Hedefleme: LinkedIn, sivil haklar şikayeti sonrasında hedeflenen reklamları sınırlıyor

celeron

Global Mod
Global Mod
LinkedIn, derhal geçerli olmak üzere, dünya çapındaki reklamverenlerin, platform operatörünün cinsel tercihler, siyasi görüşler veya etnik köken gibi özellikle hassas kişisel veriler de dahil olmak üzere profil oluşturma temelinde görüntüleyeceği reklamlarla Avrupa Ekonomik Alanı'ndaki (AEA) kullanıcıları hedeflemesine artık izin vermeyecektir. . Sivil haklar örgütü Avrupa Dijital Hakları (EDRi) bunu Cuma günü duyurdu. Şubat ayında Sivil Haklar Derneği (GFF), Global Witness ve Bits of Freedom ile birlikte Microsoft'un sosyal ağına, hedefleme uygulaması nedeniyle Dijital Hizmetler Yasası'nın (DSA) potansiyel ihlali nedeniyle şikayette bulundu.


Reklamcılık



DSA ile ilgili müzakereler sırasında, Avrupa Parlamentosu milletvekilleri ve sivil haklar aktivistlerinden oluşan partiler arası bir koalisyon, mikro hedefleme ile “casus reklamlarının” genel olarak yasaklanması için baskı yaptı. Kanun koyucu bu kadar ileri gitmedi ancak Genel Veri Koruma Yönetmeliği tarafından özel olarak korunan kategorilerin kullanımını yasakladı. LinkedIn artık bu yasağa uymak istiyor. EDRI politika danışmanı Jan Penfrat, duyuruyu “gizlilik ve insanların hassas özelliklerine dayalı olarak hedeflenen ayrımcılığa karşı daha iyi korunması açısından bir kazanç” olarak memnuniyetle karşıladı. Bu vaka, AB Komisyonu'nun sivil toplum tarafından sunulan kanıtları burada olduğu kadar hızlı ve etkili bir şekilde işlemesi durumunda DSA'nın işe yarayabileceğini gösteriyor.

Dünya çapındaki üyeler yeni kurstan faydalanmalıdır


GFF'den Svea Windwehr, teknoloji şirketlerinin en başından itibaren platform yasasına uyması gerektiğini vurguladı. Ancak, DSA kapsamına giren çevrimiçi şirketlerin “sorumlu ve Avrupa yasalarını uygulayan” tutulması söz konusu olduğunda, uyanık bir sivil toplumun yardımına ihtiyaç duyulduğu görülüyor. Global Witness'tan Nienke Palstra, LinkedIn'e “gözetleme reklamcılığının en kötü biçimlerine” karşı yeni çizgiyi dünya çapındaki üyelerine genişletmesi ve bunu Avrupa ile sınırlamaması yönünde çağrıda bulundu. Küresel reklam gelirini yıllık bazda yüzde on oranında iyi bir artışla 2023'te neredeyse 4 milyar ABD dolarına çıkardığı ve 2024'te yeniden büyümesi beklenen platformda, diğer kişisel veri kategorilerine dayalı hedefleme hala mümkün. .


(not)



Haberin Sonu