RAM
New member
Kendi kendini şarj eden hibrit araçlar Avrupa’da birinci defa dizel araçlardan daha fazla satıldı
Reuters’ın Avrupa Araba Üreticileri Birliği datalarına dayandırdığı haberine göre, 2021’de Avrupa’da satılan araçların çoğunluğunu birinci kere hem batarya hem içten yanmalı motorla çalışan hibrit araçlar oluşturdu. Hibrit araçların satış sayısı ile dizel araçların satış sayıları içindeki farkın sadece 48 olduğu vurgulandı.
Habere göre geçtiğimiz yıl Avrupa’da satılan her 11 araçtan biri, bataryalı arabalar oldu ve toplamda satılan bataryalı arabaların sayısı yaklaşık 880 bin olarak belirtildi.
Kendi kendini şarj eden hibrit arabalar, içten yanmalı bir motor tarafınca şarj edilen bir pil içeriyor ve çoklukla elektrik gücüyle sırf hudutlu bir uzaklık kat edebiliyor. Harici şarj edilen hibrit araçlar ise, dışarıdan şarj edilen bir pille çalışıyor ve bu niçinle daha etraf dostu olarak biliniyor. Yani kendi kendini şarj eden arabalar içten yanmalı bir motorla desteklenirken, harici şarj edilen elektrikli arabalar ise sırf pille çalışıyor.
Avrupa Birliği’nde geçen yıl 1 milyon 901 bin 239 kendi kendini şarj eden hibrit araç kaydedilirken, bu sayının 2020’de 1.1 milyon olduğu açıklandı.
2015’teki Dieselgate skandalından bu yana azalış gösteren dizel araba kayıt sayıları, geçen yılki 2,77 milyondan üçte bir oranında azalarak 1 milyon 901 bin 191’e düştü.
Avrupa’da düşük yahut sıfır emisyonlu araçlar için yeni hükümet sübvansiyonları, 2020’de dışarıdan şarj edilen hibrit ve pilli elektrikli araç satışlarının satışlarını üç katına çıkardı.
Harici şarjlı hibrit araçlar araba üreticilerince tam elektrikli arabalara geçiş teknolojisi olarak görülüyor.
Haber Sitelerinden Alıntıdır.
Reuters’ın Avrupa Araba Üreticileri Birliği datalarına dayandırdığı haberine göre, 2021’de Avrupa’da satılan araçların çoğunluğunu birinci kere hem batarya hem içten yanmalı motorla çalışan hibrit araçlar oluşturdu. Hibrit araçların satış sayısı ile dizel araçların satış sayıları içindeki farkın sadece 48 olduğu vurgulandı.
Habere göre geçtiğimiz yıl Avrupa’da satılan her 11 araçtan biri, bataryalı arabalar oldu ve toplamda satılan bataryalı arabaların sayısı yaklaşık 880 bin olarak belirtildi.
Kendi kendini şarj eden hibrit arabalar, içten yanmalı bir motor tarafınca şarj edilen bir pil içeriyor ve çoklukla elektrik gücüyle sırf hudutlu bir uzaklık kat edebiliyor. Harici şarj edilen hibrit araçlar ise, dışarıdan şarj edilen bir pille çalışıyor ve bu niçinle daha etraf dostu olarak biliniyor. Yani kendi kendini şarj eden arabalar içten yanmalı bir motorla desteklenirken, harici şarj edilen elektrikli arabalar ise sırf pille çalışıyor.
Avrupa Birliği’nde geçen yıl 1 milyon 901 bin 239 kendi kendini şarj eden hibrit araç kaydedilirken, bu sayının 2020’de 1.1 milyon olduğu açıklandı.
2015’teki Dieselgate skandalından bu yana azalış gösteren dizel araba kayıt sayıları, geçen yılki 2,77 milyondan üçte bir oranında azalarak 1 milyon 901 bin 191’e düştü.
Avrupa’da düşük yahut sıfır emisyonlu araçlar için yeni hükümet sübvansiyonları, 2020’de dışarıdan şarj edilen hibrit ve pilli elektrikli araç satışlarının satışlarını üç katına çıkardı.
Harici şarjlı hibrit araçlar araba üreticilerince tam elektrikli arabalara geçiş teknolojisi olarak görülüyor.
Haber Sitelerinden Alıntıdır.