RAM
New member
iPhone, Çin’in en büyük akıllı telefon markası oldu
Daha evvel Apple’ın global akıllı telefon kârlarına hakim olduğunu ve Avrupa’da da birebirini yapabileceğini bildiren Counterpoint Research, iPhone 13‘ün Çin’de hakim olduğunu söylüyor.
Araştırma firmasındaki analistler, iPhone 13 satışlarının bundan evvelki aya bakılırsa yüzde 46 arttığını ve Çin akıllı telefon pazarının Ekim 2021’de yalnızca yüzde 2 büyüdüğünü belirtiyor.
‘Daha fazlasını kazanabilirdi’
Araştırma yöneticisi Tarun Pathak, “Apple, bilhassa Pro sürümleri için eksiklikler olmasaydı daha fazlasını kazanabilirdi” dedi.
Pathak, “Ama bir daha de Apple, tedarik zincirini öteki yepyeni eser üreticilerinden daha yeterli yönetiyor” diye ekledi. Pathak, Çin’de doruğun, Huawei’nin düşüşünden bu yana Apple lehine ‘el değiştirdiğini’ belirtti.
“Pazar dinamikleri Ekim ayında Apple’ın Aralık 2015’ten bu yana birinci defa yeni 1 numaralı orjinal eser üreticisi olmasıyla bir daha değişti” diyen Pathak, “Bu, Çin’de iPhone 12 serisinden daha ucuza piyasaya sürülen iPhone 13 serisinin muvaffakiyetinden kaynaklandı” diye ekledi.
‘Olumlu bir işaret’
Kıdemli analist Varun Mishra, “Genel olarak, Çin pazarı yıl boyunca yavaşladı ve Apple’ın büyümesi olumlu bir işaret” dedi.
“Bu, Çinli akıllı telefon kullanıcılarının süratle olgunlaştığını ve markalar için düzgün bir fırsat olabilecek daha ileri teknoloji aygıtlar satın almak istediğini gösteriyor” diyen Mishra, “Tedarik zinciri, kıtlıkların ortasında üst seviye ve yüksek marjlı aygıtlara da öncelik veriyor” diye devam etti.
Öte yandan araştırmada, pazardaki kıtlıkların Apple’ın Asya’daki talebi karşılamak için kâfi iPad ve iPhone yapmakta zorlandığı manasına geldiği bildirildi.
Haber Sitelerinden Alıntıdır.
Daha evvel Apple’ın global akıllı telefon kârlarına hakim olduğunu ve Avrupa’da da birebirini yapabileceğini bildiren Counterpoint Research, iPhone 13‘ün Çin’de hakim olduğunu söylüyor.
Araştırma firmasındaki analistler, iPhone 13 satışlarının bundan evvelki aya bakılırsa yüzde 46 arttığını ve Çin akıllı telefon pazarının Ekim 2021’de yalnızca yüzde 2 büyüdüğünü belirtiyor.
The Apple iPhone is now China’s largest smartphone brand https://t.co/DDK0Dz9Wlj pic.twitter.com/1UNB1AjrsQ
— Geeky Gadgets (@GeekyGadgets) November 29, 2021
‘Daha fazlasını kazanabilirdi’
Araştırma yöneticisi Tarun Pathak, “Apple, bilhassa Pro sürümleri için eksiklikler olmasaydı daha fazlasını kazanabilirdi” dedi.
Pathak, “Ama bir daha de Apple, tedarik zincirini öteki yepyeni eser üreticilerinden daha yeterli yönetiyor” diye ekledi. Pathak, Çin’de doruğun, Huawei’nin düşüşünden bu yana Apple lehine ‘el değiştirdiğini’ belirtti.
“Pazar dinamikleri Ekim ayında Apple’ın Aralık 2015’ten bu yana birinci defa yeni 1 numaralı orjinal eser üreticisi olmasıyla bir daha değişti” diyen Pathak, “Bu, Çin’de iPhone 12 serisinden daha ucuza piyasaya sürülen iPhone 13 serisinin muvaffakiyetinden kaynaklandı” diye ekledi.
‘Olumlu bir işaret’
Kıdemli analist Varun Mishra, “Genel olarak, Çin pazarı yıl boyunca yavaşladı ve Apple’ın büyümesi olumlu bir işaret” dedi.
“Bu, Çinli akıllı telefon kullanıcılarının süratle olgunlaştığını ve markalar için düzgün bir fırsat olabilecek daha ileri teknoloji aygıtlar satın almak istediğini gösteriyor” diyen Mishra, “Tedarik zinciri, kıtlıkların ortasında üst seviye ve yüksek marjlı aygıtlara da öncelik veriyor” diye devam etti.
Öte yandan araştırmada, pazardaki kıtlıkların Apple’ın Asya’daki talebi karşılamak için kâfi iPad ve iPhone yapmakta zorlandığı manasına geldiği bildirildi.
Haber Sitelerinden Alıntıdır.