Professional
New member
Türk P&I Genel Müdürü Ufuk Teker, süreç hakkında değerlendirmelerde bulundu. Teker, Rusya’ya uygulanan ambargo kapsamında dünyada gemilerin yüzde 90’ına sigorta teminatı sağlayan P&I Kulüpleri Birliği’nin, temmuz ayında yayınladığı sirküler ile ham petrol taşıyan gemilerin sigortasının olmayacağını açıkladığini belirterek, “Denizcilik Genel Müdürlüğü de sorumlu bir yöneticilik örneği göstererek, zarurî sorumluluk sigortasına sahip olmayan tankerlerin Boğazlara girmesine müsaade vermedi. Gemilerden sigorta teyit mektubu istedi, bunun da başlangıç tarihini 1 Aralık olarak ilan etti. Bu tarihten itibaren İstanbul Boğazı’na yaklaşan gemilerin sigorta teminat mektubu verene kadar girişine müsaade verilmedi” dedi.
Ufuk Teker, Denizcilik Genel Müdürlüğü’nün uygun gördüğü teminat mektubunu veren gemilerin geçişine müsaade verilmeye başlandığını vurgulayarak, kelamlarını şu biçimde sürdürdü: “Ambargo konusu dünya sigortacıları açısından gri alanlardır. Sigortacılar, finansçılar, ticaret yapanların bu alana girmemesi için kuşku oluşturur. Doğrusu; ülke olarak kendi korumalarımızı, kendi sigorta kalkanlarımızı oluşturursak bu biçimde bizim açımızdan gri alan kalmaz. Bu gemilerin Boğazlardan geçişi için üzerinde çalıştığımız tamamlayıcı sigorta konusu var.”
Ufuk Teker, Denizcilik Genel Müdürlüğü’nün uygun gördüğü teminat mektubunu veren gemilerin geçişine müsaade verilmeye başlandığını vurgulayarak, kelamlarını şu biçimde sürdürdü: “Ambargo konusu dünya sigortacıları açısından gri alanlardır. Sigortacılar, finansçılar, ticaret yapanların bu alana girmemesi için kuşku oluşturur. Doğrusu; ülke olarak kendi korumalarımızı, kendi sigorta kalkanlarımızı oluşturursak bu biçimde bizim açımızdan gri alan kalmaz. Bu gemilerin Boğazlardan geçişi için üzerinde çalıştığımız tamamlayıcı sigorta konusu var.”