Professional
New member
bu biçimdece 1 poşetin üretim ve geri kazanım hissesiyle maliyetinin 60 kuruşa çıkacağı, marketlerin her bir poşetten 35 kuruş ziyan edeceği belirtildi. Bahisle ilgili açıklama yapan Etraf, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ise “Plastik poşet fiyatı değişmedi. Vatandaşlarımız için plastik poşet bir daha 25 kuruş. Marketlerin devletimize ödeyeceği ve etraf projelerimizde kullandığımız plastik poşet geri kazanım iştirak hissesi 38.5 kuruş olarak belirlendi” dedi.
‘75 KURUŞ OLSUN’
Marketler, bakanlıkta bölüm temsilcileriyle yapılan görüşmede artan maliyetleri de münasebet göstererek, 2023’te poşet satış fiyatının 75 kuruşa yükselmesini istediler. Buna rağmen plastik üreticileri ve bakanlık yetkilileri ise fiyatın 25 kuruşta kalmasını savundular. Dünkü Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı sonucuyla 2023’te uygulanacak geri kazanım iştirak hisseleri (GEKAP) bir daha belirlendi. Kararla, Cumhurbaşkanı artış ölçüsünü yüzde 122.8 olan bir daha değerleme oranında artırmak yerine, indirim yetkisini kullandı. bu biçimdece poşetten alınan GEKAP hissesi 25 kuruştan 55 kuruşa çıkarılmak yerine yüzde 54 artışla 38.5 kuruşa yükseltildi. Türk Plastik Sanayicileri Vakfı (PAGEV) Lideri Yavuz Eroğlu, fiyatlı poşet uygulamasının 2019 yılından itibaren çevreyi korumak, poşet israfını önlemek hedefiyle çıkarıldığını anımsattı. Eroğlu, “Düşük gelirli tüketicimiz kullanmasını yüzde 70 ila 80 oranında azaltırken, poşet üreticisi de bu azalmadan mağdur bulunmasına rağmen uygulamaya dayanak verdi. Marketler ise birinci 3 yıl bu işten para kazandılar, birinci sefer 2023’te poşet satışından ziyan edecekler” dedi. Bir poşetin maliyetinin 22.5 kuruş civarında olduğunu, 38.5 kuruşluk GEKAP ile bir arada bunun 60 kuruşa çıkacağını anlatan Eroğlu, “Bunun 25 kuruşunu vatandaş ödediğinde marketin cebinden yaklaşık 35 kuruş çıkmış olacak. Bu durumda Plastik poşet kullanmasının en aza inmesi konusunda en büyük vazife kasiyere düşecek. Marketin ziyan etmemesi için müşteriye, fazladan poşet satmamaya uğraşacak” dedi. Tüketici temsilcileri ise marketlerin poşet başına 35 kuruş ziyan etmek yerine bu maliyeti raf meblağlarına yansıtacağı tasasını lisana getirdiler.
‘75 KURUŞ OLSUN’
Marketler, bakanlıkta bölüm temsilcileriyle yapılan görüşmede artan maliyetleri de münasebet göstererek, 2023’te poşet satış fiyatının 75 kuruşa yükselmesini istediler. Buna rağmen plastik üreticileri ve bakanlık yetkilileri ise fiyatın 25 kuruşta kalmasını savundular. Dünkü Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı sonucuyla 2023’te uygulanacak geri kazanım iştirak hisseleri (GEKAP) bir daha belirlendi. Kararla, Cumhurbaşkanı artış ölçüsünü yüzde 122.8 olan bir daha değerleme oranında artırmak yerine, indirim yetkisini kullandı. bu biçimdece poşetten alınan GEKAP hissesi 25 kuruştan 55 kuruşa çıkarılmak yerine yüzde 54 artışla 38.5 kuruşa yükseltildi. Türk Plastik Sanayicileri Vakfı (PAGEV) Lideri Yavuz Eroğlu, fiyatlı poşet uygulamasının 2019 yılından itibaren çevreyi korumak, poşet israfını önlemek hedefiyle çıkarıldığını anımsattı. Eroğlu, “Düşük gelirli tüketicimiz kullanmasını yüzde 70 ila 80 oranında azaltırken, poşet üreticisi de bu azalmadan mağdur bulunmasına rağmen uygulamaya dayanak verdi. Marketler ise birinci 3 yıl bu işten para kazandılar, birinci sefer 2023’te poşet satışından ziyan edecekler” dedi. Bir poşetin maliyetinin 22.5 kuruş civarında olduğunu, 38.5 kuruşluk GEKAP ile bir arada bunun 60 kuruşa çıkacağını anlatan Eroğlu, “Bunun 25 kuruşunu vatandaş ödediğinde marketin cebinden yaklaşık 35 kuruş çıkmış olacak. Bu durumda Plastik poşet kullanmasının en aza inmesi konusunda en büyük vazife kasiyere düşecek. Marketin ziyan etmemesi için müşteriye, fazladan poşet satmamaya uğraşacak” dedi. Tüketici temsilcileri ise marketlerin poşet başına 35 kuruş ziyan etmek yerine bu maliyeti raf meblağlarına yansıtacağı tasasını lisana getirdiler.