Samuag
New member
Toskana’da ticaret, Irpet tarafından düzenlenen güncellenmiş anket sayesinde örneklendirildi. Küçük ve çok küçük işletmelerin büyük gücünün ve bu gerçeklerin birçok merkezin ekonomik ve sosyal dokusu için öneminin altını bir kez daha çizen bir ilişki. Ayrıca, dijital ticaretin onaylanmasından başlayarak, rekabetçi kalabilmek için ağ kurma ve birleşme ihtiyacına kadar geleceğe yönelik zorlukları da tanımlar. Bu öğleden sonra sunum vesilesiyle Palazzo Strozzi Sacrati’de tartışıldı.
Ekonomiden sorumlu meclis üyesi Leonardo Marras, “Bu, son 10 yılda derin dönüşümler geçiren bir sektör” dedi. Büyük zincirler geldi ve gerçekte Toskana en fazla mahalle mağazasına sahip bölgelerden biri olmaya devam etse ve bu nedenle ilişkisel boyutun güçlü bir nokta olduğu bölgelerden biri olsa da, büyük satış alanlarıyla bağlantılı bir ticaret fikri hakim. Rakamlar her şeyi açıklıyor: 2007’den 2019’a kadar şirketler genel olarak %17 ve dahili alanlarda %25’e kadar düştü. Çalışanlar ve ücretler de düşüyor. Kısacası, ışıklar ve gölgeler, ancak genel olarak salgın gibi en önemli şoklara dayanabilen bir sistem”. Çevrimiçi ticaretin ortaya çıkışı belirleyici bir faktör oldu. “Vurgulanması gereken bir unsur – Marras’ı ekledi – sektörün potansiyelinden yararlanma yeteneği: hizmet yelpazesini artırmayı mümkün kıldı ve pazarda yeni alanlar bulmak için bir mihenk taşı olabilir”. Küçük ve çok küçük işletmelere karşı geniş dağıtım. “Büyük alışveriş merkezlerinin hakimiyeti Komiser, sözlerini şöyle tamamladı: Her şeyden önce, yüzey alanına yasal bir sınır getirilmesiyle yavaşladı, bu da yeni yatırımları caydırdı, ancak bu büyük merkezlerde teklif de değişti: eğlence, yemek yeme biçimleriyle entegrasyona tanık oluyoruz. ve diğer hizmet türleri… Bu gerçekliklerde bile ilişkisel unsur, yerel üretimle ilişki, ürünlerin kalitesi önem kazanmıştır”.
“Toskana ekonomisi için ilgili sektör – çalışanlar açısından %9’unu, toplam ücretlerin %8’ini oluşturan ve her şeyden önce ekonomik yapının korunmasına ve güçlendirilmesine katkıda bulunan Irpet’in müdürü Nicola Sciclone’un yorumunda bulundu – birçok gerçek yaygın ve kılcal varlığı sayesinde Bölgeye yayılmış küçük işletmeler, çoğu durumda turist akışlarıyla yakından bağlantılı olarak belirleyici bir sosyal işlev gerçekleştirir Son birkaç yılda ticaret önemli dönüşümler geçirdi: boyut olarak büyüdü büyük ölçekli dağıtım sayesinde ve talebi daha iyi yakalamak için dijital yenilikler ve kümelenme süreçleri açısından zorluklarla yüzleşmek zorunda kaldı”. Gelecek için ana zorluklar? “Bunlar, profesyonel içeriğin değiştirilmesini ve belirli becerilere olan ihtiyacı ve dolayısıyla iş profilleri ve konuma göre istihdam dinamiklerini de etkileyen dijitalleşme ile ilgilidir -” diye ekledi. Doğal ticaret merkezleri ve/veya kentsel ticaret bölgeleri yaratarak ticari faaliyetin faaliyet gösterdiği bağlamları güçlendiren işletme birleşmeleri. Ve son olarak, kümelenmeleri teşvik etmek ve birinin ürünlerinin dijitalleşmesini garanti etmek için olası bir strateji haline gelebilecek doğal alışveriş merkezlerinin dijitalleştirilmesi”.
Ekonomiden sorumlu meclis üyesi Leonardo Marras, “Bu, son 10 yılda derin dönüşümler geçiren bir sektör” dedi. Büyük zincirler geldi ve gerçekte Toskana en fazla mahalle mağazasına sahip bölgelerden biri olmaya devam etse ve bu nedenle ilişkisel boyutun güçlü bir nokta olduğu bölgelerden biri olsa da, büyük satış alanlarıyla bağlantılı bir ticaret fikri hakim. Rakamlar her şeyi açıklıyor: 2007’den 2019’a kadar şirketler genel olarak %17 ve dahili alanlarda %25’e kadar düştü. Çalışanlar ve ücretler de düşüyor. Kısacası, ışıklar ve gölgeler, ancak genel olarak salgın gibi en önemli şoklara dayanabilen bir sistem”. Çevrimiçi ticaretin ortaya çıkışı belirleyici bir faktör oldu. “Vurgulanması gereken bir unsur – Marras’ı ekledi – sektörün potansiyelinden yararlanma yeteneği: hizmet yelpazesini artırmayı mümkün kıldı ve pazarda yeni alanlar bulmak için bir mihenk taşı olabilir”. Küçük ve çok küçük işletmelere karşı geniş dağıtım. “Büyük alışveriş merkezlerinin hakimiyeti Komiser, sözlerini şöyle tamamladı: Her şeyden önce, yüzey alanına yasal bir sınır getirilmesiyle yavaşladı, bu da yeni yatırımları caydırdı, ancak bu büyük merkezlerde teklif de değişti: eğlence, yemek yeme biçimleriyle entegrasyona tanık oluyoruz. ve diğer hizmet türleri… Bu gerçekliklerde bile ilişkisel unsur, yerel üretimle ilişki, ürünlerin kalitesi önem kazanmıştır”.
“Toskana ekonomisi için ilgili sektör – çalışanlar açısından %9’unu, toplam ücretlerin %8’ini oluşturan ve her şeyden önce ekonomik yapının korunmasına ve güçlendirilmesine katkıda bulunan Irpet’in müdürü Nicola Sciclone’un yorumunda bulundu – birçok gerçek yaygın ve kılcal varlığı sayesinde Bölgeye yayılmış küçük işletmeler, çoğu durumda turist akışlarıyla yakından bağlantılı olarak belirleyici bir sosyal işlev gerçekleştirir Son birkaç yılda ticaret önemli dönüşümler geçirdi: boyut olarak büyüdü büyük ölçekli dağıtım sayesinde ve talebi daha iyi yakalamak için dijital yenilikler ve kümelenme süreçleri açısından zorluklarla yüzleşmek zorunda kaldı”. Gelecek için ana zorluklar? “Bunlar, profesyonel içeriğin değiştirilmesini ve belirli becerilere olan ihtiyacı ve dolayısıyla iş profilleri ve konuma göre istihdam dinamiklerini de etkileyen dijitalleşme ile ilgilidir -” diye ekledi. Doğal ticaret merkezleri ve/veya kentsel ticaret bölgeleri yaratarak ticari faaliyetin faaliyet gösterdiği bağlamları güçlendiren işletme birleşmeleri. Ve son olarak, kümelenmeleri teşvik etmek ve birinin ürünlerinin dijitalleşmesini garanti etmek için olası bir strateji haline gelebilecek doğal alışveriş merkezlerinin dijitalleştirilmesi”.