Sandisk'in SD hatası ve CAI'li yeni Leica – haftanın fotoğraf haberi 3/2025

celeron

Global Mod
Global Mod


  1. Sandisk'in SD hatası ve CAI'li yeni Leica – haftanın fotoğraf haberi 3/2025

Dijital bir cihazın yapmasına izin verilmeyen iki şey vardır: yanlış hesaplama yapmasına izin verilmez – Intel'e selamlar – ve herhangi bir veriyi kaybetmesine izin verilmez. Yirmi yılı aşkın süredir depolama uzmanı olan Sandisk'in başına her ikisi de geldi. Video kayıt hızı için “V60” ek bilgisini içeren UHS-II serisine ait üç SD karttan birini Canon R5 II'ye takarsanız, görüntüler kullanılamayabilir.


Reklamcılık



Yani sanki SD karttaki mantık yanlış hesap yapıyor ve dolayısıyla verileri bozuyor gibi görünüyor. Bunun hangi koşullar altında meydana geldiği, asıl sorunun ne olduğu, sözde “temel neden” – her şey belirsizdir. İki şirketin ortaya çıkarabileceği çok az şey güncel bir raporda bulunabilir. Olabildiğince ayrıntılı olarak özetlemek gerekirse: UHS-II'ye sahip V60 kartları ve yalnızca 64, 128 ve 256 GB boyutlarındaki kartlar etkilenir. V90'a sahip daha yeni ve daha hızlı olanlar ve 512 GB veya 1 TB'ye sahip V60 da bunu yapmıyor.

Her şeyden önce, profesyonel model


Sandisk kesilen parçaları değiştirmek istiyor ancak daha önce sorun yaşadıysanız bu pek de teselli edici değil. Kırık resimler kırık resimlerdir, bazı motiflerin telafisi mümkün değildir. Yıllardır geliştirme aşamasında olan ve gökten düşmeyen R5 II gibi profesyonel bir cihazda böyle bir hatanın meydana gelmesi özellikle garip. Hata açıkça hafıza kartlarında olduğundan, belki de artık diğer cihazlarda onlara güvenmemelisiniz. Sandisk'in sorunun temel nedeni hakkında yorum yapması acil olacaktır.

Ancak bu pek de umulacak bir şey değil; Sandisk, 2023'te Extreme (Pro) Portable serisindeki büyük çapta arıza yapan SSD'lerle ilgili sorunu zaten büyük ölçüde çözdü. Bunun yerine, cihazlar aylarca birçok perakendecide büyük indirimlerle satışa sunuldu ve üçüncü taraflar sorunun kökenine dikkat çekti: kötü lehimleme bağlantıları. Şirketin itibarı artık profesyonel çevrelerde o kadar zarar görmüş durumda ki, Petapixel insanlara Sandisk cihazlarını satın almayı bırakmalarını bile tavsiye ediyor. Bir zamanlar güvenilirliğiyle tanınan bir markayla bunu birkaç yıl içinde yapmanız gerekiyor. Western Digital, Sandisk'i yalnızca 2015 yılında satın aldı ve o zamandan beri sorunlar birikiyor; şirket elbette tam bağlantının nerede bulunabileceğini kendine saklıyor.

Basın ve video için Leica SL3-S


Şu anda Leica için işler çok daha sorunsuz gidiyor. Bilinen yüksek fiyatlarına rağmen marka imajının yanı sıra teknoloji açısından da özel bir şeyleri olan kameraları birbiri ardına sunuyorlar. Yeni SL3-S ile bu, öncelikle Adobe tarafından başlatılan CAI standardına göre sahteciliğe karşı korumalı görüntülere yönelik destektir. SL3'ün 60 megapikseline kıyasla tam formatta yalnızca 24 megapiksel olduğundan, genellikle basın fotoğrafları için gerekli olan hıza da daha fazla odaklanılır. SL3-S'nin tam otomatik odaklamayla 30 fotoğraf çekmesi gerekiyor ve bu konuda gerçekten ayrıntılı bir raporumuz var.

Bu nedenle, odaklanılan tek nokta, donanım ve yazılımın geri kalanı buna göre optimize edilirse bugün “sadece” 24 megapikselden neyin sıkıştırılabileceğidir. Yani, diğer şeylerin yanı sıra, zaman sınırı olmadan dahili kayıt için 4:2:2 örnekleme ve 5,8K çözünürlüğe sahip ProRes video. Veya 5,9K çözünürlüğü ham video olarak harici bir USB-C SSD'ye kaydedin. Sapmaya izin veriliyor: Sandisk Extreme Pro'da olmayabilir.

Karşılaştırıldığında bir Leica için neredeyse ucuz


Diğer birçok güncel kamerada olduğu gibi Leica'da da videolar (evet, hatta portre bile) artık fotoğraf çekmek kadar önemli. Ve belki de markanın hayranları için bir şok: o kadar da pahalı değil. 5200 Euro fiyatıyla Sony ve Canon'un spor ve basın amiral gemilerinin çok altında. Alpha 1, R9 III ve R1'in fiyatı 7000 Euro'nun üzerindedir. Leica'nın buradaki en yakın rakibi, tamamen fiyat açısından, Nikon'un yaklaşık 5000 avroya mal olan Z9'u. Ancak sağlam dik tutma yeri ve daha birçok özel işlevi ve bağlantısıyla profesyonel bir ekipmandır ve pek de şık değildir. Ve Leica'nın esas amacı tam olarak ikincisidir.

Fotoğrafçılar ne ister ve bunu nasıl elde edebilirler?


Köşe yazımızın bu sayısında profesyonellerden çokça bahsettiğimiz için onlara, yani okuyucularımıza, modern kamera teknolojisinden gerçekten ne beklediklerini sorduk. Bunun sonucunda “Mükemmel Kamera: Profesyonellerin Gerçekten İhtiyaç Duyduğu Şey” ortaya çıktı. Bu sadece bir istek listesi değil, aynı zamanda kamera üreticilerini de hedef alan somut çözüm önerileri içeren akıllı bir analizdir. Bu hayal ürünü bir düşünce değil, çünkü Sandra Petrowitz'in yazdığı gibi: “Bu ve diğer istek listelerine bir fiyonk koyup Japonya'ya göndermenin pek bir faydası olmayacak. Ama öncelikle, kamera üreticilerinin birçok çalışanının aramızda olduğunu biliyoruz. düzenli okuyucular ve bir veya iki fikrin mucizevi bir şekilde hiyerarşiler yoluyla şirket merkezine ulaşacağını umuyoruz.” Hafta sonu için uzun uzun okuma önerimiz bu eser elbette.




(Asla)