RAM
New member
Rus AVM yatırımcıları: ‘Türk şirketlerin Rusya’da yatırım yapmaları için görüşüyoruz’
Türk markalar ve Rus alışveriş merkezi yatırımcıları içinde son aylarda görüşmeler sürat kazandı. Hürriyet gazetesinden Gamze Şener’in haberine göre; Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) öncülüğünde yapılan toplantıların birincisi, nisan ayında, ikincisi ise 12-15 Mayıs’ta Türk yetkililerin Rusya ziyaretiyle gerçekleşti.
‘Rus tüketiciler, Türk markalarını fazlaca sıcak karşılıyor’
Rusya Alışveriş Merkezleri Kurulu Lideri Dmitriy Moskalenko, yaklaşık 2 aydır yapılan görüşmeleri son derece olumlu değerlendirdiklerini belirtti. “Türkiye, Rusya’nın ithalatında değerli bir ülke. Rusya’dan giden markaların yerine Türk markaların gelmesiyle ilgili yapılan görüşmelerle bir arada, yeni bir basamağa geçiyoruz” diyen Moskalenko, “Bu sonbaharda Rusya genelinde, perakende kesiminde 3 milyon metrekare büyüklüğünde, 420 futbol alanı kadar alanın boşalacağını öngörüyoruz. çabucak hemen Rusya’da yer almayan Türk markaları için Moskova’dan başlayarak, en yeterli AVM’leri tanıtma fırsatı sunduk. Türk şirketlerin Rusya’da uzun mühlet kalmaları ve kârlı yatırımlar yapabilmeleri için görüşüyoruz. Rus tüketiciler, Türk markalarını epeyce sıcak karşılıyor” dedi.
‘Türk şirketlerin en büyük artısı, tam manasıyla gelişmiş perakendeciler olmaları’
“Batı’da Kaliningrad’dan doğuda Vladivostok’a kadar Rusya’ya birinci kere gelecek markalar için eşsiz gelişim fırsatı var” diyen Moskalenko, bu fırsatın uzun müddet devam etmeyebileceğini vurguladı. “Türk şirketlerin en büyük artısı, tam manasıyla gelişmiş perakendeciler olmaları” diyen Rusya Alışveriş Merkezleri Kurulu İcra Yöneticisi Oleg Voytsehovskiy ise şunları söylemiş oldu:
“Türkiye’deki iş yapış hali Rusya’dakiyle büyük benzerlik gösteriyor. 25 yıl evvel Rusya’ya gelen inşaat ve perakende bölümünden bir epeyce şirket hala başarılı bir biçimde Rusya’daki faaliyetlerini sürdürüyor. Hindistan, İran ve Çin üzere ülkelerle olağan olarak yakından ilgileniyoruz. Lakin bu ülkelerle iş yaparken epeyce daha vakit harcamamız gerekiyor.”
‘Yeni markalarınsa yakın vakitte Rusya’da var olacağına inanıyoruz’
Toplantılara katılan öteki isim ise Memleketler arası Alışveriş Merkezleri Konseyi’nin de üyesi olan ADG Group’un Satış Müdürü Anna Papaskiri oldu. “Bu toplantılar, fırsatları daha âlâ anlamamız ve iş birliği yollarını tartışmamız için hayli önemliydi” diyen Papaskiri, “Yeni markalarınsa yakın vakitte Rusya’da var olacağına inanıyoruz. Rus tüketicisi Türk dokumacılığını ‘ödenilen paranın karşılığı alınan’ kuvvetli bir marka olarak görüyor. Toplantıların akabinde, pazara girecek yeni markaların listesini belirlemeyi umuyoruz. Markaların pazarı hali hazırda tanıyan mahallî ortaklar tarafınca mı temsil edileceği yoksa direkt satış için mahallî ofislerin mi açılacağı konusunu netleştirmeyi hedefliyoruz” bilgisini verdi.
İlk 20 pazardan biri
Moskova’nın yaklaşık 12 milyonluk nüfusu, etraftaki yerleşim yerleriyle, bu 20 milyona kadar çıkıyor. Yetkililerin verdiği bilgiye göre, 2021’de Moskova’daki toplam tüketim harcanması 180 milyar dolar oldu. Bu da Moskova’yı Doğu Avrupa’nın en büyük pazarı haline getirdi. 2021’de Rusya’da moda perakende pazarı yüzde 9 artış gösterdi; büyümenin yüzde 67’si ise giysiden geldi.
AVM açılışında son 5 yılın rekoru
Rusya Alışveriş Merkezleri Konseyi’nin detaylarıne göre, Rusya’daki AVM sayısı bin 700. Edinilen bilgilere nazaran, yalnızca Moskova’da 294 AVM bulunuyor. Kesim temsilcilerinin yorumuna göre, 2021 yılında Rusya’da AVM açılışlarında m2 olarak son 5 yılın rekoru kırıldı. Papaskiri’ye göre tüm bu gelişmelerle birlikte, Rus tüketiciler yeni markalar görmek ve seçenekler içinden tercih yapmak istiyor:
“Bu, Türk perakendeciler için âlâ bir işaret ve bizim için de bir fırsat. Türk markaları, Hindistan ve İran markalarına kıyasla Rus tüketici tarafınca daha hayli biliniyor.”
160 marka pazardan çıktı
KNIGHT Frank’in yılın birinci çeyreğinde yaptığı araştırmaya göre, mart ayından bu yana 160 yabancı marka Rusya’daki faaliyetlerine son verdi. Son olarak McDonald’s, Rusya’daki 850 restoranını satmak için mutabakata vardı. Zurich Insurance Group da şirketin yeni bir marka altında bağımsız olarak faaliyet göstereceğini duyurdu. BMD’ye nazaran hali hazırda Rusya’da 32 Türk markası faaliyet gösteriyor ve markaların toplam 655 mağazası ve 2 bin 500 satış noktası bulunuyor.
Haber Sitelerinden Alıntıdır.
Türk markalar ve Rus alışveriş merkezi yatırımcıları içinde son aylarda görüşmeler sürat kazandı. Hürriyet gazetesinden Gamze Şener’in haberine göre; Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) öncülüğünde yapılan toplantıların birincisi, nisan ayında, ikincisi ise 12-15 Mayıs’ta Türk yetkililerin Rusya ziyaretiyle gerçekleşti.
‘Rus tüketiciler, Türk markalarını fazlaca sıcak karşılıyor’
Rusya Alışveriş Merkezleri Kurulu Lideri Dmitriy Moskalenko, yaklaşık 2 aydır yapılan görüşmeleri son derece olumlu değerlendirdiklerini belirtti. “Türkiye, Rusya’nın ithalatında değerli bir ülke. Rusya’dan giden markaların yerine Türk markaların gelmesiyle ilgili yapılan görüşmelerle bir arada, yeni bir basamağa geçiyoruz” diyen Moskalenko, “Bu sonbaharda Rusya genelinde, perakende kesiminde 3 milyon metrekare büyüklüğünde, 420 futbol alanı kadar alanın boşalacağını öngörüyoruz. çabucak hemen Rusya’da yer almayan Türk markaları için Moskova’dan başlayarak, en yeterli AVM’leri tanıtma fırsatı sunduk. Türk şirketlerin Rusya’da uzun mühlet kalmaları ve kârlı yatırımlar yapabilmeleri için görüşüyoruz. Rus tüketiciler, Türk markalarını epeyce sıcak karşılıyor” dedi.
‘Türk şirketlerin en büyük artısı, tam manasıyla gelişmiş perakendeciler olmaları’
“Batı’da Kaliningrad’dan doğuda Vladivostok’a kadar Rusya’ya birinci kere gelecek markalar için eşsiz gelişim fırsatı var” diyen Moskalenko, bu fırsatın uzun müddet devam etmeyebileceğini vurguladı. “Türk şirketlerin en büyük artısı, tam manasıyla gelişmiş perakendeciler olmaları” diyen Rusya Alışveriş Merkezleri Kurulu İcra Yöneticisi Oleg Voytsehovskiy ise şunları söylemiş oldu:
“Türkiye’deki iş yapış hali Rusya’dakiyle büyük benzerlik gösteriyor. 25 yıl evvel Rusya’ya gelen inşaat ve perakende bölümünden bir epeyce şirket hala başarılı bir biçimde Rusya’daki faaliyetlerini sürdürüyor. Hindistan, İran ve Çin üzere ülkelerle olağan olarak yakından ilgileniyoruz. Lakin bu ülkelerle iş yaparken epeyce daha vakit harcamamız gerekiyor.”
‘Yeni markalarınsa yakın vakitte Rusya’da var olacağına inanıyoruz’
Toplantılara katılan öteki isim ise Memleketler arası Alışveriş Merkezleri Konseyi’nin de üyesi olan ADG Group’un Satış Müdürü Anna Papaskiri oldu. “Bu toplantılar, fırsatları daha âlâ anlamamız ve iş birliği yollarını tartışmamız için hayli önemliydi” diyen Papaskiri, “Yeni markalarınsa yakın vakitte Rusya’da var olacağına inanıyoruz. Rus tüketicisi Türk dokumacılığını ‘ödenilen paranın karşılığı alınan’ kuvvetli bir marka olarak görüyor. Toplantıların akabinde, pazara girecek yeni markaların listesini belirlemeyi umuyoruz. Markaların pazarı hali hazırda tanıyan mahallî ortaklar tarafınca mı temsil edileceği yoksa direkt satış için mahallî ofislerin mi açılacağı konusunu netleştirmeyi hedefliyoruz” bilgisini verdi.
İlk 20 pazardan biri
Moskova’nın yaklaşık 12 milyonluk nüfusu, etraftaki yerleşim yerleriyle, bu 20 milyona kadar çıkıyor. Yetkililerin verdiği bilgiye göre, 2021’de Moskova’daki toplam tüketim harcanması 180 milyar dolar oldu. Bu da Moskova’yı Doğu Avrupa’nın en büyük pazarı haline getirdi. 2021’de Rusya’da moda perakende pazarı yüzde 9 artış gösterdi; büyümenin yüzde 67’si ise giysiden geldi.
AVM açılışında son 5 yılın rekoru
Rusya Alışveriş Merkezleri Konseyi’nin detaylarıne göre, Rusya’daki AVM sayısı bin 700. Edinilen bilgilere nazaran, yalnızca Moskova’da 294 AVM bulunuyor. Kesim temsilcilerinin yorumuna göre, 2021 yılında Rusya’da AVM açılışlarında m2 olarak son 5 yılın rekoru kırıldı. Papaskiri’ye göre tüm bu gelişmelerle birlikte, Rus tüketiciler yeni markalar görmek ve seçenekler içinden tercih yapmak istiyor:
“Bu, Türk perakendeciler için âlâ bir işaret ve bizim için de bir fırsat. Türk markaları, Hindistan ve İran markalarına kıyasla Rus tüketici tarafınca daha hayli biliniyor.”
160 marka pazardan çıktı
KNIGHT Frank’in yılın birinci çeyreğinde yaptığı araştırmaya göre, mart ayından bu yana 160 yabancı marka Rusya’daki faaliyetlerine son verdi. Son olarak McDonald’s, Rusya’daki 850 restoranını satmak için mutabakata vardı. Zurich Insurance Group da şirketin yeni bir marka altında bağımsız olarak faaliyet göstereceğini duyurdu. BMD’ye nazaran hali hazırda Rusya’da 32 Türk markası faaliyet gösteriyor ve markaların toplam 655 mağazası ve 2 bin 500 satış noktası bulunuyor.
Haber Sitelerinden Alıntıdır.