Qualcomm'dan yeni araba işlemcileri: Yapay zeka ve bilgi-eğlence için daha fazla güç

celeron

Global Mod
Global Mod
Reklamcılık



Qualcomm, akıllı telefonlar için Snapdragon 8 Elite'in yanı sıra iki otomotiv işlemcisini de Snapdragon Zirvesi'nde duyurdu. Snapdragon Cockpit Elite ve Snapdragon Ride Elite modelleri, Oryon CPU çekirdeklerini temel alıyor ve önceki yongalara kıyasla performansta büyük sıçramalar sunduğu söyleniyor. Bu sayede yapay zeka gelecekte otomobillerde daha büyük bir rol oynayacak. Qualcomm ayrıca bilgi-eğlence sistemleri ve daha güvenilir destek sistemleri için daha fazla rezerve işaret ediyor.

Qualcomm, iki yeni işlemcinin spesifik yapısı hakkında yalnızca birkaç ayrıntı veriyor. Oryon çekirdekleriyle bağlantılı olarak Snapdragon 8 Elite'te olduğu gibi ikinci nesilden bahsediyoruz. Şirket ayrıca otomobillerde kullanıma yönelik özel uyarlamalara da değiniyor. Üretici, kaç tane Oryon çekirdeğinin (ve muhtemelen başka çekirdeklerin) kurulu olduğunu ve bunların hangi saat hızlarında çalıştığını açıklamıyor. Sonuçta, önceki nesil Snapdragon Ride Flex ile karşılaştırıldığında CPU ve GPU performansının üç kat arttığından bahsediyor. Ancak önceki model farklı konfigürasyon düzeylerinde mevcut olduğundan bu pek yararlı değildir. Ancak Qualcomm, performansın 4K çözünürlüklü 16 ekrana kadar kontrol etmeye yeterli olduğuna dikkat çekiyor.

İsteğe bağlı olarak her şey için bir çip


Ayrıca iki çip arasında donanım farklılıkları olup olmadığı da belli değil. Çünkü Qualcomm net bir görev ayrımı sağlıyor. Snapdragon Cockpit Elite öncelikle bilgi-eğlence ve benzerleri için tasarlanırken, Snapdragon Ride Elite sürücü yardımı (ADAS, Gelişmiş Sürücü Destek Sistemleri) ile ilgili her şey için tasarlandı. İstenirse üreticiler, her iki bireysel çözümü birleştiren tek çipli bir çözüm de alabilirler.







Qualcomm ayrıca yapay zeka ve bilgi-eğlence için daha fazla performans sunmak amacıyla gelecekte otomobillerde Oryon çekirdeklerini kullanacak.


(Resim: Qualcomm)



Destekli sürüş için platform, 20'ye kadar kamera da dahil olmak üzere 40'tan fazla sensörden gelen bilgileri işleyebiliyor. Çözünürlükleri her biri 16 megapiksele kadar çıkabiliyor ve HDR görüntülerinin özel bir değerlendirmesi, zorlu aydınlatma koşullarında bile nesnelerin tanınmasını iyileştirmeyi amaçlıyor. Qualcomm, Snapdragon Ride Elite'in sağlayabileceği maksimum (kısmen) otomatik sürüş seviyesini açıklamıyor. Önceki Snapdragon Ride Flex için 2023'ün başında uzun vadeli bir hedef olarak seviye 5'ten bahsedilmişti.

Yapay zeka performansında önemli artış


Qualcomm'a göre yapay zeka ile ilgili performans on iki kat arttı. Snapdragon 8 Mobile'da olduğu gibi burada da CPU, GPU ve Hexagon NPU dahil olmak üzere çipin çeşitli bileşenleri birlikte çalışıyor. Bu, bir yandan sorgulamaların işlenmesini hızlandırmalı ve geliştirmeli, diğer yandan da belirli bir öğrenme yeteneği sağlamalıdır. Qualcomm bunun, belirli durumlarda rota bulma tercihlerinden sıcaklık ayarlarına ve pencereleri ve açılır tavanları açmaya kadar davranış kalıplarını tanımak anlamına geldiğini anlıyor.

Yapay zeka, ses söz konusu olduğunda da kullanılabilir. Bu, aracın iç kısmının dinamik olarak farklı bölgelere bölünebileceği anlamına gelir. Bu, duruma ve koltuğa bağlı olarak, örneğin telefon görüşmeleri veya müzik çalma gibi çeşitli optimizasyonların otomatik olarak yapılmasını mümkün kılar.







Snapdragon Cockpit Elite veya Ride Elite'e sahip otomobiller belirli davranış kalıplarını tanıyabilmeli ve ardından uygun önerilerde bulunabilmelidir.


(Resim: Qualcomm)



Snapdragon Cockpit Elite ve Snapdragon Ride Elite, özel çip bileşenleri aracılığıyla karayolu trafiğinde gerekli güvenliği sunmayı amaçlıyor. Örneğin harici cihazlar bunlar aracılığıyla bağlanır. Bu nedenle çipler, ASIL-D ve SAE 21434 gibi onayla ilgili standartları karşılıyor. Qualcomm'a göre, aynı zamanda yazılım tanımlı araç olarak adlandırılan aracın tüm gereksinimlerini de karşılıyorlar. Şirket bunu, yazılımın eskisinden çok daha büyük bir rol üstlendiği bir mimari olarak anlıyor. Bu, bir güncelleme yoluyla daha fazla fonksiyonun yükseltilmesine, etkinleştirilmesine veya değiştirilmesine olanak sağlar.

Yeni çiplere sahip ilk araçların 2025 yılında sunulması planlanıyor. BMW, ilk üreticilerden biri olacak. Otomobil üreticisi bu bağlamda hâlâ “Yeni Sınıf” olarak anılan modelden bahsediyor.

Not: Qualcomm, yazarın Qualcomm Zirvesi'ne olan seyahat masraflarını karşıladı.


(pbe)