Google HD Haritalar: Volvo ve Polestar daha kapsamlı harita hizmeti alıyor

celeron

Global Mod
Global Mod
Google, harita hizmeti Google HD Maps’in genişletilmiş bir sürümünü duyurdu. Standart sürümden daha kesin olmasının yanı sıra, HD Haritalar ayrıca navigasyonu ve otonom sürüşü desteklemek için ek veriler sağlamalıdır. Ancak Google HD Haritalar, örneğin bir akıllı telefon uygulaması biçiminde bağımsız olarak kullanılabilen bir hizmet olarak sunulmayacaktır. Bunun yerine, genişletilmiş harita hizmeti gelecekte Android Automotive OS’nin (AAOS) bir parçası olacaktır. Yüksek çözünürlüklü haritalardan yararlanan ilk araçlar Volvo’nun EX90 ve Polestar 3’üdür.


Volvo’ya göre, Google Haritalar’da yer alan verilere ek olarak HD Haritalar, belirli, belirtilmemiş yol işaretleri ve şerit işaretleri hakkında da bilgi sunuyor. Harita hizmetinin navigasyon işlevi, rotayı hesaplarken güvenilir şerit değişiklikleri önermek veya trafik işaretlerini hesaba katmak için bu verileri kullanmalıdır.







Google Haritalar’dan farklı olarak, Google HD Haritalar ayrıca şerit işaretleriyle ilgili verileri de içerir ve örneğin otomatik şerit değişikliklerine yardımcı olmayı amaçlar.


(Resim: Volvo)



Yardım sistemleri de fayda sağlamalıdır. Örneğin, otomatik şerit değişiklikleri, yasak bölgelerden önce iyi bir zamanda gerçekleşebilir ve daha kesin harita verileri yolda daha kesin konumlandırma sağlar. Volvo’ya göre, araç sensörleri ile birlikte daha güvenilir otomatikleştirilmiş yolculuklar mümkün.

Google’ın HD Haritalar için hangi verileri detaylı olarak kullandığı ve verilerin zaten bilinen Google Haritalar’a göre ne kadar doğru olduğu bilinmiyor. Bununla birlikte, bilgilerin bir kısmının daha genç Volvo araçlarının sürücülerinden gelmesi muhtemeldir. İsveçli otomobil üreticisinin AAOS ile donatılmış modelleri, ön kamera tarafından tanınan yol işaretlerinin Google’a iletilmesini sağlıyor.

Araç, harita verilerini ve sensör bilgilerini birleştirir


Ancak Volvo, daha kesin ve kapsamlı harita verilerinin bile yeterli olmadığını açıkça ortaya koydu. EX90, Google HD Maps’e ek olarak yol işaretlerini, şerit işaretlerini ve diğer şeyleri tanımak için sensörlerini de kullanmalıdır. Tüm veriler, Nvidia’nın Drive AGX Orion işlemcisine dayalı Drive AI platformu tarafından işlenir.


EX90’da, Polestar 3’te olduğu gibi, Nvidia platformu, başlangıçta maksimum Seviye 3’e kadar mümkün olması gereken bazı yardımcı sistemler ve otonom sürüşten sorumlu. Ancak CES’te konuşan Volvo, Seviye 3’ün olmayacağını belirtti. EX90 başlatıldığında kullanılabilir. Volvo, yalnızca 2023’ün sonunda piyasaya sürüldükten sonra ilgili bir yazılım güncellemesi sunmayı planlıyor – ancak daha sonra başlangıçta yalnızca Kaliforniya’da kullanım için.


AAOS tek başına yeterli değil


Gelecekte başka üreticilerin hangi modellerinin Google HD Haritalar’ı sunacağı henüz bilinmiyor. Bunun bir nedeni, Google’ın gereksinimleridir. Şirket, Android Automotive OS’yi (AAOS) ön koşul olarak adlandırıyor. Aslında, aracın Google Otomotiv Hizmetlerine (GAS) sahip olması gerekir. Bunlar, AAOS’u Play Store ve Google Haritalar dahil olmak üzere bazı bileşenlerle genişletir. Bu, Renault Megane E-Tech’in (test) Google HD Haritalar ile kullanılabileceği, ancak BMW OS9 ile gelecek BMW modellerinde kullanılamayacağı anlamına gelir. Çünkü BMW GAZ’sız yapar. Aynı durum Fiat, Opel ve Peugeot’nun da aralarında bulunduğu Stellantis Group’un araçları için de geçerli.


(be)



Haberin Sonu