Samuag
New member
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yazılı açıklamasında, Covid-19 salgını devrinde de dur durak bilmeden yatırımlara devam ettiklerine, bu yatırımlardan birinin de Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Çizgisi olduğuna işaret etti.
Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Çizgisi’nin İstanbulluların ulaşım kalitesini yükselttiğine dikkatini çeken Karaismailoğlu, “2 Ekim’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleriyle açılan Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Sınırı’nda 2 ayda 1,4 milyona yakın yolcu seyahat etti” bilgisini paylaştı.
Karaismailoğlu, bu metro çizgisinde ekimde 640 bin 496, kasımda 752 bin 165 yolcunun seyahat ettiğini bildirerek, 2 ayda 1 milyon 393 bin yolcunun bu çizgisi tercih ettiğini bildirdi.
“SAATTE 120 KM İLE TÜRKİYE’NİN EN SÜRATLİ METROSU”
İstanbul’da öteki metro yatırımlarının da süratle sürdüğünü söz eden Karaismailoğlu, şunları kaydetti:
“Saatte 120 kilometre ile Türkiye’nin en süratli metrosu unvanına sahip, dünyanın sayılı metrolarından olacak 37,5 kilometrelik Beşiktaş (Gayrettepe)-Kağıthane–Eyüp-İstanbul Havalimanı Metrosu’nun, Kağıthane-Havalimanı kesitinin imalini tamamlandık. Sinyalizasyon testleri biter bitmez önümüzdeki günlerde açacağız. Gayrettepe-Kağıthane ortasını ise 2023 yılı nisan ayı itibariyle işletmeye açacağız. Başakşehir-Çam ve Sakura Kent Hastanesi-Kayaşehir Metrosu’nun imalini tamamladık. Yüzde 5 düzeyinde devraldığımız metro çizgisini, 28 ay üzere kısa müddette yüzde 99 düzeyinin üzerine getirdik, yakında bu çizgimizi da açacağız. Mevcut Kirazlı-Başakşehir Çizgisi’nin direkt Bakırköy İDO ile irtibatını sağlayacak Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Günnazarann–Bağcılar(Kirazlı) Metrosunun, yüzde 72’ye yakın fiziki gerçekleşmesi var.”
EKONOMİYE 11,1 MİLYAR LİRA KATKI SAĞLAMA HEDEFİ
Karaismailoğlu, bu sınırın da 2023’te hizmete alınmasının hedeflendiğini belirterek, kelamlarına şu biçimde devam etti:
“Bir başka sınırımız da 31,5 kilometrelik Küçükçekmece (Halkalı)-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metrosu. Tünel kazma işimizin yüzde 80’ini tamamladık. Projenin tamamını da 2023 yılında bitirmeyi planlıyoruz. Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni jenerasyon ulaşım projelerinde çalışmaları da devam ediyor. 2023 yılı birinci yarısında tamamlamayı hedefledik.”
Türkiye’nin dört bir yanında yatırımların devam ettiğini vurgulayan Karaismailoğlu, 6 vilayette daha üretimi süren 12 projenin olduğunu bildirdi.
Karaismailoğlu, bu projelerin bitmesiyle iktisada yılda 11,1 milyar lira katkı sağlamalarının yanı sıra 146 milyon saat vakitten, 136 bin ton yakıttan tasarruf edileceğine işaret ederek, “Kent içi raylı sistemler yardımıyla bilhassa büyükşehirlerde yaşanan trafik tıkanıklıkları çözülürken, karbon emisyonunda da yılda 73 bin ton azalma olacak” sözünü kullandı.
Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Çizgisi’nin İstanbulluların ulaşım kalitesini yükselttiğine dikkatini çeken Karaismailoğlu, “2 Ekim’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleriyle açılan Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Sınırı’nda 2 ayda 1,4 milyona yakın yolcu seyahat etti” bilgisini paylaştı.
Karaismailoğlu, bu metro çizgisinde ekimde 640 bin 496, kasımda 752 bin 165 yolcunun seyahat ettiğini bildirerek, 2 ayda 1 milyon 393 bin yolcunun bu çizgisi tercih ettiğini bildirdi.
“SAATTE 120 KM İLE TÜRKİYE’NİN EN SÜRATLİ METROSU”
İstanbul’da öteki metro yatırımlarının da süratle sürdüğünü söz eden Karaismailoğlu, şunları kaydetti:
“Saatte 120 kilometre ile Türkiye’nin en süratli metrosu unvanına sahip, dünyanın sayılı metrolarından olacak 37,5 kilometrelik Beşiktaş (Gayrettepe)-Kağıthane–Eyüp-İstanbul Havalimanı Metrosu’nun, Kağıthane-Havalimanı kesitinin imalini tamamlandık. Sinyalizasyon testleri biter bitmez önümüzdeki günlerde açacağız. Gayrettepe-Kağıthane ortasını ise 2023 yılı nisan ayı itibariyle işletmeye açacağız. Başakşehir-Çam ve Sakura Kent Hastanesi-Kayaşehir Metrosu’nun imalini tamamladık. Yüzde 5 düzeyinde devraldığımız metro çizgisini, 28 ay üzere kısa müddette yüzde 99 düzeyinin üzerine getirdik, yakında bu çizgimizi da açacağız. Mevcut Kirazlı-Başakşehir Çizgisi’nin direkt Bakırköy İDO ile irtibatını sağlayacak Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Günnazarann–Bağcılar(Kirazlı) Metrosunun, yüzde 72’ye yakın fiziki gerçekleşmesi var.”
EKONOMİYE 11,1 MİLYAR LİRA KATKI SAĞLAMA HEDEFİ
Karaismailoğlu, bu sınırın da 2023’te hizmete alınmasının hedeflendiğini belirterek, kelamlarına şu biçimde devam etti:
“Bir başka sınırımız da 31,5 kilometrelik Küçükçekmece (Halkalı)-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metrosu. Tünel kazma işimizin yüzde 80’ini tamamladık. Projenin tamamını da 2023 yılında bitirmeyi planlıyoruz. Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni jenerasyon ulaşım projelerinde çalışmaları da devam ediyor. 2023 yılı birinci yarısında tamamlamayı hedefledik.”
Türkiye’nin dört bir yanında yatırımların devam ettiğini vurgulayan Karaismailoğlu, 6 vilayette daha üretimi süren 12 projenin olduğunu bildirdi.
Karaismailoğlu, bu projelerin bitmesiyle iktisada yılda 11,1 milyar lira katkı sağlamalarının yanı sıra 146 milyon saat vakitten, 136 bin ton yakıttan tasarruf edileceğine işaret ederek, “Kent içi raylı sistemler yardımıyla bilhassa büyükşehirlerde yaşanan trafik tıkanıklıkları çözülürken, karbon emisyonunda da yılda 73 bin ton azalma olacak” sözünü kullandı.