İnternet çok mu yavaş? – Sadece birkaçı fiyat indirimi sağlamaya çalışıyor

celeron

Global Mod
Global Mod
İki yıl boyunca, sözleşmeyle garanti edilen hızlara ulaşılamaması durumunda İnternet bağlantısı fiyatının düşürülmesi olasılığı vardı. Ancak dpa haber ajansı, Federal Ağ Ajansı’ndan bu özelliğin tüketiciler tarafından çok az kullanıldığını öğrendi. Son derece zor kanıt da sorumlu olabilir. Bunu yapmak için, testlerin yalnızca dörtte birinde gerçekleştirilen özel bir alet kullanılarak kapsamlı ölçümlerin yapılması gerekiyor. Rapora göre, aracın piyasaya sürülmesinden bu yana 160.000’den az ölçüm başlatıldı – bunların üçte ikisi ilk yılda – ve yalnızca 40.000 civarında ölçüm tamamlandı.

Reklamcılık



Talep günlük yaşamın ötesine geçiyor


İnternet bağlantısının vaat edilen iletim hızlarını karşılamaması durumunda ödemeleri azaltma hakkı 1 Aralık 2021’den beri mevcut. Ölçüm aracı iki hafta sonra kamuoyuna açıklandı. Bu, 3 farklı takvim gününde 30 ölçümün yapılması gerektiği anlamına gelir. Aralarında tanımlanmış minimum süreler olmalı ve ölçüm süresinin maksimum süresi de belirtilmelidir. Ayrıca ölçüm için kullanılan bilgisayarın LAN üzerinden internete bağlanması, yönlendiricideki WLAN’ın kapatılması ve olası bir VPN hizmetinin de devre dışı bırakılması gerekir. Ayrıca ölçüme paralel olarak başka hiçbir veri trafiği çalışmamalıdır. Bütün bunların uygulanması mutlaka kolay değildir.

Tüketici savunucuları artık bu zor kanıtı dpa’ya da gösteriyor. NRW Tüketici Danışma Merkezi’ne göre pek çok kişi yerel internetteki sorunları bildiriyor: “Gerçekleşen ve vaat edilen performans arasındaki fark hala büyük, ancak Federal Ağ Ajansı’nın ölçüm aracı etkilenenlerin çoğu için çok zahmetli ve zaman alıcı.” Sadece bir LAN kablosu bağlama ihtiyacı insanların günlük yaşamlarının ötesindedir. Birçoğu, herhangi bir bağlantısı olmayan tablet veya dizüstü bilgisayar gibi cihazları kullanır.

Sağlayıcılar ise şikayet sayısının azlığını Alman ağlarının performansının kanıtı olarak görüyor. VATM endüstri birliğinden Frederic Ufer, “Birçok kullanıcı geniş bant ölçümünü meraktan başlatıyor ve günlük yaşamda İnternet kullanımına ilişkin herhangi bir kısıtlama olmadığından prosedürü zamanından önce sonlandırıyor” diyor. Vodafone’un bir sözcüsü de azaltma taleplerinin az sayıda olmasını ağ kalitesinde devam eden iyileşmenin kanıtı olarak gördü. Onlara sürekli yatırım yaptılar. En azından başlangıçta, ölçüm protokollerinin “neredeyse yalnızca” indirim iddialarını desteklediği görülüyordu. Bunu yapmak için ölçümlerin sürdürülmesi gerekiyordu.


(mho)



Haberin Sonu