazlaca söylemesek de hani ‘Türkiye’den bu iş çıkar mı çıkmaz mı’ üzere kuşkular var ya… Biraz inada bindiriyoruz işi. ‘Çıkar kardeşim, niçin çıkmasın yani.’ Teknoloji bazlı bir iş. Türkiye’den de çıkar. birebir vakitte hani onların yaptığı bir işi yaparak değil. Daha onların yapmadığı bir işi akıl ederek de buradan bir iş çıkar.”
‘Londra’da 6 rakibimizin toplamının 2 katı iş yapıyoruz’
Getir Kurucusu Salur, Londra’da geçen yılın ocak ayı sonunda işe başladıklarını anımsatarak, “Orada 6 tane rakip vardı. Şu an biz 6 rakibin toplamının iki katı iş yapıyoruz. Daha bir sene de dolmadı. Yani gittiğimiz vakit da oradaki zayıf bir oyuncu olmak üzere gitmiyoruz. Gidip hakikaten güçlü bir iş yapmaya çalışıyoruz. Bunun için kaynağımız da var. Kaynağı korkmadan kullanıyoruz. Buradaki motivasyon, yani şirketin ana amacı büyüme üzerine şu anda. Natürel ki uzun vadeli gayemiz, karlılık ve kardan kıymet yaratmak” sözlerini kullandı.
Salur, bu işe birinci karar verirken birebir isimle yurt dışına çıkmaya karar verdiklerini söylemiş oldu.
‘Start-up’ları satmak için değil, dünyada büyütmek için yapalım’
Nazım Salur, yatırımcıların ilgisine ait soru üzerine, birinci devirde yerli ve yabancı yatırımcılardan ilgi görmekte zorlandıklarını, daha sonra yatırımcı sayısının süratle arttığını vurguladı.
Son yaptıkları 3 yatırım çeşidinde daima dışarıda birilerinin kaldığını, bir daha sonraki çeşitte onların çabucak geleceğini aktaran Salur, bunların daha sonraki çeşit için masa ayırttığını söylemiş oldu.
Salur, girişimcilere neler tavsiye ettiğinin sorulması üzerine, işi kurarken birkaç yüz ayrıntı olduğunu düşündüğünü tabir ederek, şunları kaydetti:
“Ancak ilerledikçe epeyce öbür ayrıntılar çıktı. Onları da çözmemiz gerekti ve hala da çıkıyor. İlerledikçe yeni ayrıntılar ve zorluklar çıkıyor. Âlâ bir start-up’ta beklenmeyen bir sürü şey çıkacaktır. Yeni start-up kuran arkadaşlar, baştan her şeyi hesaplayabileceklerini hiç bir vakit zannetmesinler.
Çabuk pes etmesinler. Bu, bir kısa ara yarışı değil, bir maraton. Düzgün şirketler 10 ila 20 yılda ortaya çıkıyor. Teknolojide de bu bu biçimde. 20 yıllık perspektifle bakmak lazım. İkinci tavsiye ‘Ben bunu yaparım, birkaç sene daha sonra da satarım’ diye yapmasınlar. Bu biraz inşaat işi üzere. Oturmak için konut yapmakla, satmak için konut yapmak içinde fark var. Oturmak için yap meskeni, sağlam yap. Bir gün satmak istiyorsan bir daha satarsın.”
Haber Sitelerinden Alıntıdır.
Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TÜSİAD) tarafınca bu yıl ikincisi çevrim içi olarak gerçekleştirilen ve ‘Oyunun Kuralları Değil, Kendisi Değişti’ temasıyla düzenlenen Dijital Türkiye Konferansı devam ediyor.
Konferans kapsamında düzenlenen oturumda TÜSİAD Lider Yardımcısı ve Fiba Kümesi İdare Heyeti Lideri Murat Özyeğin’in sorularını yanıtlayan Getir Kurucusu Nazım Salur, Getir’in 2015 yılındaki kuruluş sürecini ve bu fikrin nasıl doğduğunu anlattı.
Salur, başlangıcın 2012’de BiTaksi ile olduğunu, insanlara 3 dakikada taksi ulaştırır pozisyona geldikleri BiTaksi’nin ekranına bakarken bu biçimde bir fikrin doğduğunu belirterek, “Taksi bir tane muhtaçlık, insanların öbür bir sürü muhtaçlığı var. niye 10 dakikada insanların gereksinimlerini götürmeyelim’ dedim. Konutta otururken bir pazar günü bir saniyede aklıma geldi. Pazar araştırması yaparak ortalıkta neye gereksinim var diye düşünerek aklımıza gelen bir teşebbüs değil.” formunda konuştu.
Grup arkadaşları ile çalışma kültürüne ait soru üzerine Salur, “Nasıl ki uygun yemek güzel gereçle pişer. Uygun bir şirket âlâ çalışanlarla olur” sözünü kullandı.
Şirket pahasının yüzde 99.5’ten çoksının düzgün bir fikir etrafında topladıkları düzgün insanlardan oluştuğunu aktaran Salur, hem karakter olarak birebir vakitte mesleğinde yeterli olan insanları bir ortaya getirdiklerini, uygun insanları çekmeye devam ettikleri sürece var olabileceklerini söylemiş oldu.
‘Türkiye’den de bu iş çıkar’
Nazım Salur, “Amazon 8 ülkeye 13 yılda gitmiş. Getir, hem Türkiye’de 81 vilayette hizmet veriyor tıpkı vakitte bir yılda dünyada 8 ülkeye ulaşmış. Bunun kıssasını paylaşabilir misiniz?” biçimindeki soru üzerine, Getir’in büyüme stratejisine değindi.
Salur, bu başarıyı epey sayıda uygun beşerle yaptıklarını belirterek, kelamlarını şu biçimde sürdürdü:
“İşi kendi işi üzere bakılırsan, gece gündüz bu işe güç veren bir küme var bizde. Getir’de ortalama yaşımız da 28. Getir’de, 40’lı yaşların üstünde insan sayısı fazlaca fazla değil. İş güç lakin bir taraftan da zevkli. Zevkli olunca iş üzere olmuyor aslında. Arkadaşlar da iş üzere yapmıyor. Birbirimize fazlaca söylemesek de hani ‘Türkiye’den bu iş çıkar mı çıkmaz mı’ üzere kuşkular var ya… Biraz inada bindiriyoruz işi. ‘Çıkar kardeşim, niçin çıkmasın yani.’ Teknoloji bazlı bir iş. Türkiye’den de çıkar. birebir vakitte hani onların yaptığı bir işi yaparak değil. Daha onların yapmadığı bir işi akıl ederek de buradan bir iş çıkar.”
‘Londra’da 6 rakibimizin toplamının 2 katı iş yapıyoruz’
Getir Kurucusu Salur, Londra’da geçen yılın ocak ayı sonunda işe başladıklarını anımsatarak, “Orada 6 tane rakip vardı. Şu an biz 6 rakibin toplamının iki katı iş yapıyoruz. Daha bir sene de dolmadı. Yani gittiğimiz vakit da oradaki zayıf bir oyuncu olmak üzere gitmiyoruz. Gidip hakikaten güçlü bir iş yapmaya çalışıyoruz. Bunun için kaynağımız da var. Kaynağı korkmadan kullanıyoruz. Buradaki motivasyon, yani şirketin ana amacı büyüme üzerine şu anda. Natürel ki uzun vadeli gayemiz, karlılık ve kardan kıymet yaratmak” sözlerini kullandı.
Salur, bu işe birinci karar verirken birebir isimle yurt dışına çıkmaya karar verdiklerini söylemiş oldu.
‘Start-up’ları satmak için değil, dünyada büyütmek için yapalım’
Nazım Salur, yatırımcıların ilgisine ait soru üzerine, birinci devirde yerli ve yabancı yatırımcılardan ilgi görmekte zorlandıklarını, daha sonra yatırımcı sayısının süratle arttığını vurguladı.
Son yaptıkları 3 yatırım çeşidinde daima dışarıda birilerinin kaldığını, bir daha sonraki çeşitte onların çabucak geleceğini aktaran Salur, bunların daha sonraki çeşit için masa ayırttığını söylemiş oldu.
Salur, girişimcilere neler tavsiye ettiğinin sorulması üzerine, işi kurarken birkaç yüz ayrıntı olduğunu düşündüğünü tabir ederek, şunları kaydetti:
“Ancak ilerledikçe epeyce öbür ayrıntılar çıktı. Onları da çözmemiz gerekti ve hala da çıkıyor. İlerledikçe yeni ayrıntılar ve zorluklar çıkıyor. Âlâ bir start-up’ta beklenmeyen bir sürü şey çıkacaktır. Yeni start-up kuran arkadaşlar, baştan her şeyi hesaplayabileceklerini hiç bir vakit zannetmesinler.
Çabuk pes etmesinler. Bu, bir kısa ara yarışı değil, bir maraton. Düzgün şirketler 10 ila 20 yılda ortaya çıkıyor. Teknolojide de bu bu biçimde. 20 yıllık perspektifle bakmak lazım. İkinci tavsiye ‘Ben bunu yaparım, birkaç sene daha sonra da satarım’ diye yapmasınlar. Bu biraz inşaat işi üzere. Oturmak için konut yapmakla, satmak için konut yapmak içinde fark var. Oturmak için yap meskeni, sağlam yap. Bir gün satmak istiyorsan bir daha satarsın.”
Haber Sitelerinden Alıntıdır.