Dört faktör giderek daha fazla şirketin iş yüklerini genel buluttan taşımasına neden oluyor. Pazar araştırmacısı IDC, bu trendin arkasındaki en büyük etkenlerin yönetim olduğu kadar maliyetler, performans, güvenlik ve uyumluluk olduğunu belirtiyor. Ancak bu, çoğu kullanıcının genel buluttan tamamen vazgeçtiği anlamına gelmiyor; çoğu müşteri bunun yerine şirket içi, özel bulut ve genel bulutun bir karışımını tercih ediyor. Yalnızca yüzde 8 ila 9'unun iş yüklerini tamamen iyileştirmeyi planladığı söyleniyor ve özellikle büyük şirketler artık bu dönüşümle giderek daha fazla mücadele edecek.
Reklamcılık
Genel bulut genellikle çok pahalıdır
Her şeyden önce, pazar araştırmacıları maliyetlerin çok yüksek olduğunu açıkça belirtiyor: Bu yıl şirketlerin yarısından fazlası bulut bütçelerini aşacak, bu da 2023'e göre biraz daha fazla. Bunda rol oynayan yalnızca sağlayıcıların yüksek maliyetleri değil. ancak aynı zamanda rezervasyon yapılan hizmetlerin karmaşıklığı ve daha yüksek Enerji maliyetleri ve üretken yapay zeka gibi yeni teknolojiler de rol oynuyor. IDC ayrıca buluta yönelik eğilimin daha düşük BT maliyetleri vaadiyle birlikte gerçekleştiğini de vurguluyor. Bunun her zaman doğru olmak zorunda olmadığı gerçeği yalnızca pazar araştırmacılarının raporunda değil, aynı zamanda 37signals'ın mevcut örneğinde de görülüyor: Basecamp ve HEY geliştiricisi, 37signals'a geçiş yaparak yılda neredeyse iki milyon ABD doları tasarruf ediyor. -tesis.
Performansa bakıldığında IDC, gecikme sorunlarının belirli kullanım alanlarındaki yaygın müşteri şikayetleri olduğunu söylüyor. Bunun bir örneği yapay zeka iş yükleridir. Burada şirket içi altyapı genel buluttan daha üstündür. Veri koruma ve veri güvenliği bazı bulut müşterileri için de kritik önem taşıyor: Örneğin Microsoft 365'in yetkililer tarafından kullanımının yasal açıdan ne kadar güvenli olduğu en azından Almanya'da tartışmalı. Ancak Microsoft Azure veya Amazon AWS'deki büyük kesintiler bile müşterilere güven vermiyor. Teknik ve ticari dezavantajları telafi etmek için birçok şirket çoklu bulut stratejisine güveniyor ancak böyle bir ortamın yönetilmesi çok daha karmaşık. IDC'ye göre birçok müşterinin şirket içinde kontrolü sürdürmesi daha kolay.
Bazı iş yüklerine yönelik bir trend
Ancak pazar araştırmacıları, genel bulutun çoğu şirket için BT operasyonlarının merkezi bir bileşeni olmaya devam edeceğini vurguluyor. Daha ziyade mevcut eğilim, müşterilerin hibrit bir yaklaşım benimseyeceğini ve uygun çalışma moduna karar vermek için bireysel iş yükleri için dört farklı faktörü dikkate almaları gerektiğini gösteriyor.
Daha fazla ayrıntıyı IDC blogunda bulabilirsiniz.
(fo)
Reklamcılık
Genel bulut genellikle çok pahalıdır
Her şeyden önce, pazar araştırmacıları maliyetlerin çok yüksek olduğunu açıkça belirtiyor: Bu yıl şirketlerin yarısından fazlası bulut bütçelerini aşacak, bu da 2023'e göre biraz daha fazla. Bunda rol oynayan yalnızca sağlayıcıların yüksek maliyetleri değil. ancak aynı zamanda rezervasyon yapılan hizmetlerin karmaşıklığı ve daha yüksek Enerji maliyetleri ve üretken yapay zeka gibi yeni teknolojiler de rol oynuyor. IDC ayrıca buluta yönelik eğilimin daha düşük BT maliyetleri vaadiyle birlikte gerçekleştiğini de vurguluyor. Bunun her zaman doğru olmak zorunda olmadığı gerçeği yalnızca pazar araştırmacılarının raporunda değil, aynı zamanda 37signals'ın mevcut örneğinde de görülüyor: Basecamp ve HEY geliştiricisi, 37signals'a geçiş yaparak yılda neredeyse iki milyon ABD doları tasarruf ediyor. -tesis.
Performansa bakıldığında IDC, gecikme sorunlarının belirli kullanım alanlarındaki yaygın müşteri şikayetleri olduğunu söylüyor. Bunun bir örneği yapay zeka iş yükleridir. Burada şirket içi altyapı genel buluttan daha üstündür. Veri koruma ve veri güvenliği bazı bulut müşterileri için de kritik önem taşıyor: Örneğin Microsoft 365'in yetkililer tarafından kullanımının yasal açıdan ne kadar güvenli olduğu en azından Almanya'da tartışmalı. Ancak Microsoft Azure veya Amazon AWS'deki büyük kesintiler bile müşterilere güven vermiyor. Teknik ve ticari dezavantajları telafi etmek için birçok şirket çoklu bulut stratejisine güveniyor ancak böyle bir ortamın yönetilmesi çok daha karmaşık. IDC'ye göre birçok müşterinin şirket içinde kontrolü sürdürmesi daha kolay.
Bazı iş yüklerine yönelik bir trend
Ancak pazar araştırmacıları, genel bulutun çoğu şirket için BT operasyonlarının merkezi bir bileşeni olmaya devam edeceğini vurguluyor. Daha ziyade mevcut eğilim, müşterilerin hibrit bir yaklaşım benimseyeceğini ve uygun çalışma moduna karar vermek için bireysel iş yükleri için dört farklı faktörü dikkate almaları gerektiğini gösteriyor.
Daha fazla ayrıntıyı IDC blogunda bulabilirsiniz.
(fo)