Google Haritalar: Yanlış Anahtar Hizmetler ve Co.

celeron

Global Mod
Global Mod


  1. Google Haritalar: Yanlış Anahtar Hizmetler ve Co.

Google, ABD'nin Maryland eyaletinden, arama motorunu yoğunlaştıran bir adam, bir dolandırıcılık ağının bir parçası olarak Google Haritalar'da sahte iş görünümleri yaratmaya dava ediyor. Söz konusu işletmeye Google Haritalar görünümleri aracılığıyla iletişime geçen kullanıcılar, bilinçsizce verilerini dolandırıcılara, örneğin False Anahtar Hizmetlerine yapılan sorularla verdiler.

Davaya göre, sanık 20 yabancı ile birlikte çalıştı ve Google Haritalar'da, örneğin çekme hizmetleri, garaj çiftçileri veya kilit hizmetlerden bir dizi sahte iş profili oluşturdu. Bunu öncelikle ABD başkenti Washington DC çevresindeki odada değil, aynı zamanda Türkiye'de de eğlendirdiği söyleniyor. Bu tür 150 sahte iş olduğu söyleniyor.

Almanya'da da yaygın uygulama


Bu tür profiller-elbette hepsi sahte-can alamaz, örneğin, Google Arama aracılığıyla bölgede belirli bir mağaza arıyorsanız. Mağazanın böyle bir görünümü varsa, çoğunlukla resim, telefon numarası, açılış saatleri, adres ve diğer önemli bilgilerle en üstte görüntüleniriz. Genellikle doğrudan mağazalarla, örneğin kısa mesajla iletişim kurma imkanı da vardır. Bu uzun zamandır yaygın bir uygulama olmuştur ve Almanya'da bir dizi gerçek ve saygın şirket tarafından da kullanılmaktadır. Google kullanıcıları ayrıca Google görünümlerinin gerçekliğini sağlaması gereken incelemeler bırakabilir.

Ancak sanık, suç ortaklarıyla ilgili incelemelerden tam olarak yararlandı. Örneğin kendilerini kilitledikleri veya arabayla kaldıkları için hızlı bir şekilde yardıma ihtiyaç duyan Google kullanıcılarını hedefledi. Daha sonra bir anahtar veya çekme hizmeti, Google Haritalar ve genellikle iletişim yoluyla yakın bir yerde bulunabilir. Ancak sanık asla ilgili sorulara hizmet etmeyi amaçlamıyordu.

Kurbanlar genellikle rip -offs ile sonuçlandı


Bunun yerine, onları yeniden satmak için, kurbanlarından açıklanan bilgilerle ilgili bilgilerle ilgili bilgi kayıtları oluşturdu. Yasal alanda da böyle bir şey var, ancak bu müşterilerin rızasıyla ve gerçek hizmetler sırasında yapılır.

Mevcut davada, soruşturmalardan elde edilen veriler genellikle ilgili teklifle gerçek şirketlere gitti. Bununla birlikte, daha sonra Google kullanıcılarına hileli talepte kararlaştırılandan çok daha yüksek ücretleri hesaplayan temel hizmetler için şüpheli tekliflerdi. Kurban olan ve daha sonra Google'daki şüpheli Google görünümünden şikayet etmek isteyen herkesin kötü kartları vardı. Çünkü sanıklar düzenli olarak ilgili adreslerdeki görünümleri tamamen farklı mağazalara değiştirdiler. Örneğin, “Bydennis Cleaner” şirketi çilingir “MS çilingir” idi-aynı adres, farklı bir sahte görünüm. Sanıklar bunu genellikle aldatıcı gerçek görünümlü web siteleriyle süsledi. Bazen kendini daha az çaba sarf etti: Sözde bir garaj uzmanının adresi, ABD Ulusal Muhafızlarının bir kışlasına yol açtı.

Ancak genel olarak, dikiş işe yaradı, müşterilerin verileri, genellikle şüpheli iş uygulamalarına sahip alıcılara rıza göstermeden yükseldi. Sanığın yıllarca dünya çapında karşılık gelen ve benzer karanlık makineleri yönlendirdiği söyleniyor ve örneğin İsrail Facebook gruplarında yanlış Google incelemeleri sunduğu da söyleniyor. Son olarak, kullanıcı Google'daki şikayetleri ve Google görünümlerindeki sürekli değişiklikler (2023'ün başından 2024'ten ortasına kadar 1000'den fazla) arama motoru operatörünü artırdı. Sanıkları tespit edebildi ve ona dava açtı.

Bu arada, Google'daki yanlış incelemeler ve hatta yanlış iş görünümleri, Google'ın önde gelen yargı Halimah Delaine Prado'nun dava hakkında bir açıklamada bir kez daha açıklığa kavuşturulduğu Kullanım Koşullarının gücü tarafından yasaklanmıştır. Mevcut yasal anlaşmazlık, Google'ın çabalarının bir sonucudur ve “sahtekarlık girişimlerinin hoş görülmediği açık mesajı” gönderir. Google, şirketleri ve kullanıcıları bu tür saldırılardan korumak için bir dizi araca odaklanmaktadır.

Kullanıcılar uyanık olmalı


ABD Ticaret Denetimi Federal Ticaret Komisyonu (FTC) temel olarak Google kullanıcılarına uyanık olmasını tavsiye ediyor. Örneğin bir şirketin URL'sini kontrol ederek. Ayrıca, birisinin uyarılıp uyarmadığını görmek için URL veya şirketin adı hakkında değerlendirmelerin veya şikayetlerin aranması da tavsiye edilir.

Prosedür, Kaliforniya'nın Amerika Birleşik Devletleri Bölge Mahkemesi Kuzey Bölgesi'ne devam ediyor ve 5: 25-CV-02642, Google v Yaniv Asayag ve ark.



Güncelleme

23.03.2025,

16:22


Saat




Daha fazla ayrıntı ile desteklenen makaleler.






(Nen)