Sparkasse Nürnberg: Franken dilini konuşamayan bir dil bilgisayarıyla ilgili şikayet

celeron

Global Mod
Global Mod
Nürnberg, Frankonya'daki tasarruf bankasını arayan herkese ilk olarak, en azından biraz Frankonca konuşabilen Anna adında bir ses bilgisayarı verilecek. Nürnberger Nachrichten'in haberine göre, bir müşterinin şikayeti üzerine Sparkasse bunu bizzat kabul etti. Bir sözcü şöyle açıkladı: “İşler fazla Frankeniyen hale geldiğinde Anna zorluklar yaşıyor.”

Reklamcılık



Bu özel durumda müşteri, e-postayla aldığı dolandırıcılık uyarısının neyle ilgili olduğunu öğrenmek istiyordu ve “Anna”nın endişesini atlatamıyordu. Doğum tarihini veya IBAN'ını anlamadı ama bunu kimseye de iletmedi. Beş dakika sonra öfkeyle pes etti.







İnternet sıcak BT haberleri ve bayat pr0n'larla dolu. Arada her zaman /dev/null için fazla iyi olan inciler vardır.







“Anna” & Co. ile ilişkilere yönelik ipuçları


Ses bilgisayarı 2003'ten beri kullanılıyor ve tasarruf bankası bunu büyük bir yardım olarak tanımlıyor çünkü işin bir kısmını onlar adına yapıyor. Ortalama olarak, bilgisayar arayanlarla bir dakika geçirir ve ardından aramaları yönlendirir. Ancak alıntı yapılan müşteri durumunda bu muhtemelen işe yaramadı ve o kadar sinirlendi ki ertesi gün şubeye gitti.

Orada sorununu tartışıp çözebildi, ancak “Anna'nın” Franken dili konusundaki bilgisizliğinden duyduğu hayal kırıklığı ortadan kalkmadı. Olayı yönetim kuruluna bildirdi ve tasarruf bankasının yeni teknolojiyi uygulamaya koyarken “müşterilerinin yaş yapısını tamamen gözden kaçırmamasını” talep etti.

İnsanların sadece lehçeleri anlayan değil, aynı zamanda konuşan teknolojiye nasıl tepki vereceği de araştırma konusu. Yakın zamanda yapılan bir araştırmaya göre insanlar, lehçe konuşan robotları ancak kendileri konuşuyorsa tercih ediyor. Görünüşe göre dil benzerliği tercih ediliyor. Ancak ses bilgisayarlarının arayanlara bu şekilde yanıt verebilmesi için biraz daha zaman geçmesi gerekecek.

O zamana kadar, gazete haberinin altındaki yorumlarda Sparkasse Nürnberg'den arayan kişi gibi onları anlamayanlar için birkaç ipucu var. Kendisine ve benzer zorluklar yaşayan diğerlerine tamamen tutarsız cevaplar vermeleri tavsiye ediliyor, o zaman “Anna” hızla pes edecek. Ama bunun lehçede de işe yarayıp yaramayacağını söylemiyorlar.


(mho)



Haberin Sonu