Sadece e-reçeteyle ilgili değil: Yazılım doktorların ve muayenehane personelinin umutsuzluğa kapılmasına neden oluyor

celeron

Global Mod
Global Mod


  1. Sadece e-reçeteyle ilgili değil: Yazılım doktorların ve muayenehane personelinin umutsuzluğa kapılmasına neden oluyor

Yılın başından bu yana doktorlar, uygulamalarının BT'si ve telematik altyapısına (TI) bağlantıyla ilgili sorunları defalarca bildirdiler. Bunun nedeni, diğer şeylerin yanı sıra, konektörler (TI bağlantısı için özel yönlendiriciler) ile doktorların e-reçeteleri ve elektronik iş göremezlik sertifikalarını (eAU) TI'ye ilettiği muayenehane yönetim sistemleri arasındaki sorunlardır. Bunun için gerekli konnektör doktorun muayenehanesinde veya veri merkezinde bulunabilir.

Reklamcılık



Çeşitli BT sistem kuruluşlarına göre, aynı zamanda “KoCoBox” konektörünün de üreticisi olan Compugroup Medical'in (CGM) Medistar uygulama yönetim sistemi kullanıcıları özellikle ağır darbe aldı.

E-reçete muhtemelen dört dakika sürdü


“Yeni yılın başında telematik altyapısının tüm uygulamalarında bir anda çok ciddi gecikmeler yaşandı. Sadece e-reçetenin verilmesi, sigorta kartının okunması veya iş göremezlik belgesinin gönderilmesi dört dakikadan fazla sürmedi. etkilenen doktorlardan biri olan Berlin'den Dr. Elke Tolksdorff, “Bu da birkaç dakika sürdü” diyor. Bu durum “kayıttan danışma odasına kadar uygulamada büyük aksamalara” yol açtı.

Bu, muayenehanenin BT'sini ve aksaklıklarını anlamak için genellikle bağımsız olarak ve masrafları kendilerine ait olmak üzere düzenlenen eğitim kursları nedeniyle doktorlar için zaten kıt bir kaynak olan zamanı boşa harcıyor.

20 yıldır Medistar müşterisi


Tolksdorff, esas olarak kullanıcı arayüzü ve kendi muayenehane süreçlerinizi ve sistem sorgularınızı oluşturma yeteneği nedeniyle 20 yıl önce Medistar muayenehane yönetim sistemini seçti. Doktor artık konnektörü hizmet sağlayıcı olarak konnektör RED Medical'in veri merkezine taşıdı. Doktorlar CGM gibi şirketlere bağımlı ve telematik altyapısı şu anda doktorlar arasında hayal kırıklığına ve çaresizliğe neden oluyor çünkü pek çok şey çalışmıyor, önemli maliyetlere neden oluyor ve hasta bakımını kolaylaştırmıyor. Tolksdorff, “KIM (editörün notu: tıp sektöründe iletişim) üzerinden posta trafiği de seyrek, belki haftada üç mektup var, kapıdaki posta kutusu hala tıklım tıklım dolu” dedi. Hiçbir hasta elektronik hasta dosyasını bile sormuyor.

Sene başında yaşanan gecikmelerin ardından pratisyen hekim RED Medikal'e şikayette bulundu. RED şimdi tepki gösterdi ve doktorun muayenehanesini Secunet'ten başka bir konektöre taşıdı. BT sistem evi MdeRS Datentechnik GmbH'nin genel müdürü Raphael de Rose'a göre, CGM ve etkilenen uygulamalar tarafından yapılan bir analizin ardından, aslında kullanıcıya e-reçete gönderimini optimize etmeyi amaçlayan bir ayar belirlendi. Buna göre optimizasyonu kapattıktan sonra pratikte işler artık tekrar sorunsuz çalışıyor.

Ayrıca Dr.'ın muayenehanesi geçmişte, telematik altyapısını çevreleyen teknik sorunlar, Emstek'ten Marius Martin'i destek için harici bir şirket görevlendirmeye ve özellikle muayenehanenin BT'si, özellikle de telematik altyapısı hakkındaki soruları yanıtlayacak bir çalışanı işe almaya yöneltmişti. Sorunları kontrol altına almak çoğu zaman yalnızca Medistar destek forumlarının yardımıyla mümkün oluyordu. Martin, “Muayenehane yönetim sistemi, tüm muayenehane çalışanları için fazladan iş ve hayal kırıklığı yaratmak yerine basitçe çalışmalıdır” diyor.

Acil durum çapaları olarak Facebook grupları


Etkilenen çok sayıda kişi, Haberler tarafından 3.000'den fazla üyenin yer aldığı bir Facebook grubunda çevrimiçi olarak oluşturulan ve CGM'nin Medistar muayenehane yönetim sistemiyle ilgili sorunları tartışan bir ankete yanıt verdi.




3000'den fazla üyesi olan bir Facebook grubunda Medistar hakkında anket



Son güncellemeden sonra Medistar'ın zorlukları hakkında bir Facebook grubunda anket yapın



Soru, sorunların hangi takımyıldızında yani hangi konnektörde meydana geldiğiydi. Ankete katılanların çoğunluğu CGM'lerin KoCoBox'larıyla sorun yaşadıklarını belirtti.

Olası tetikleyicilerin üç ayda bir güncellenmesi


RED Medical patronu Jochen Brüggemann ve de Rose'a göre, yeni çeyrek için zorunlu güncellemeden bu yana (Güncelleme 100 ve 101) TI konektörlerini kontrol eden yazılımda bir sorun olduğuna dair şüpheler var. Bu zorluklar tüm bağlayıcı türlerinde ve şirket içi veya veri merkezi bağlayıcılarının kullanılmasından bağımsız olarak ortaya çıkar. RED ve MdeRS şu anda en azından müşterilerini yazılımdaki büyük performans sorunları konusunda desteklemek için çeşitli önlemler alıyor.

CGM'nin geçmiş güncellemeleri de doktorları kızdırdı. Kesintilerin nedenlerini belirlemek çoğu zaman zordur. Her şeyden önce, KIM adreslerinin güncellenmesi nedeniyle artık yeniden kaydedilememesi veya kaydının silinememesi sorunludur. De Rose, “Yeni bir hata, görünüşe göre Medistar müşterileri için CGM-KIM adreslerinin kaydının veya kaydının iptal edilmesinin kesintiye uğradığı anlamına geliyor” diyor. Buna göre, resmi olmayan bir geçici çözüm, kayıt (sildirme) için Konnektor ile Medistar arasındaki zorunlu şifrelemeyi kısa süreliğine devre dışı bırakmaktır. Ancak bu, devam eden pratik operasyonlar sırasında kolaylıkla mümkün değildir, aynı zamanda veri merkezlerindeki konektörlerle de mümkündür ve yasal olarak da sorgulanabilir.

Medistar'ın mevcut sorunları sorulduğunda Gematik, telematik altyapısında herhangi bir aksaklık yaşanmadığını belirterek şirketi doğrudan Medistar üreticisine yönlendirdi. CGM bir soruya yanıt verdi: “Mümkün olan en hızlı çözümü analiz etmek ve bulmak için ilgili herkesle birlikte yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Şu ana kadarki bulgularımıza göre, özel teknik kümelere sahip belirli müşteriler etkileniyor.” CGM, etkilenenlerin sayısı hakkında herhangi bir bilgi vermedi.

Sağlık Bakanlığı sorunun farkında


Bazı yazılım üreticileri dijitalleşmeden sorumlu olan Gematik'in gereksinimlerinden bunalmış gibi görünürken, Gematik de geçmişteki örneklerin de gösterdiği gibi son teslim tarihlerini karşılamayan yazılım üreticilerinin altında eziliyor. Bu duruma çözüm bulmak amacıyla Gematik'in gelecekte Federal Sağlık Bakanlığı'nın (BMG) dijital ajansına dönüştürülmesi planlanıyor.

Öte yandan doktorların BT'lerini güncel tutmaları gerekiyor, aksi takdirde doktorların BT'yi finanse etmesi gereken sabit TI oranında kesinti veya en kötü durumda ücretlerde azalma bile riski var. Örnek: Yazılımda e-reçete uygulanmıyorsa yüzde 1. Yasa koyucu aynı zamanda muayenehane yönetim sistemlerinin karışık durumuyla ilgili sorunu da fark etmiş ve sistemlerin daha fazla birlikte çalışabilirlik ile değiştirilmesini kolaylaştırmak istemektedir. Medical News Service'in haberine göre, Sağlık Bakanı Karl Lauterbach geçtiğimiz günlerde, işleyen bir elektronik hasta dosyası için muayenehane yönetim sistemlerinde bir değişikliğin gerekli olduğunu söyledi. Ayrıca Federal Sağlık Bakanlığı, Ulusal Yasal Sağlık Sigortası Hekimleri Birliği'nin yaptığı duyurudan da anlaşılacağı üzere, ePA'nın güncel sürümüne sahip olmayan doktorlara yönelik planlanan yaptırımları geçici olarak askıya aldı.

Gönüllü çerçeve anlaşması yardımcı olabilir


Ayrıca Federal Sağlık Bakanlığı, Ulusal Yasal Sağlık Sigortası Hekimleri Birliği'ni (KBV), “her muayenehanenin kendi yazılımına güvenebilmesi gerektiği” gerekçesiyle “önceden açık olan noktaları kapsayan” bir çerçeve anlaşma hazırlaması için görevlendirdi. KBV, düzgün çalışmaması, uygulama sürecini zorlaştırıyor ve en kötü durumda hastaların bakımını tehlikeye atıyor” diye yazıyor.

Yazılım üreticilerinin gönüllülük esasına dayanan çerçeve anlaşmasıyla muayenehane yönetim sistemlerinin daha kullanıcı dostu hale getirilmesi ve böylece doktorların üzerindeki yükün azaltılması da amaçlanıyor. Diğer hususlar arasında fiyat şeffaflığı yer almaktadır. Ulusal Yasal Sağlık Sigortası Hekimleri Birliği'nden alınan bilgiye göre, gelecekte muayenehanelerin “sistemlerinin önemli standartlara ve yüksek kalite gerekliliklerine uygun olduğunu bir bakışta görebilmesi” gerekecek.


(mack)



Haberin Sonu