RAM
New member
Sony, ikinci çeyrekte 3.3 milyon adet PlayStation 5 sattı. Geçen yılın tıpkı devrine kıyasla satışların tıpkı oranda olduğu ve PS5’in tanıtımından bu yana 25 milyon adet sattığı görülüyor. Lakin bu, beklentilerin hayli altında. Şirket, 2022 mali yılı için 18 milyon PlayStation 5 satmayı hedefliyordu fakat satışlar şu anda 5.7 milyonda.
Sony, bu yılın başlarında PlayStation 5’in fiyatını artırarak gelirini geçen yıla kıyasla %12 oranında artırdı ve 4.92 milyar dolara yükseltti. Lakin, şirketin yakın vakitte Bungie’yi satın alması ve oyun geliştiricilerinin maliyetlerinin artması sebebiyle kârı %49 oranında düştü.
Üçüncü parti oyunlar güzel satmadı
Sony’nin oyun ve ağ hizmetleri kısmı için de -üçüncü parti oyunların beklenenden düşük satması niçiniyle- beklentiler %12 oranında aşağı çekildi. Oyundaki düşüşe karşın şirket, müzik ve görüntüleme alanında yüksek performans gösterdiğinden genel kârını %8 oranında artırmayı başardı; yani 2.32 milyar dolara yükseltti.
Aylık etkin kullanıcı sayısında düşüş
Yazılım satışları bu çeyrekte 62.5 milyon adede yükseldi. Üç aylık oyun satışlarının %63’ünü dijital yazılım oluşturdu. PlayStation Plus abonelerinin ve PlayStation Network’ün aylık faal kullanıcısı sayısında da azalma oldu. Yenilenen servis sunulduğundan bu yana Sony, yaklaşık 2 milyon PlayStation Plus kullanıcısını kaybetti. Abone sayısındaki düşüşe karşın, PS Plus ve reklam gelirlerini içeren Sony’nin ağ hizmetleri kısmında gelir %10 oranında arttı. Bunda PS Plus abonelik fiyatlarının artırılmasının hissesi büyük.
Hedef 23 milyon PS5 satışı
Sony, Nisan 2023’te başlayacak olan bir daha sonraki mali yılda 23 milyon PS5 konsolu satmayı hedeflediğini söylemiş oldu. Şirket, Mayıs ayında yaptığı açıklamada Mart 2022’de sona eren mali yılda 11.5 milyon PlayStation 5 sattığını, modül kasvetinden kaynaklı 14.8 milyon konsol satış amacını yakalayamadıklarını belirtmişti.
Sony, bu yılın başlarında PlayStation 5’in fiyatını artırarak gelirini geçen yıla kıyasla %12 oranında artırdı ve 4.92 milyar dolara yükseltti. Lakin, şirketin yakın vakitte Bungie’yi satın alması ve oyun geliştiricilerinin maliyetlerinin artması sebebiyle kârı %49 oranında düştü.
Üçüncü parti oyunlar güzel satmadı
Sony’nin oyun ve ağ hizmetleri kısmı için de -üçüncü parti oyunların beklenenden düşük satması niçiniyle- beklentiler %12 oranında aşağı çekildi. Oyundaki düşüşe karşın şirket, müzik ve görüntüleme alanında yüksek performans gösterdiğinden genel kârını %8 oranında artırmayı başardı; yani 2.32 milyar dolara yükseltti.
Aylık etkin kullanıcı sayısında düşüş
Yazılım satışları bu çeyrekte 62.5 milyon adede yükseldi. Üç aylık oyun satışlarının %63’ünü dijital yazılım oluşturdu. PlayStation Plus abonelerinin ve PlayStation Network’ün aylık faal kullanıcısı sayısında da azalma oldu. Yenilenen servis sunulduğundan bu yana Sony, yaklaşık 2 milyon PlayStation Plus kullanıcısını kaybetti. Abone sayısındaki düşüşe karşın, PS Plus ve reklam gelirlerini içeren Sony’nin ağ hizmetleri kısmında gelir %10 oranında arttı. Bunda PS Plus abonelik fiyatlarının artırılmasının hissesi büyük.
Hedef 23 milyon PS5 satışı
Sony, Nisan 2023’te başlayacak olan bir daha sonraki mali yılda 23 milyon PS5 konsolu satmayı hedeflediğini söylemiş oldu. Şirket, Mayıs ayında yaptığı açıklamada Mart 2022’de sona eren mali yılda 11.5 milyon PlayStation 5 sattığını, modül kasvetinden kaynaklı 14.8 milyon konsol satış amacını yakalayamadıklarını belirtmişti.