Hyundai, fosil yakıt yakmaya alternatif olarak hidrojen hareketliliğine güveniyor. Güney Koreli otomobil üreticisi yalnızca hidrojenle çalışan otomobiller üretmek değil, aynı zamanda hidrojen üretmek, depolamak ve dağıtmak da istiyor. Şirket, Las Vegas'taki CES 2024'te bunu yaparak temiz enerjiye ve emisyonların azaltılmasına katkıda bulunacağını söyledi. Hyundai, 2035 yılına kadar yılda 3 milyon ton hidrojen kullanmayı planlıyor.
Reklamcılık
Hyundai Motor Grubu ayrıca 2050 yılına kadar CO'yu azaltmak istiyor2– Tarafsız olun ve tüm grup lokasyonlarında yalnızca yenilenebilir enerjileri kullanın. Kendi kendine üretilen hidrojenin bunda önemli bir rol oynaması gerekiyor çünkü yakıt olarak kullanıldığında yan ürün olarak yalnızca su üretiliyor.
Şu ana kadar Güney Kore yakıt hücreli araçlar için en büyük pazar ve Hyundai ise Toyota'nın önünde en büyük üretici konumunda. Gelecekte, Hyundai kendisini artık sadece bir otomobil üreticisi olarak değil, mobilite teknolojisi sağlayıcısı olarak görüyor: Hyundai, otomobil, kamyon ve otobüslerin yanı sıra tramvay, gemi, elektrik jeneratörü ve hidrojen gibi diğer makinelerin operatörlerini de çekmek istiyor alıcılar.
Hidrojen değer zinciri
Pazartesi günü (yerel saatle) Las Vegas'ta düzenlenen kalabalık Hyundai sunumunun sahnesi
(Resim: ekran görüntüsü)
Hyundai, hidrojenin üretimi, depolanması, taşınması ve kullanımına ilişkin iş alanlarını HTWO markası altında bir araya getiriyor. Bunun amacı enerji geçişini hızlandırmaktır: örneğin sadece yakıt hücrelerinin yapımı gibi tüm hususları birbirinden ayrı olarak ele almanın çok zaman alıcı olduğu kanıtlanmıştır.
Önümüzdeki yıllarda Hyundai, megavat ölçeğinde düşük maliyetli, yeşil hidrojen üretecek bir PEM (polimer elektrolit membran) elektrolizörünü piyasaya sürmeyi planlıyor. İkinci bir yaklaşımla Hyundai, çevresel kirleticilerden hidrojen üretmeye çalışıyor. Bu, bir yandan gıda, kanalizasyon çamuru ve gübre gibi organik atıklardan biyogaz üretimini, diğer yandan plastik atıkların plastiği eriterek, gaz haline getirerek gereksiz elementleri ayırarak hidrojene dönüştürerek biyogaz üretimini içermektedir. .
Uluslararası projeler
Örneğin Hyundai, Endonezya'da hidrojen üretim projelerinde yer alıyor ve ABD'nin Kaliforniya ve Georgia eyaletlerinde yakıt hücreli kamyonlar kullanıyor. Grup, ABD hükümetinin Haziran 2023'te başlatılan Ulusal Temiz Hidrojen Stratejisinden rüzgar almayı umuyor.
(akr)
Haberin Sonu
Reklamcılık
Hyundai Motor Grubu ayrıca 2050 yılına kadar CO'yu azaltmak istiyor2– Tarafsız olun ve tüm grup lokasyonlarında yalnızca yenilenebilir enerjileri kullanın. Kendi kendine üretilen hidrojenin bunda önemli bir rol oynaması gerekiyor çünkü yakıt olarak kullanıldığında yan ürün olarak yalnızca su üretiliyor.
Şu ana kadar Güney Kore yakıt hücreli araçlar için en büyük pazar ve Hyundai ise Toyota'nın önünde en büyük üretici konumunda. Gelecekte, Hyundai kendisini artık sadece bir otomobil üreticisi olarak değil, mobilite teknolojisi sağlayıcısı olarak görüyor: Hyundai, otomobil, kamyon ve otobüslerin yanı sıra tramvay, gemi, elektrik jeneratörü ve hidrojen gibi diğer makinelerin operatörlerini de çekmek istiyor alıcılar.
Hidrojen değer zinciri
Pazartesi günü (yerel saatle) Las Vegas'ta düzenlenen kalabalık Hyundai sunumunun sahnesi
(Resim: ekran görüntüsü)
Hyundai, hidrojenin üretimi, depolanması, taşınması ve kullanımına ilişkin iş alanlarını HTWO markası altında bir araya getiriyor. Bunun amacı enerji geçişini hızlandırmaktır: örneğin sadece yakıt hücrelerinin yapımı gibi tüm hususları birbirinden ayrı olarak ele almanın çok zaman alıcı olduğu kanıtlanmıştır.
Önümüzdeki yıllarda Hyundai, megavat ölçeğinde düşük maliyetli, yeşil hidrojen üretecek bir PEM (polimer elektrolit membran) elektrolizörünü piyasaya sürmeyi planlıyor. İkinci bir yaklaşımla Hyundai, çevresel kirleticilerden hidrojen üretmeye çalışıyor. Bu, bir yandan gıda, kanalizasyon çamuru ve gübre gibi organik atıklardan biyogaz üretimini, diğer yandan plastik atıkların plastiği eriterek, gaz haline getirerek gereksiz elementleri ayırarak hidrojene dönüştürerek biyogaz üretimini içermektedir. .
Uluslararası projeler
Örneğin Hyundai, Endonezya'da hidrojen üretim projelerinde yer alıyor ve ABD'nin Kaliforniya ve Georgia eyaletlerinde yakıt hücreli kamyonlar kullanıyor. Grup, ABD hükümetinin Haziran 2023'te başlatılan Ulusal Temiz Hidrojen Stratejisinden rüzgar almayı umuyor.
(akr)
Haberin Sonu