Kaza araştırmacıları onaylıyor: E-arabalar çok sessiz ve görme engellileri tehlikeye atıyor

celeron

Global Mod
Global Mod
Alman Körler ve Görme Engelliler Derneği DBSV, elektrikli arabalardan gelen, öngörülen Avas uyarı sistemi tarafından yayılan seslerden daha fazla tanınabilir araç sesi için bastırıyor. Sigorta şirketlerinin kaza araştırması tarafından yapılan bir araştırma, Avas’lı e-arabaların hızlanırken olduğundan daha yavaş olduğunun tahmin edildiğini göstermiştir. Alman basın ajansı dernek başkanı Hans-Werner Lange, “Bu, bir caddenin hala güvenli bir şekilde geçilip geçilemeyeceği sorusu söz konusu olduğunda yanlış kararlara yol açabilir. Ve bu, elbette büyük bir tehlike ile ilişkilidir.”


“İçten yanmalı bir motorla, bir araç hafif veya şiddetli bir şekilde hızlanıyor olsun, birinin gaza ne kadar sert bastığını duyabilirsiniz.” Avas ile bunu çok iyi duyamazsınız, bu yüzden daha anlamlı olmalı. “Sektörün kendisini olağan yanmalı motor gürültüsüne dayandırması kesinlikle yardımcı olacaktır”. Araç 20 hıza ulaştığında sesin kapanmaması da önemlidir.


Avas uyarı sistemi 2021’den beri zorunlu


Avas (Akustik Araç Uyarı Sistemi) uyarı sistemi, sektör derneği VDA’nın açıkladığı üzere 2021’den beri elektrikli otomobiller için zorunlu. Trafikte araç sürerken sınırlı görsel algıya sahip kişileri desteklemek için yapay bir sürüş gürültüsü oluşturur – çünkü aksi takdirde e-arabalar, özellikle düşük hızlarda neredeyse sessiz olabilir.

VDA, dünya çapında körler ve görme engelliler derneklerinin katılımıyla, düşük gürültülü araçların işitilebilirliği için tek tip bir hüküm üzerinde uluslararası düzeyde anlaşmaya varıldığını açıkladı. Üreticiler, akustik sinyalleri teknik olarak bu spesifikasyon dahilinde serbestçe tasarlama fırsatına sahip olacaklardır. Sözcü, “Bazı durumlarda, içten yanmalı motorlardan gelen sesler de taklit ediliyor” dedi.

Avas için İyileştirmeler



2022’de sunulan bir çalışmada, sigorta şirketlerinin kaza araştırması, Avas spesifikasyonlarının optimize edilmesini tavsiye etti. Diğer şeylerin yanı sıra, ivmeleri tanımaya odaklanılmalıdır. Ayrıca sistemin kullanım aralığının saatte 20 kilometrenin üzerindeki hızlara genişletilmesi önerildi. Çalışmaya değinen DBSV Başkanı Lange, 20 hıza ulaşan lastik sesinin bir arabanın hızlanıp hızlanmadığını ve nasıl hızlandığını iyi duymak için yeterli olmadığını söyledi.


(şaka)



Haberin Sonu