Microsoft, “DirectX Raytracing” in yeni bir sürümünü ortaya çıkarıyor. Şirket bunu San Francisco'daki Oyun Geliştirici Konferansı 2025'te (GDC) duyurdu. Bu DXR DirectX 12'nin bir parçası olarak kalır ve Nisan ayından itibaren geliştirme kitlerinde “önizleme” olarak sunulacaktır. Şirket, 2018 sonbaharında DXR 1.0 ve iki yıl sonra DXR 1.1 olarak olduğu gibi bir Windows güncellemesi olarak göründüğünde henüz açıklanmadı.
Windows oyunlarında RayTracing, saf rasterizasyon işlemlerine kıyasla kare hızlarını önemli ölçüde düşürebildikten sonra, Microsoft bunu hafifletmesi gereken iki işlev yükledi. Bir yandan, DXR'nin “gölgelendirici yürütme yeniden sıralama” (Ser) kısmı RTX-4000 nesil NVIDIA ile tanıtıldı. Geliştiriciler, siparişi GPU'ya teslim edildiği sürücüye bırakabilir. Bu bağımlılıkları çözmeli ve yürütme daha verimli hale gelir.
OMM'nin şeffaflık frenini çözmesi gerekiyor
Buna ek olarak, NVIDIA tarafından icat edilen ikinci bir fonksiyon DXR'nin bir parçası, yani “opaklık mikro haritaları” (OMM) haline gelir. Bunlar, render boru hattında (alfa testi) şeffaflık testinden sonra bitki örtüsü gibi karmaşık nesneler için sağlanan ek verilerdir. Kiriş izleme bu nesnelere çarparsa, işlem daha hızlıdır. OMM sayesinde, ızgaralar gibi şeffaflıklı dokular, raytracing'i durdurmamalıdır.
Yalnızca bu adımda Microsoft, örneğin CyberPunk 2077'de açılabileceği gibi, yol izleme durumunda performansta 2.3 faktör artışı vaat ediyor. Microsoft bu numarayı DXR 1.2 için bir blog yayınında adlandırıyor. En iyi durum senaryosu olmalıdır, çünkü bu tür optimizasyonlar ilgili sahneye güçlü bir şekilde bağlıdır. Ser ve OMM'ye ek olarak, Microsoft'un aynı yerde açıkladığı gibi, DirectX için Hata Ayıklayıcı ve Profiler “Pix” gibi araçlardan bazı güncellemeler vardır.
AMD, Intel, Nvidia ve Qualcomm Destek DXR 1.2
(Resim: Microsoft)
Dört GPU üreticisi DXR 1.2'yi destekliyor
Yeni DXR 1.2'de, hem hem de OMM'nin oyunlar için Raytracing GPU'ların tanınmış dört sağlayıcısı tarafından desteklenmesi dikkat çekicidir: AMD, Intel, Nvidia ve Qualcomm. İşlevler artık NVIDIA tescilli değildir, ancak DirectX aracılığıyla tek tip bir arayüz yoluyla ele alınabilir. Donanımdaki destek muhtemelen henüz her yerde mevcut değildir. Microsoft tarafından yayınlanan bir sunum filminde Intel, Ser'i yakında desteklemek için, ancak sadece gelecek GPU'larla desteklemek için. Qualcomm, OMM gibi seriler için yaklaşan GPU'ları ifade eder; AMD orada alıntı yapılmaz.
(Asla)
Windows oyunlarında RayTracing, saf rasterizasyon işlemlerine kıyasla kare hızlarını önemli ölçüde düşürebildikten sonra, Microsoft bunu hafifletmesi gereken iki işlev yükledi. Bir yandan, DXR'nin “gölgelendirici yürütme yeniden sıralama” (Ser) kısmı RTX-4000 nesil NVIDIA ile tanıtıldı. Geliştiriciler, siparişi GPU'ya teslim edildiği sürücüye bırakabilir. Bu bağımlılıkları çözmeli ve yürütme daha verimli hale gelir.
OMM'nin şeffaflık frenini çözmesi gerekiyor
Buna ek olarak, NVIDIA tarafından icat edilen ikinci bir fonksiyon DXR'nin bir parçası, yani “opaklık mikro haritaları” (OMM) haline gelir. Bunlar, render boru hattında (alfa testi) şeffaflık testinden sonra bitki örtüsü gibi karmaşık nesneler için sağlanan ek verilerdir. Kiriş izleme bu nesnelere çarparsa, işlem daha hızlıdır. OMM sayesinde, ızgaralar gibi şeffaflıklı dokular, raytracing'i durdurmamalıdır.
Yalnızca bu adımda Microsoft, örneğin CyberPunk 2077'de açılabileceği gibi, yol izleme durumunda performansta 2.3 faktör artışı vaat ediyor. Microsoft bu numarayı DXR 1.2 için bir blog yayınında adlandırıyor. En iyi durum senaryosu olmalıdır, çünkü bu tür optimizasyonlar ilgili sahneye güçlü bir şekilde bağlıdır. Ser ve OMM'ye ek olarak, Microsoft'un aynı yerde açıkladığı gibi, DirectX için Hata Ayıklayıcı ve Profiler “Pix” gibi araçlardan bazı güncellemeler vardır.

AMD, Intel, Nvidia ve Qualcomm Destek DXR 1.2
(Resim: Microsoft)
Dört GPU üreticisi DXR 1.2'yi destekliyor
Yeni DXR 1.2'de, hem hem de OMM'nin oyunlar için Raytracing GPU'ların tanınmış dört sağlayıcısı tarafından desteklenmesi dikkat çekicidir: AMD, Intel, Nvidia ve Qualcomm. İşlevler artık NVIDIA tescilli değildir, ancak DirectX aracılığıyla tek tip bir arayüz yoluyla ele alınabilir. Donanımdaki destek muhtemelen henüz her yerde mevcut değildir. Microsoft tarafından yayınlanan bir sunum filminde Intel, Ser'i yakında desteklemek için, ancak sadece gelecek GPU'larla desteklemek için. Qualcomm, OMM gibi seriler için yaklaşan GPU'ları ifade eder; AMD orada alıntı yapılmaz.
(Asla)