Samuag
New member
İBB UKOME Toplantısı’nda bin 803 minibüs ve 322 taksi dolmuşun, taksiye dönüştürülmesi kararlaştırıldı. Karara reaksiyon gösteren Taksiciler Esnaf Odası Lideri Eyüp Aksu sonucu yargıya taşıyacaklarını deklare etti.
İBB’nin teklifinin UKOME toplantısında kabul edilmesiyle, İstanbul’da 8+1 yolcu kapasiteli, yolcu ve sürücünün acil durumlarda kullanacağı panik butonlu, güvenlik bölmeli ve İstanbulkart’la ödeme yapılabilecek yeni taksiler için hazırlıklar başladı.
Minibüs ve taksi dolmuştan dönüşecek taksiler için ocak ayı sonunda kura çekimi yapılacak. Yeni taksi hakkı kazanan sürücüler, fazla fiyat talep eder yahut belirlenecek kıyafet standardına uymazsa, hakları iptal edilecek. Lakin karar, taksici esnafıyla İBB’yi bir sefer daha karşı karşıya getirdi.
“MİNİBÜS TAKSİ OLAMAZ, HUKUKA AYKIRI”
Taksiciler Esnaf Odası Lideri Eyüp Aksu, UKOME sonucu gereği M plakalı minibüsler ve TZ plakalı taksi dolmuşların taksiye dönüşüm sonucu alınmasına ret oyu kullandıklarını belirtti.
M plakalı minibüslerin toplu taşıma aracı olduğunu belirten Aksu, o taşıtların taksi olarak kullanılamayacağını lisana etti. Daha evvel de İBB’nin dönüüm sonucunı yargıya taşıdıklarını açıklayan Aksu, “Dünyanın hiç bir yerinde bu biçimde bir örnek yok. Bu bir hak gaspıdır. Muhakkak haksız zenginleşmedir. Taksici esnafının ekmeği ile oynadılar. Bu mevzuyu tekrar yargıya taşıyacağız” dedi.
Aksu, yetkililerin “Yeni dönüşecek taksiler inançlı, eskiler güvensiz” sözünü de yanlış bulduğunu lisana getirdi.
“MİNİBÜSTEN DÖNÜŞEN TAKSİLERİN ÖRNEK TAKSİ OLMASINI İSTİYORUZ”
İBB Ulaşım Dairesi Lideri Utku Cihan ise İstanbul’da raylı sistemlerin artmasında dolayı kimi sınırlarda minibüslerin gereksinim fazlası olduğu, bu niçinle taksiye dönüştürme projesini uygulama geçirdiklerini söz etti.
2018 yılında başladıkları bir projenin sonuç eseri olduğunu lisana getiren Cihan, “Minibüsten dönüşen taksilerin biz İstanbul için örnek taksiler olmasının istiyoruz. Araç ve sürücü özellikleriyle, kontrolüyle, güvenliğiyle İstanbul’un problemlerini çözen bir sistem oluşturmak istiyoruz” diye konuştu.
Cihan taksiye dönüşmek isteyen minibüs esnafının kuralları kabul etmek zorunda olduğunu, aksi durumda sınırlarına geri döneceklerini tabir etti. Yeni araçlar için “Geniş hacimli araçlar olduğundan dolayı tarifeleri yüzde 30 daha fazla olacak” dedi.
İBB’nin teklifinin UKOME toplantısında kabul edilmesiyle, İstanbul’da 8+1 yolcu kapasiteli, yolcu ve sürücünün acil durumlarda kullanacağı panik butonlu, güvenlik bölmeli ve İstanbulkart’la ödeme yapılabilecek yeni taksiler için hazırlıklar başladı.
Minibüs ve taksi dolmuştan dönüşecek taksiler için ocak ayı sonunda kura çekimi yapılacak. Yeni taksi hakkı kazanan sürücüler, fazla fiyat talep eder yahut belirlenecek kıyafet standardına uymazsa, hakları iptal edilecek. Lakin karar, taksici esnafıyla İBB’yi bir sefer daha karşı karşıya getirdi.
“MİNİBÜS TAKSİ OLAMAZ, HUKUKA AYKIRI”
Taksiciler Esnaf Odası Lideri Eyüp Aksu, UKOME sonucu gereği M plakalı minibüsler ve TZ plakalı taksi dolmuşların taksiye dönüşüm sonucu alınmasına ret oyu kullandıklarını belirtti.
M plakalı minibüslerin toplu taşıma aracı olduğunu belirten Aksu, o taşıtların taksi olarak kullanılamayacağını lisana etti. Daha evvel de İBB’nin dönüüm sonucunı yargıya taşıdıklarını açıklayan Aksu, “Dünyanın hiç bir yerinde bu biçimde bir örnek yok. Bu bir hak gaspıdır. Muhakkak haksız zenginleşmedir. Taksici esnafının ekmeği ile oynadılar. Bu mevzuyu tekrar yargıya taşıyacağız” dedi.
Aksu, yetkililerin “Yeni dönüşecek taksiler inançlı, eskiler güvensiz” sözünü de yanlış bulduğunu lisana getirdi.
“MİNİBÜSTEN DÖNÜŞEN TAKSİLERİN ÖRNEK TAKSİ OLMASINI İSTİYORUZ”
İBB Ulaşım Dairesi Lideri Utku Cihan ise İstanbul’da raylı sistemlerin artmasında dolayı kimi sınırlarda minibüslerin gereksinim fazlası olduğu, bu niçinle taksiye dönüştürme projesini uygulama geçirdiklerini söz etti.
2018 yılında başladıkları bir projenin sonuç eseri olduğunu lisana getiren Cihan, “Minibüsten dönüşen taksilerin biz İstanbul için örnek taksiler olmasının istiyoruz. Araç ve sürücü özellikleriyle, kontrolüyle, güvenliğiyle İstanbul’un problemlerini çözen bir sistem oluşturmak istiyoruz” diye konuştu.
Cihan taksiye dönüşmek isteyen minibüs esnafının kuralları kabul etmek zorunda olduğunu, aksi durumda sınırlarına geri döneceklerini tabir etti. Yeni araçlar için “Geniş hacimli araçlar olduğundan dolayı tarifeleri yüzde 30 daha fazla olacak” dedi.