Google’ın “Gizlilik Korumalı Alanı” API’si hazır

celeron

Global Mod
Global Mod


  1. Google’ın “Gizlilik Korumalı Alanı” API’si hazır

Google, gizlilik korumalı alanı için programlama arayüzünü sonlandırdı. Temmuz 2023’te ortaya çıkan Chrome sürümünden itibaren web siteleri, tarayıcıya entegre arayüzlere hitap edebilir. Gerçek boyutlu testler için Chrome, 2024’ün ilk çeyreği gibi erken bir tarihte, kullanıcıların yüzde biri için üçüncü taraf çerezlerini otomatik olarak engelleyecektir. Web sitesi operatörleri, tüm reklam gelirlerini kaybetmemek için çok yakında yeni API’leri web sitesi kodlarına dahil etmeye başlamalıdır. 2024’te


Gizlilik korumalı alanı, Google’ın Chrome tarayıcısına inşa ettiği farklı teknolojilerden oluşan bir hayvanat bahçesidir: Bunlar, reklamverenlerin hedef gruplarına kişiselleştirilmiş reklamlar göstermeye devam edebilmesi için kullanıcı takibini engellemek üzere tasarlanmıştır. Google, kullanıcıların eklentilere sahip üçüncü taraf tanımlama bilgilerine karşı giderek daha fazla önlem almasının ve veri koruma uzmanlarının reklamcılık endüstrisinin izleme uygulamasını giderek daha fazla eleştirmesinin ardından, çevrimiçi reklamcılık için en büyük platformun sağlayıcısı olarak girişimi başlattı. Google ve Facebook gibi reklam platformlarının operatörleri, kullanıcıların gezinme davranışlarını izlemek için üçüncü taraf tanımlama bilgilerini kullanabilir. Şu anda bunu, reklamları otomatik olarak açık artırmaya çıkarmak için kullanıyorlar. Birçok web sitesi bu açık artırma gelirinden reklam platformlarının kendilerine izin verdiği paydan geçimini sağlıyor.



Üçüncü taraf çerezleri olan kullanıcılar için en büyük sorun, kullanıcıların reklam ağlarının sunucularında uygun reklamlara atanmasıdır. Bu, kullanıcıların olası bir yanlış atama üzerinde hiçbir etkisinin olmadığı anlamına gelir. Gizlilik sanal alanı, atamayı yabancı sunucudan her kullanıcının tarayıcısına taşımaya çalışır. Bu, kullanıcıların en azından Google’ın Chrome’da kullanıma sunduğu ayarlar çerçevesinde kişiselleştirilmiş reklamları etkilemesine olanak tanır.

kullanıcı ilgi alanları


Chrome artık kullanıcı davranışını dahili olarak izliyor. Tarayıcı, kullanıcıların ziyaret ettiği web sitelerini günlüğe kaydeder ve bu bilgilerden, bir kullanıcının son üç hafta içinde ilgilendiği üç konuyu ayrıştırır. Web siteleri, bu üç konuyu almak ve uyarlanmış ve dolayısıyla daha pahalı reklamları görüntülemek için bilgileri bir reklam ağına iletmek için Konular API’sini kullanabilir. Kullanıcılar, Chrome ayarlarında tema ekleyebilir ve silebilir.

yeniden hedefleme


Alışveriş web siteleri, tarayıcıya gelecekte bu kullanıcıya reklam sunmak istediklerini bildirmek için Protected Audience API’yi (“FLEDGE” olarak yeniden adlandırıldı) da kullanabilir. Örneğin, bir kullanıcı bir ayakkabı üreticisinin web sitesinde gezinir ancak (henüz) bir satın alma işlemi gerçekleştirmezse, bu web sitesi tarayıcıya AdInterestGroup’a ait olmak istediğini söyleyebilir. Ardından başka bir web sitesi, tarayıcı ilgili tüm reklamverenlerden teklif vermelerini otomatik olarak istediğinde Chrome’un otomatik olarak değerlendirdiği bir reklam için bir açık artırma başlatabilir. Bu tür bir yeniden hedefleme, kullanıcının ilgilenebileceğini zaten bildikleri için genel reklamlardan daha iyi performans göstermeleri gerekmesine rağmen, satıcılar için faydalı olabilir. Yeniden hedefleme, web genelinde tek bir ürün tarafından izlendikleri için kullanıcılar için genellikle can sıkıcıdır. Bu tür izleme, gelecekte üçüncü taraf tanımlama bilgileri olmadan da mümkün olacaktır.


reklam dolandırıcılığı


Çevrimiçi reklamcılık, tam otomatik reklamlara dayandığından, dolandırıcılar, kullanıcılar olmadan reklam geliri elde etmek için reklam trafiğini taklit etme fikrini ortaya atmaya devam ediyor. Şimdiye kadar reklam ağları, belirli çerezlerle ilişkili trafiği analiz ederek bunu engelledi. Dolandırıcıların robotları daha sonra bariz bir şekilde davrandılar ve reklam ağları hiçbir şey ödemedi. Bu kullanım davranışı analizi artık Konular ve Korumalı Kitle API’si ile mümkün değildir.

Bunun yerine Google, Trust Token API’yi web sitelerinde oluşturur. Bir kişiyle etkileşime geçtiğinden emin olan web siteleri, bunu tarayıcıda bir bildirim bırakmak için kullanabilir. Tarayıcı, bu bilgileri, bilgileri ilk olarak kimin yerleştirdiği konusunda hiçbir sonuca varılamayacak şekilde reklamverenlere iletebilir. Böylece gerçek kullanıcılar, insan olduklarını otomatik olarak doğrular ve reklamverenler, paralarını hileli reklam açık artırmalarına yatırmaya karşı korumaya sahip olur.

tarayıcı parmak izi


Bazı web siteleri, bazı kullanıcıların üçüncü taraf çerezlerini tarayıcı parmak izi ile otomatik olarak silmesine tepki gösterdi. Terim, farklı grafik kartları tarafından biraz farklı işlenmiş görüntüler gibi bilgisayara özgü farklılıkları kullanan teknikleri, kullanıcıları kendi iradeleri dışında tanımak için kullanır. Çoğu zaman HTTP isteklerinde belirtilen kullanıcı aracısı, IP adresi, ekran çözünürlüğü ve tuval üzerine çizim yapılırken kullanılan detaylar gibi bilgiler bu amaçla birleştirilmiştir.

Gizlilik Korumalı Alanı, Chrome’un gelecekte bu türden daha az bilgi sağlamasını sağlamak için bir dizi önlem içerir. Gelecekte Chrome, kullanıcı aracısını çok tutumlu bir şekilde formüle edecek, web siteleri tarafından depolanan verileri birbirinden izole edecek, HTTPS üzerinden DNS kullanacak, IP’yi gizleyecek ve her web sitesi için ağ bağlantılarıyla ilgili bilgileri ayıracaktır. Privacysandbox.com’da teknikler için net bir özet var. Google’ın gelecekte tarayıcı parmak izini önlemek için daha fazla çaba sarf etmesi beklenebilir.



Google, kendisini, gizlilik ihtiyaçları şeytani reklam endüstrisi tarafından çiğnenen kullanıcıların savunucusu olarak sunar. Şirket, mevcut durumun çoğundan AdSense ile Google’ın kendisinin sorumlu olduğundan bahsetmiyor. Google, Chrome tarayıcıyla, reklam pazarını etkilemek için açık ara en büyük güce sahiptir ve gizlilik sanal alanının kendi gelirinde dezavantajlara yol açmamasını kolayca sağlayabilir. Meta (Facebook) gibi rakipler ise bu güce sahip değiller ve gelişmeleri eleştirel gözle izliyorlar.

Üçüncü taraf çerezlerden uzaklaşma, kullanıcılar için yine de iyi olacaktır. Çerezler yoluyla izleme, kullanıcıları haklarından tamamen mahrum bıraktı ve herhangi bir değişiklik bir iyileştirme olmalıdır. Ayrıca Google, tarayıcı parmak izi almanın kullanıcıların yararına olamayacağı konusunda haklıdır. Ama bir yere kadar arkasında bir ideoloji de var: Google’a göre bilgi asla ödeme duvarlarının arkasına gizlenmemeli. Ücretsiz bilgi için adil bir mücadele gibi görünen şey aslında bencilce: Google hiçbir zaman ödeme duvarlarıyla ilgili gelir elde etmedi.








(pmk)



Haberin Sonu