Otonom teslimat hizmetleri için İsviçre test projesi başlıyor

celeron

Global Mod
Global Mod


  1. Otonom teslimat hizmetleri için İsviçre test projesi başlıyor

(Hala kısmen) otonom bir teslimat aracı, hafta ortasından bu yana ilk kez İsviçre’de halka açık bir yolda ilerliyor. Proje ortaklarına göre, İsviçre’de ve muhtemelen tüm Avrupa’da otonom bir aracın son mil için ilk ticari uygulaması olmalıdır. Küresel İsviçreli grup Schindler Elevators’ın çalışanları artık yalnızca İsviçre’nin önde gelen perakendecilerinden biri olan Migros’tan çevrimiçi sipariş vermekle kalmıyor, aynı zamanda malları neredeyse iş yerlerine teslim ettirebiliyor – hem de teslimatın direksiyonunda bir sürücü olmadan. kamyonet.


İş yerine teslim edilen siparişler – yürüme hızında


İsviçre’nin yaşlı vatandaşları, kurucusu Gottlieb Duttweiler yönetimindeki Migros’un 1925 gibi erken bir tarihte seyyar satış araçlarıyla market ve diğer ürünleri müşterilerinin kapısına kadar getirdiği günleri hala çok iyi hatırlıyor; mahallede veya mahallede sosyal bir olay ne olursa olsun. Bunu biraz sonra Migros kooperatifinin kırtasiye mağazaları izledi. Yani bugün Migros’un minibüsleri bakkaliye ürünlerini geri getiriyor ve hatta bunu bağımsız olarak yapıyor. En azından bu, Migros ve Schindler’in “Migronomous” otomobil üreticisi İsviçreli start-up Loxo ile birlikte yürüttüğü altı aylık mevcut pilot projenin ideal hedefi. Fribourg Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (HTA-FR), beş yıldır otonom sürüşü araştırıyor. Eski çalışanlar, Loxo spin-off’unu kurdu ve “Loxo Alpha” arabasını geliştirdi.

Schindler çalışanları Migros’a online sipariş verdiklerinde, Ebikon’daki (LU) Migros Mall of Switzerland şubesindeki servis ekibi, sipariş edilen ürünleri teslimat aracına yüklüyor ve ardından 500 metrelik Schindler şirket binasına gidiyor. Loxo Alpha hala hızlı bir yürüyüş hızında ilerliyor, ancak proje ilerledikçe hız maksimum 30 km/s’e çıkarılacak.


Şirket kampüsüne gelen Schindler çalışanları, siparişleriyle kompartımanı açmak ve satın aldıklarını almak için bir kod kullanabilir. Araba, 64 adede kadar alışveriş çantası taşıyabilir.

Başlangıçta uzaktan kumandalı, daha sonra her zaman uzaktan izlenir


Güvenlik, tüm proje katılımcıları ve onay makamı olan ‘Federal Karayolları Ofisi’ (FEDRO) için en önemli önceliktir. Örneğin sürücüsüz arabanın sürekli olarak izlenmesi, FEDRO’nun onayının ön koşullarından biridir. Direktörü Jürg Röthlisberg, İsviçre televizyonuna verdiği bir röportajda, Karayolu Trafik Yasasında yakında bir değişiklik yapılmasının planlandığını söyledi: Otonom teslimat veya nakliye araçları, bu durumda uzaktan izlenmeli ve hatta bir başlangıç (proje) aşamasında uzaktan kontrol edilmelidir.


Daha sonraki aşamalarda, çevreyi daha iyi tanıyan sensörler ve algoritmalar temelinde, araçlar daha fazla otonom olarak çalıştırılabilir. Loxo Alpha, yerelleştirme için radar, lidar, sonar ve kameraların bir kombinasyonunu ve GNSS (Küresel Navigasyon Uydu Sistemi) ile bir IMU (Ataletsel Ölçüm Birimi) kullanır.

Sadece refakatçi ile servis


Migros, “Pilot proje çok zorlu. Maksimum başarıya ulaşmak için araç, son aşamada tam otomatik hale gelene kadar kademeli olarak bağımsız hale getirilecek” diyor. Loxo şirketi, günümüzün teleoperatörünün daha sonraki düzenli kullanımlarda her zaman hemen hazır olması gerektiğinin altını çiziyor. Otonom araçlara sahip önceki İsviçre projelerinde – yolcu taşımacılığı için neredeyse istisnasız minibüsler – servislerde refakatçiler vardı ve her zaman vardı. Fransız üretici Navya’nın 2016’dan 2020’ye kadar Valais’deki Sion’da (veya Sion’da) dolaşan ilk otonom elektrikli minibüsü gibi, son yıllarda İsviçre’nin her yerinde on binlerce yolcuyla çok sayıda proje gerçekleşti.


Önerilen Haber Amaçlı İçerik



Onayınız ile harici bir anket (Opinary GmbH) buraya yüklenecektir.



Anketleri her zaman yükle

Anketi şimdi yükle




2023’ün ilk çeyreğinde Schaffhausen’de halka açık yollarda otomatik otobüs hattı için yeni bir projenin başlaması planlanıyor. Ancak, ASTRA Federal Dairesi’nin özel izni hâlâ bekleniyor. Fribourg’da da bir Navya mekiği, yerel toplu taşımayı beslemek için yıllarca bir devre işletti. İki yıl önce oradaki HTA-FR’de (Loxo şirketinin başlangıç noktasının bulunduğu yer) otonom araçların merkezi uzaktan işletimi için bir sistem geliştirildi. Migronomous teslimat hizmeti projesinde yer alan herkesin ortak görüşüne göre bu, bir süre daha ulaşım sektöründe (3. Seviyeden 4. Seviyeye kadar) şu anda mümkün olan (kısmen) otonom sürüşten sorumlu olmaya devam edecek. En azından İsviçre’de.

Ancak, teleoperatör kademeli olarak birkaç aracı aynı anda izleyebilen bir teledenetçi haline gelecektir. Henüz orada yapılacak çok fazla bir şey yok. Çünkü Loxo Alpha başlangıçta Migros şubesi ile Schindler şirket binası arasında Pazartesi’den Cuma’ya günde bir kez çalışacak. Ancak Migros medya departmanına göre pilot proje ilerledikçe sürücüsüz teslimat aracının da 500 metreyi daha sık kat etmesi gerekiyor.

Şehirler için ağ bağlantılı, düşük CO₂ taşıma varyantları


Bu aynı zamanda üretici Loxo’nun fikridir. Yarısı geri dönüştürülmüş malzemelerden oluşan ve aynı zamanda yeniden kullanılabilen otonom, sürdürülebilir bir araç sunuyor. Ayrıca üretici, e-ticaret için ADaaS (Hizmet Olarak Otomatik Teslimat) adı verilen kişiye özel teklifler sunar.

Proje ortakları, yalnızca gıda ürünlerinin değil, her tür malın (ayrıca B2B merkezleri arasında da) otonom ve otomatik – “talep üzerine” teslim edileceği sözde son mil ile ilgileniyorlar. Schindler’de Yeni Teknolojiler Başkanı Christian Studer şöyle açıklıyor: “Dikey mobiliteyi yenilikçi, sürücüsüz ulaşım seçenekleriyle birleştirmekle çok ilgileniyoruz. Bağlantılı ulaşım çözümleri şehirleri daha yaşanabilir ve sürdürülebilir hale getirebilir ve karbonsuzlaştırmaya belirleyici bir katkı sağlayabilir”. Taşımacılıkta sürdürülebilirlik de yıllardır Migros’un önceliği olmuştur. Perakendeci, maksimum CO₂ emisyonu azaltımı için çoklu teknoloji stratejisine güveniyor. Bu, karayolu taşımacılığında artan oranda farklı tipte düşük CO₂ tahrik sistemlerinin (elektrik motorlu, biyogaz ve hidrojen tahrikli kamyonlar) kullanıldığı anlamına gelir.


(iki)



Haberin Sonu