RAM
New member
Kimi restoranlar ‘açılış ücreti’ ve ‘sipariş limiti’ sistemine geçti
Tüm Restoranlar Ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Genel Lideri Ramazan Bingöl artan maliyetler niçiniyle kimi kafe ve restoranların ayakta kalmak için bu sisteme başvurduklarını söylemiş oldu.
Metrekaresi küçük kafe ve restoranlar artan maliyetler niçiniyle açılış fiyatı sistemine geçiş yaptı. Artan besin, kira, güç ve emekçi maliyetleriyle birlikte birtakım restoran ve kafeler yeni sistemlere başvurmaya başladı.
BloombergHT’den Cemre Işık Kara’nın haberine nazaran; İstanbul’un birtakım semtlerinde metrekaresi küçük olan restoran ve kafeler müşterilerden 30-40 TL’nin altında sipariş kabul etmiyor. O denli ki restoranların ağır saatlerinde öğlen ve akşam saatlerinde çay-kahve servisi yapılmıyor. Dışarda oturmak isteyen müşterilerden ise saatlik 5 ile 15 TL içinde ısıtıcı fiyatı talep ediliyor.
Tüm Restoranlar Ve Turizmciler Derneği Genel Lideri Ramazan Bingöl, restoran ve kafelerin maksat kitleleri doğrultusunda ayakta kalmak gayeli bu sisteme başvurduklarını söylemiş oldu. Bingöl kelamlarına şu biçimde devam etti; “Sektörümüz bu restoranlardaki fiyatlandırmayla ilgili haksızca eleştirildi. Her işletmenin kendine göre bir maksat kitlesi vardır. Bu çeşit sistemi uygulayan işletmeler kendi müşteri potansiyeline göre gerçek bir sistem uyguluyor. Birçok bölümde alanda lüks, orta ve düşük üzere seçme alternatifleri var.”
“Artan güç maliyetleri, besin fiyatlarındaki yükseliş, dünyada yaşanan besin kıtlığı, güç kıtlığı bizlere de yansıyor ve etkileniyoruz. Artan maliyetler niçiniyle ziyan etmemek için bu sisteme başvuruyorlar. Mantık şöyleki işliyor, restoranıma geliyorsan bana baştan 30-40 TL vereceksin, daha sonra oturacaksın. Ben buna hürmet duyuyorum, istemeyen müşteri buraya gitmeyebilir.”
Kuver sisteminin geçmişten günümüze birçok restoranda aslına bakarsan uygulandığını söyleyen TÜRES Lideri Ramazan Bilgöl, ”Birfazlaca işletmede aslına bakarsanız kuver sistemi var. Bu sistem aslına bakarsanız birden fazla yerde uygulanıyordu. İşletmelere 30-200 bin TL ortası elektrik faturaları geliyor. İşletmenin emeli hem müşteriyi mutlu etmek, birebir vakitte kâr etmek. Kuver sistemiyle geçmişte bu daha düşük fiyatlamalarla alınıyordu. Artık maliyetler artınca bu fiyatlar da yükseldi.” diye konuştu.
‘Orta gelire uygun restoran kalmayacak’
Kesimde orta gelir bütçesine uygun restoran ve kafe kalmayacağını söz eden Bingöl, “Sektörümüzde tarihte görülmemiş bir ayrışım olacak. Yalnızca lüks segment ve alt segment kalacak ve orta segment ortadan kalkacak. Burada da müşteri kendi bütçesine ve kurallarına bakılırsa olan işletmelere gidecek” dedi.
Happy Moon’s Group İdare Heyeti Lideri Hüseyin Aymutlu, “Kimi küçük işletmelerin bu biçimde bir sisteme başvurmalarını olağan karşılıyorum. Şu anki maliyetlerden gidersek bunu bir çıkış noktası olarak düşünmüş olabilirler. Bu aslında müşteriyi kaybetmek demek ancak buna bile gereksinim duyuyor birtakım kafe ve restoranlar. İşletmenin metrekarelerinden dolayı işletmenin ayakta kalabilmesi için bir seçenek olarak görüyorlar. Maliyetlerin artması ve bunun menülere yansıması müşterileri kırmızı et yemeğinden tavuk mamüllerine yöneltmiş olabilir. Fakat bir daha de ciroda yansıması yük manasında pek bir şey değiştirmiyor.“ dedi.
Kaşıbeyaz Lezzet Kümesi İdare Heyeti Lider Vekili Murat Kaşıbeyaz ise, “Büyük restoranların bu artan maliyetleri bu türlü müşterilerimize yansıtma üzere bir durumumuz yok. Fakat küçük işletmelerde artan maliyetler restoranları bunu yapmaya itmiş olabilir. Doğal ki akşam ve öğlen saatine denk gelen saatlerde işletmeyi kapatmayı istemiyor olabilirler.” değerlendirmesinde bulundu.
Haber Sitelerinden Alıntıdır.
Tüm Restoranlar Ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Genel Lideri Ramazan Bingöl artan maliyetler niçiniyle kimi kafe ve restoranların ayakta kalmak için bu sisteme başvurduklarını söylemiş oldu.
Metrekaresi küçük kafe ve restoranlar artan maliyetler niçiniyle açılış fiyatı sistemine geçiş yaptı. Artan besin, kira, güç ve emekçi maliyetleriyle birlikte birtakım restoran ve kafeler yeni sistemlere başvurmaya başladı.
BloombergHT’den Cemre Işık Kara’nın haberine nazaran; İstanbul’un birtakım semtlerinde metrekaresi küçük olan restoran ve kafeler müşterilerden 30-40 TL’nin altında sipariş kabul etmiyor. O denli ki restoranların ağır saatlerinde öğlen ve akşam saatlerinde çay-kahve servisi yapılmıyor. Dışarda oturmak isteyen müşterilerden ise saatlik 5 ile 15 TL içinde ısıtıcı fiyatı talep ediliyor.
Tüm Restoranlar Ve Turizmciler Derneği Genel Lideri Ramazan Bingöl, restoran ve kafelerin maksat kitleleri doğrultusunda ayakta kalmak gayeli bu sisteme başvurduklarını söylemiş oldu. Bingöl kelamlarına şu biçimde devam etti; “Sektörümüz bu restoranlardaki fiyatlandırmayla ilgili haksızca eleştirildi. Her işletmenin kendine göre bir maksat kitlesi vardır. Bu çeşit sistemi uygulayan işletmeler kendi müşteri potansiyeline göre gerçek bir sistem uyguluyor. Birçok bölümde alanda lüks, orta ve düşük üzere seçme alternatifleri var.”
“Artan güç maliyetleri, besin fiyatlarındaki yükseliş, dünyada yaşanan besin kıtlığı, güç kıtlığı bizlere de yansıyor ve etkileniyoruz. Artan maliyetler niçiniyle ziyan etmemek için bu sisteme başvuruyorlar. Mantık şöyleki işliyor, restoranıma geliyorsan bana baştan 30-40 TL vereceksin, daha sonra oturacaksın. Ben buna hürmet duyuyorum, istemeyen müşteri buraya gitmeyebilir.”
Kuver sisteminin geçmişten günümüze birçok restoranda aslına bakarsan uygulandığını söyleyen TÜRES Lideri Ramazan Bilgöl, ”Birfazlaca işletmede aslına bakarsanız kuver sistemi var. Bu sistem aslına bakarsanız birden fazla yerde uygulanıyordu. İşletmelere 30-200 bin TL ortası elektrik faturaları geliyor. İşletmenin emeli hem müşteriyi mutlu etmek, birebir vakitte kâr etmek. Kuver sistemiyle geçmişte bu daha düşük fiyatlamalarla alınıyordu. Artık maliyetler artınca bu fiyatlar da yükseldi.” diye konuştu.
‘Orta gelire uygun restoran kalmayacak’
Kesimde orta gelir bütçesine uygun restoran ve kafe kalmayacağını söz eden Bingöl, “Sektörümüzde tarihte görülmemiş bir ayrışım olacak. Yalnızca lüks segment ve alt segment kalacak ve orta segment ortadan kalkacak. Burada da müşteri kendi bütçesine ve kurallarına bakılırsa olan işletmelere gidecek” dedi.
Happy Moon’s Group İdare Heyeti Lideri Hüseyin Aymutlu, “Kimi küçük işletmelerin bu biçimde bir sisteme başvurmalarını olağan karşılıyorum. Şu anki maliyetlerden gidersek bunu bir çıkış noktası olarak düşünmüş olabilirler. Bu aslında müşteriyi kaybetmek demek ancak buna bile gereksinim duyuyor birtakım kafe ve restoranlar. İşletmenin metrekarelerinden dolayı işletmenin ayakta kalabilmesi için bir seçenek olarak görüyorlar. Maliyetlerin artması ve bunun menülere yansıması müşterileri kırmızı et yemeğinden tavuk mamüllerine yöneltmiş olabilir. Fakat bir daha de ciroda yansıması yük manasında pek bir şey değiştirmiyor.“ dedi.
Kaşıbeyaz Lezzet Kümesi İdare Heyeti Lider Vekili Murat Kaşıbeyaz ise, “Büyük restoranların bu artan maliyetleri bu türlü müşterilerimize yansıtma üzere bir durumumuz yok. Fakat küçük işletmelerde artan maliyetler restoranları bunu yapmaya itmiş olabilir. Doğal ki akşam ve öğlen saatine denk gelen saatlerde işletmeyi kapatmayı istemiyor olabilirler.” değerlendirmesinde bulundu.
Haber Sitelerinden Alıntıdır.