Google ve düzenleyiciler, çerez değiştirme konularıyla ilgili eleştirileri görmezden geliyor

celeron

Global Mod
Global Mod


  1. Google ve düzenleyiciler, çerez değiştirme konularıyla ilgili eleştirileri görmezden geliyor

World Wide Web Konsorsiyumu (W3C) ve diğer tarayıcıların geliştiricileri, Google’ın hedefli çevrimiçi reklamcılığa yönelik yeni yaklaşımını eleştirdiler. Reklam çerezlerinin halefi olarak Google’ın Konuları, istenmeyen izleme ve profillemeyi önlemek için uygun değildir. Örneğin, web standartlarının geliştirilmesinden sorumlu uluslararası kuruluş olan W3C, “İnternette uygunsuz izlemenin” aynı kalacağını açıklıyor.


Google şimdiye kadar eleştirileri görmezden geldi ve 2022’nin başlarından itibaren çerezlerin yerini alacak konular ve çevrimiçi reklamcılık için yeni model gibi konuları uygulamaya koyma planlarına bağlı kalıyor. Ancak, reklam çerezleri için Google’ın halefi değişiyor. Grup, yalnızca 2024’ün ikinci yarısında “Chrome’daki üçüncü taraf çerezlerini varsayılan olarak kaldırmaya başlamak” ve bunları sözde gizlilik korumalı alanıyla değiştirmek istiyor.

İlgi profilleri için Konular API’sı


Yeni Konular API’si ile Chrome, bir kullanıcının hangi web sitelerini ziyaret ettiğini otomatik olarak kaydetmeli ve onlara belirli ilgi alanları atamalıdır. Sportschau.de’de her gün sörf yapan herkes bir spor hayranıdır; New York Times web sitesini ziyaret edenler ise muhtemelen siyasetle ilgileniyor. Tarayıcı, bu bilgi parçacıklarından, hedeflenen reklamları oynatmak için reklamverenlerin Konular API’si aracılığıyla yararlanabileceği bir ilgi alanı profili derler.


W3C’nin Teknik Mimari Grubu’nun (TAG), Google’ın geçen Mart ayında değerlendirilmek üzere göndermesinden sonra Konular API’sı hakkında bazı endişeleri var. İnternet kullanıcıları, Konular API’sı tarafından yeterince korunmayacaktır. TAG sözcüsü, grubun Google’ın bu yönde devam etmesini istemediğini açıkladı.

Diğer tarayıcıların geliştiricilerinden de eleştiri


Ancak, Konular API’sini eleştiren tek kişi W3C değil. Diğer tarayıcı motorlarının geliştiricileri de aynı fikirde. Örneğin WebKit, mevcut veri koruma eksikliklerinin “yeni spesifikasyonlar ve tekliflerdeki veri koruma eksiklikleri için bir bahane” olarak kullanılmasına karşı uyarıda bulunuyor. Mozilla, konuları “herhangi bir anlamlı gizlilik koruması sağlamaktan çok reklamverenler için bilgilerin yararlılığını azaltma olasılığı daha yüksek” olarak değerlendiriyor.


Diğer tarayıcılar Google’ın yaklaşımını desteklemiyorsa, bu İnternet’in parçalanmasına yol açabilir. Web siteleri, Chromium motorunu temel almayan diğer tarayıcılarla ziyaretçileri engelleyebilir. Bu da W3C’ye yöneltilen eleştirilerden biri.

Birleşik Krallık düzenleyicisi: Devam Edin


Topics API’ye yönelik teknik muhalefete ek olarak, düzenleyiciler de talep görüyor, ancak en azından Birleşik Krallık’ta endişeler de göz ardı ediliyor. Örneğin, İngiliz Bilgi Komisyonu Ofisi (ICO), verilerin korunmasından sorumludur, ancak talebi üzerine TechCrunch Google Konularının gizlilik üzerindeki etkisine ilişkin olarak, başlangıçta birkaç gün hiç tepki göstermedi ve ardından bir yorum yapmayı reddetti.

İngiliz düzenleyici makamlar yalnızca Google ile hala diyalog halinde olduklarını belirtti. Ayrıca, kullanıcılara kişisel verileri izlemeden, profil oluşturmadan veya işlemeden reklam alma seçeneğinin verilmesi gerektiğine göre, reklamcılık endüstrisi için önceki ilke ve tavsiyelere atıfta bulunurlar.


(fds)



Haberin Sonu