Odak tuzağı ve yanlış fotoğrafçılar – 22/2023 haftasının fotoğraf haberleri

celeron

Global Mod
Global Mod


  1. Odak tuzağı ve yanlış fotoğrafçılar – 22/2023 haftasının fotoğraf haberleri

Şubat ayında köşemizde hala alt başlık olan “Sahte Fotoğrafçı” şimdi ana konu haline geldi: Yapay zeka olarak bilinen Üretken Yapay Zeka ile görüntülerin oluşturulması değişiyor. Fotoğraflardan değil, çünkü değiller. Şubat ayında, tümü Midjourney ile oluşturulmuş, özellikle sanatsal portrelerle dikkat çeken tek bir Instagram hesabı hakkındaydı.









Bunlar var olmayan insanlardı, ancak artık herkes abonelik ücreti karşılığında kurgusal durumlarda ve ortamlarda kendisinin veya diğer gerçek insanların fotoğraflarını oluşturabilir. En azından başlangıç Photo AI’nın vaat ettiği şey bu. Yeni olan şey, eğitim verilerini kendiniz sağlamanızdır. Şimdiye kadar bu sadece dolaylı olarak Dall-E, Midjourney veya Stable Diffusion gibi tekliflerle mümkün oldu. Ancak Photo AI, oldukça açık bir şekilde fotoğraf çekimlerinin yerini almayı vaat ediyor: birkaç düzine gerçek fotoğraf yükleyin, AI’yı eğitin, ardından istenen görüntüyü istemlerle tanımlayın.

Gerçek insanların AI görüntüleri risklidir


İstismar potansiyeli elbette çok büyük. Bu nedenle şirket, oldukça gizli hüküm ve koşullarında hizmetle birlikte çıplaklık ve porno oluşturulmasını yasaklar. Ve yüklenen resimlerin haklarına sahip olduğunuzu bir tıklama ile onaylamanız gerekir. En azından bu tıklamaya kadar, çünkü Photo AI’ya sunulan ve onunla oluşturulan her şey aynı zamanda start-up’a aittir. Yani mesele sadece abonelikler yoluyla hızlı para kazanmak değil, aynı zamanda gerçek insanlardan giderek daha fazla eğitim verisi almaktır.

Bu nedenle, bu tür teklifleri kullanan herkes, gerçek kişilerin temsilleri üzerindeki kontrolünden tamamen vazgeçer. Bunu yıllardır kendi fotoğrafları için yapan bir hedef grup var: etkileyiciler. Bu ciddi kendi kendine pazarlama işinin bir kısmı, etkileyicilerin teşvik ettiği ürün ve hizmetlerin tüketimi ile lüks içinde tatmin edici bir yaşam sergilemekle ilgilidir. Görüntüler genellikle aynıdır, “Sonsuzluk Havuzu” sahnesinde bahsedilen Königssee’deki küçük havuz gibi “Instgrammable Locations”ı düşünün. Neredeyse aynı fotoğraf için yıllarca istila edildi, tabiatı koruma alanı 2021 yılının ortalarında yetkililer burayı kapatana kadar zarar gördü. Photo AI gibi AI teklifleri sayesinde, “egzotik” konumlardaki görüntüler daha da benzer olmalıdır. Yapay zeka görsellerinin olası kitlesel kullanımı ile influencerların uzun vadede kendilerine zarar vereceği aşikar.

Doğal Zeka – Nikon, yapay zeka görüntüleriyle dalga geçiyor


Nikon’un kısa bir süre önce Peru’da başlattığı ve gerçek fotoğraflar içeren bir kampanya, tamamen doğanın fotojenik tasvirleriyle ilgilidir. Kampanyanın başlığı bile çok ironik, “Doğal Zeka” yapay zekanın alternatifi. Ayrıca Circus Grey Peru ajansının yazdığı resimlerin isimleri de var. Doğa fotoğrafını yaratması gereken bir görüntü oluşturucu isteminin nasıl görünebileceğini açıklarlar. Örneğin, İzlanda’daki Reynisfjara’nın siyah kumlu plajının bir resmi şu istemi içeriyor: “kış mevsiminde deniz kıyısında gerçekçi bir minecraft uçurumu”. Metin-görüntü makası burada komedi sağlar, çünkü plajın kasvetli manzarası Minecraft’ın parlak renkli grafiklerini uzaktan anımsatmaz. Yalnızca kaya yapıları, oyunun kasıtlı olarak pikselleştirilmiş tasarımına benziyor. Ajansın kreatif direktörü Charlie Tolmos, baskı ve afiş motiflerini bir YouTube videosunda detaylı bir şekilde sundu.


Kampanya, Nikon gibi bir şirketin birdenbire yapay zeka ile ilginç fotoğraflar çekebildiği bir zamanda fotoğraf makinesi ve aksesuar satışı konusunda endişelendiğini açıkça gösteriyor. En azından profesyonel alanda, üretici yazılımı için ücretsiz güncellemelerle rotasında kalırsa Nikon’un uzun süre korkacak çok az şeyi var. Z 9’un dördüncü ana versiyonu bu hafta piyasaya sürüldü ve bu, odak tuzağı da dahil olmak üzere üst düzey kameralar kullanılırken tamamen yeni çalışma tekniklerini mümkün kılıyor.

Odak yakalama özelliğine sahip Nikon Z 9


Bu terim, fotoğrafçılığın analog çağında, otofokus çalışır çalışmaz otomatik serbest bırakmayı tanımlamak için zaten kullanılıyordu. Daha kesin olarak, optik hareket algılamadan bahsetmek gerekir, çünkü odak tuzağı genellikle önceden seçilmiş bir motifteki değişikliği algılamak için kullanılırdı. Otomatik netleme tarafından ölçülen mesafe değişirse – cck – kamera bir fotoğraf çeker. Dijital dünyada, yapışkan şeritler ve kenetli kablo serbest bırakmalarla uğraşmak artık gerekli değil, yazılım bununla ilgileniyor. Ve Z 9 söz konusu olduğunda, zaten mevcut olan AI çalışır: Tetikleme kriteri olarak yalnızca mesafe değil, aynı zamanda bir konu da belirlenebilir. Bu, örneğin insanların gözlerine çok hassas bir şekilde odaklanmak için artık diğer üreticiler tarafından da kullanılan makine öğrenimine dayanmaktadır.

Bir senaryo olarak hemen belli olan şey, zaten Nikon’un bir alanı olan spor fotoğrafçılığıdır. Televizyondaki futbol yayınlarında kale arkası sahnelerine bakan herkes, onlarca yıl önce antenli kameraları görmüş olmalı. Bunlar genellikle şüphe üzerine manuel olarak tetiklenirdi. Bugün, her oyuncu için sadece kale önündeki sahnelerini tam otomatik olarak kaydeden ayrı bir tane ayarlayabilirsiniz. On Z9 gövdesi 60.000 Euro’yu kasaya yatırırsa Nikon kesinlikle mutlu olur. Saldıran takımın her saha oyuncusu için bir kamera, büyük fotoğraf ajansları için bile aşırıdır. Küçük şirketler için, işlev değerini kanıtlarsa, ikinci kamera yalnızca bir fotoğrafçı tek başına birden fazla perspektif çekecekse ilginç bir seçenektir.

Özçekim aynalı Instax SQ20


Bu kadar yüksek teknoloji ve sanallık varken dokunabileceğiniz fotoğraf da eksik olmamalı. Fujifilm’in renkli Instax serisi enstantane fotoğraf makineleri son yıllarda şipşak fotoğrafçılığı yeniden canlandırdı, ancak aslında marka 1998’den beri ortalıkta. : Gümüş vurgulu siyah gövde, hemen 1960’lardan 1980’lere kadar akla getiriyor. Selfie’ler, bu şekilde adlandırılmasa da, her zaman şipşak fotoğraflar için bir sebep olmuştur. Ön ekranlı dijital teknoloji 160 Euro’luk bir kamera için pek de bir seçenek olmadığından, Instax’ın merceğin yanında küçük bir aynası var. Sosyal medyadaki tipik özçekimler, fotoğrafları kimin ciddiye aldığını da gösteriyor: insanlar doğrudan akıllı telefon ekranının ortasında olmayan kameraya bakıyor.

Leica SL2 yeni görünümüyle


Retronun markanın çekirdeğinin bir parçası olduğu Leica bile artık kamera nasıl görünüyor sorusundan kaçamıyor. Yeni renk varyantları Leica’da daha sık görülüyor, ancak yeni SL2 sadece “retro!” Gümüş anodize taban ve kapak, siyah kısımlar için deri görünümü, tüm bunlar Leica R ve M serisinin efsanelerini hatırlatıyor. Ancak içerideki teknoloji o kadar da eski değil çünkü SL2 sadece 2019’da ortaya çıktı ve yeni görünümde değişmedi. Genel pazar gelişimi göz önüne alındığında, gümüş model için 300 Euro’luk ek ücret makul. Kesinlikle hayır: Tam çerçeve kasanın fiyatı 7.100 Euro’dur.


(cbr)



Haberin Sonu