Samuag
New member
Yapılan açıklama, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün imal ve işletme müddetinin (toplam 16 yıl 6 ay 12 gün) hiç bir biçimde değişmeyeceği, projenin erken bitirilmesi durumunda ortaya çıkacak müddetin işletme müddetine dahil edileceğinin kontratta yer aldığı bildirildi.
Açıklamada; 1915 Çanakkale Köprüsü’nün, şehit atalarına saygılı, ulusal bağımsızlık bayrağını taşıyan, dünyayla rekabet eden yeni Türkiye’nin en hoş, en gerçek yapıtlarından biri olduğu vurgulanarak, “Ecdada hürmet, geleceğe armağan niteliğindeki bu yapıtımız; ulusal iktisadımızı, ulusal bağımsızlığımızı müdafaadaki kararlılığımızın ve kalkınmanın tetikleyicisi olan altyapı yatırımlarımızı entegre halde artırmaya ve güçlendirmeye yönelik vizyonumuzun bedelli bir parçasıdır” denildi.
“622.5 MİLYON EURO TASARRUF SAĞLANDI”
Öte yandan, Çanakkale Deniz Zaferi’nin 107’nci yıl dönümünde hizmete açılan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu hakkında palavra haberler, açıklamalar yapıldığına dikkat çekilerek, şu biçimde denildi:
“Yüklenici firma ile yapılan mukavelenin 5 unsuru, üretim ve işletme müddetinin (toplam 16 yıl 6 ay 12 gün) hiç bir biçimde değişmeyeceğini açık ve net biçimde tabir etmektir. Öte yandan projenin erken bitirilmesi durumunda ortaya çıkacak müddetin işletme mühletine dahil edileceği de mukavelede yer almaktadır. Kontrattaki bu kararla, yüklenicinin projeyi erken bitirmesi teşvik edilmesi yardımıyla açılışın öngörülenden 1,5 yıl erkene alınması mümkün olmuş, bu biçimdece 622,5 milyon euro tasarruf sağlanmıştır. Mukavelenin 5 hususu: ‘Otoyol 5 yıl 6 ay içerisinde bitirilip, işletmeye alınmazsa gecikme müddeti kadar mühlet, işletme müddetinden düşülür. Otoyolun 5 yıl 6 aydan evvel bitirilip işletmeye alınması halinde erken açılma müddeti işletme müddetine ek edilecektir. Bu durumlarda toplam mukavele mühleti değişmeyecektir.”
“İDDİA EDİLEN ZİYAN HAYAL ESERİ VE İFTİRADIR”
Projenin 2 milyar 545 milyon euro yatırım meblağı ile tamamlandığına işaret edilerek, “bakılırsavli şirket tarafınca ödenen ‘kamulaştırma bedeli’, ‘işletme ve ağır bakım maliyeti’ ile ‘finans maliyeti’ de dahil olmak üzere toplam hesaplanan (yaklaşık maliyet nominal değerlerle) 4 milyar 329 milyon euro iken; vazifeli şirkete devletin taahhüt ettiği garanti bedeli ise 3 milyar 796 milyon eurodur. Bu bedel, işletme mühletinin erken başlamasına karşın yüzde 12 daha azdır. Yani, tez edilen ziyan büsbütün hayal eseri ve iftiradır. Öte yandan proje ile yıllık toplam 415 milyon euro tasarruf edilecektir; vakitten 382 milyon euro, akaryakıt tüketiminden 31 milyon 300 bin euro, 3 bin 234 ağaca eş bedel, karbon salımındaki azalmayla, çevresel olarak 1 milyon 900 bin euro. Projemizin üretime tesiri 5 bin 362 milyar euro, GSYH tesiri 2 bin 442 milyar euro, istihdama yıllık tesiri 118 bin 209 kişidir” denildi.
“DEFALARCA UYARDIK”
Ortaya atılan tezlerin kamuoyunu yanlış bilgilendirme ve yönlendirme niyeti taşıdığı tabir edilerek, “Muhalefet etmenin, milletine, devletine düşmanlık etmek olmadığını tekraren yineladık. Bu düşmanca çizgiden vazgeçmeleri, palavralara milletimizi yanıltmamaları, uydurma tezlerle ve tehditlerle yabancı turist ve yatırımcıları Türkiye’ye gelmekten alıkoymak için gösterdikleri çabayı bırakmaları konusunda kendilerini tekraren uyardık. Onlar bu yoldan vazgeçmeyince de çeşitli iftiralarıyla ilgili tüzel süreçleri başlattık. Onları kamuoyunun vicdanına ve adalete havale ettik. Fakat palavrası, iftirayı, karalamayı bir ideoloji olarak benimsemiş bu şahıslar boşa çıkan her argümanlarından daha sonra yeni bir adedine sarılarak ‘muhalefet yapıyormuş’ üzere görünmeye çalışmaktan vazgeçmiyorlar. Biz de ne milletimize hizmet etmekten vazgeçeceğiz ne de bu müfterilerle uğraş etmekten” sözleri kullanıldı.
Açıklamada; 1915 Çanakkale Köprüsü’nün, şehit atalarına saygılı, ulusal bağımsızlık bayrağını taşıyan, dünyayla rekabet eden yeni Türkiye’nin en hoş, en gerçek yapıtlarından biri olduğu vurgulanarak, “Ecdada hürmet, geleceğe armağan niteliğindeki bu yapıtımız; ulusal iktisadımızı, ulusal bağımsızlığımızı müdafaadaki kararlılığımızın ve kalkınmanın tetikleyicisi olan altyapı yatırımlarımızı entegre halde artırmaya ve güçlendirmeye yönelik vizyonumuzun bedelli bir parçasıdır” denildi.
“622.5 MİLYON EURO TASARRUF SAĞLANDI”
Öte yandan, Çanakkale Deniz Zaferi’nin 107’nci yıl dönümünde hizmete açılan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu hakkında palavra haberler, açıklamalar yapıldığına dikkat çekilerek, şu biçimde denildi:
“Yüklenici firma ile yapılan mukavelenin 5 unsuru, üretim ve işletme müddetinin (toplam 16 yıl 6 ay 12 gün) hiç bir biçimde değişmeyeceğini açık ve net biçimde tabir etmektir. Öte yandan projenin erken bitirilmesi durumunda ortaya çıkacak müddetin işletme mühletine dahil edileceği de mukavelede yer almaktadır. Kontrattaki bu kararla, yüklenicinin projeyi erken bitirmesi teşvik edilmesi yardımıyla açılışın öngörülenden 1,5 yıl erkene alınması mümkün olmuş, bu biçimdece 622,5 milyon euro tasarruf sağlanmıştır. Mukavelenin 5 hususu: ‘Otoyol 5 yıl 6 ay içerisinde bitirilip, işletmeye alınmazsa gecikme müddeti kadar mühlet, işletme müddetinden düşülür. Otoyolun 5 yıl 6 aydan evvel bitirilip işletmeye alınması halinde erken açılma müddeti işletme müddetine ek edilecektir. Bu durumlarda toplam mukavele mühleti değişmeyecektir.”
“İDDİA EDİLEN ZİYAN HAYAL ESERİ VE İFTİRADIR”
Projenin 2 milyar 545 milyon euro yatırım meblağı ile tamamlandığına işaret edilerek, “bakılırsavli şirket tarafınca ödenen ‘kamulaştırma bedeli’, ‘işletme ve ağır bakım maliyeti’ ile ‘finans maliyeti’ de dahil olmak üzere toplam hesaplanan (yaklaşık maliyet nominal değerlerle) 4 milyar 329 milyon euro iken; vazifeli şirkete devletin taahhüt ettiği garanti bedeli ise 3 milyar 796 milyon eurodur. Bu bedel, işletme mühletinin erken başlamasına karşın yüzde 12 daha azdır. Yani, tez edilen ziyan büsbütün hayal eseri ve iftiradır. Öte yandan proje ile yıllık toplam 415 milyon euro tasarruf edilecektir; vakitten 382 milyon euro, akaryakıt tüketiminden 31 milyon 300 bin euro, 3 bin 234 ağaca eş bedel, karbon salımındaki azalmayla, çevresel olarak 1 milyon 900 bin euro. Projemizin üretime tesiri 5 bin 362 milyar euro, GSYH tesiri 2 bin 442 milyar euro, istihdama yıllık tesiri 118 bin 209 kişidir” denildi.
“DEFALARCA UYARDIK”
Ortaya atılan tezlerin kamuoyunu yanlış bilgilendirme ve yönlendirme niyeti taşıdığı tabir edilerek, “Muhalefet etmenin, milletine, devletine düşmanlık etmek olmadığını tekraren yineladık. Bu düşmanca çizgiden vazgeçmeleri, palavralara milletimizi yanıltmamaları, uydurma tezlerle ve tehditlerle yabancı turist ve yatırımcıları Türkiye’ye gelmekten alıkoymak için gösterdikleri çabayı bırakmaları konusunda kendilerini tekraren uyardık. Onlar bu yoldan vazgeçmeyince de çeşitli iftiralarıyla ilgili tüzel süreçleri başlattık. Onları kamuoyunun vicdanına ve adalete havale ettik. Fakat palavrası, iftirayı, karalamayı bir ideoloji olarak benimsemiş bu şahıslar boşa çıkan her argümanlarından daha sonra yeni bir adedine sarılarak ‘muhalefet yapıyormuş’ üzere görünmeye çalışmaktan vazgeçmiyorlar. Biz de ne milletimize hizmet etmekten vazgeçeceğiz ne de bu müfterilerle uğraş etmekten” sözleri kullanıldı.