Amerikan İnternet servis sağlayıcısı Cloudflare, görüntü dosyalarının kaynağı için dijital filigranları destekler. Fare tıklamasıyla, müşteriler içerik dağıtım ağları (CDN) içindeki dijital görüntü geçmişini kalıcı olarak kaydedebilmelidir. Bu amaçla şirket, içerik provenans ve özgünlük (C2PA) Koalisyonu standardına göre bu kadar içerik kimlik bilgileri uygular. Bunlar, resimleri menşe ve değişiklikler için kontrol ettirmeli ve yazarlığı belirlemelidir. Aynı zamanda içerik özgünlüğü girişiminin Cloudflare katıldı.
Reklamcılık
Kullanıcılar orijinal arkanın resimlerini izleyebilir
CloudFlare platformu, bir görüntü dosyasının içerik kimlik bilgilerini yerleştirip yerleştirmediğini otomatik olarak tanır ve resmi güvence altına almak için işlemeden önce kullanıcılar sunar. Ancak o zaman, hizmetin farklı cihazlarda CDN üzerinden oynanan farklı çözünürlüklere sahip birkaç dosya oluşturduğu görüntünün otomatik olarak ölçeklendirilmesi var. Her dosya, orijinal görüntüde sonuçlandırılabileceği kendi içerik kimlik bilgilerini alır.
İçerik kimlik bilgilerinin uygulanmasıyla birlikte, işiniz için ücret alabilmeniz ve yasal iddialarda bulunabilmeniz için dijital içerik yazarlarınıza atanmalıdır. Buna ek olarak, kullanıcılar internette resimleri izleyerek ve yapay zeka oluşturulan görüntüleri tanıyarak bir görüntünün gerçekliğinden emin olmalıdır. Gazeteciler ayrıca korunan meta verilerden de yararlanmalıdır. Cloudflare, CEO Matthew Prince, “yayıncılık yetkililerine güvenilirlik ve alaka düzeylerinin yapay zekasını korumak için gerekli araçları vermek” istedi.
Karma değerler manipülasyonu gösterir
İçerik kimlik bilgileri, kar amacı gütmeyen Ortak Geliştirme Vakfı'nın bir projesi olan C2PA'nın açık bir standardını takip eder. Bu, yazarlar, kamera modeli veya işleme yazılımı gibi meta verilerin kendisidir ve özel bir anahtarla oluşturulan ve bir zaman karma değeri içeren bir imza. Kamu sertifikası veya JSON formatında bir referansla birlikte, bunlar makine tarafından okunabilen bir şekilde mevcuttur ve gerçek görüntü içeriği ile birlikte JPEG Universal Meta Veri Kutusu formatında (JUMBF) saklanır.
C2PA standardına göre işlenirse, içerik kimlik bilgileri yapılan değişikliklerle ilgili bilgilerle desteklenir ve her biri karşılık gelen karma değeri olan ayrı bir imza alır. Önceki sürüme referansla, tüm işleme adımları orijinal girişe kadar izlenebilir. Kaynak -open doğrulama araçları ile karma, imzayı kullanarak doğrulamak ve sertifika zincirini kontrol etmek için tekrar hesaplanabilir. Bu doğrulama başarısız olursa, bu meta verilerin manipülasyonunu gösterir.
İçerik Otantiklik Girişimi, yaklaşık 4.000 üyeli Adobe tarafından yönetilen bir dernektir. Bu, dijital içeriğin başlangıç ve özgünlüğünün kontrol edilebileceği endüstriyel bir standart olarak içerik kimlik bilgileri oluşturma hedefini belirlemiştir. Teknoloji endüstrisinden şirketlere ek olarak, medya evleri ve fotoğraf ajansları da üyeler arasındadır. Çeşitli kamera üreticileri ve görüntü düzenleme programları şu anda korunan meta verileri desteklemektedir. Üretken AI araçları ve Tiktok gibi sosyal ağlar, içeriklerini işaretlemek için içerik kimlik bilgilerini de kullanır.
(SFE)
Reklamcılık
Kullanıcılar orijinal arkanın resimlerini izleyebilir
CloudFlare platformu, bir görüntü dosyasının içerik kimlik bilgilerini yerleştirip yerleştirmediğini otomatik olarak tanır ve resmi güvence altına almak için işlemeden önce kullanıcılar sunar. Ancak o zaman, hizmetin farklı cihazlarda CDN üzerinden oynanan farklı çözünürlüklere sahip birkaç dosya oluşturduğu görüntünün otomatik olarak ölçeklendirilmesi var. Her dosya, orijinal görüntüde sonuçlandırılabileceği kendi içerik kimlik bilgilerini alır.
İçerik kimlik bilgilerinin uygulanmasıyla birlikte, işiniz için ücret alabilmeniz ve yasal iddialarda bulunabilmeniz için dijital içerik yazarlarınıza atanmalıdır. Buna ek olarak, kullanıcılar internette resimleri izleyerek ve yapay zeka oluşturulan görüntüleri tanıyarak bir görüntünün gerçekliğinden emin olmalıdır. Gazeteciler ayrıca korunan meta verilerden de yararlanmalıdır. Cloudflare, CEO Matthew Prince, “yayıncılık yetkililerine güvenilirlik ve alaka düzeylerinin yapay zekasını korumak için gerekli araçları vermek” istedi.
Karma değerler manipülasyonu gösterir
İçerik kimlik bilgileri, kar amacı gütmeyen Ortak Geliştirme Vakfı'nın bir projesi olan C2PA'nın açık bir standardını takip eder. Bu, yazarlar, kamera modeli veya işleme yazılımı gibi meta verilerin kendisidir ve özel bir anahtarla oluşturulan ve bir zaman karma değeri içeren bir imza. Kamu sertifikası veya JSON formatında bir referansla birlikte, bunlar makine tarafından okunabilen bir şekilde mevcuttur ve gerçek görüntü içeriği ile birlikte JPEG Universal Meta Veri Kutusu formatında (JUMBF) saklanır.
C2PA standardına göre işlenirse, içerik kimlik bilgileri yapılan değişikliklerle ilgili bilgilerle desteklenir ve her biri karşılık gelen karma değeri olan ayrı bir imza alır. Önceki sürüme referansla, tüm işleme adımları orijinal girişe kadar izlenebilir. Kaynak -open doğrulama araçları ile karma, imzayı kullanarak doğrulamak ve sertifika zincirini kontrol etmek için tekrar hesaplanabilir. Bu doğrulama başarısız olursa, bu meta verilerin manipülasyonunu gösterir.
İçerik Otantiklik Girişimi, yaklaşık 4.000 üyeli Adobe tarafından yönetilen bir dernektir. Bu, dijital içeriğin başlangıç ve özgünlüğünün kontrol edilebileceği endüstriyel bir standart olarak içerik kimlik bilgileri oluşturma hedefini belirlemiştir. Teknoloji endüstrisinden şirketlere ek olarak, medya evleri ve fotoğraf ajansları da üyeler arasındadır. Çeşitli kamera üreticileri ve görüntü düzenleme programları şu anda korunan meta verileri desteklemektedir. Üretken AI araçları ve Tiktok gibi sosyal ağlar, içeriklerini işaretlemek için içerik kimlik bilgilerini de kullanır.
(SFE)