Stokçular ve fırsatçılar bir daha devrede: Marketlere az sayıda eser veriyorlar, Kasım ayını bekliyorlar

RAM

New member
Stokçular ve fırsatçılar bir daha devrede: Marketlere az sayıda eser veriyorlar, Kasım ayını bekliyorlar
Döviz ve güç fiyatlarındaki artışa, ambalaj dalında yaşanan hammadde krizi de eklenince stokçular ve artırım fırsatçıları bir daha devreye girdi. Bilhassa paketlenmiş besin mamüllerinde önemli bir tedarik kahrı yaşanıyor.


Sabah Gazetesinden Metin Can’ın haberine nazaran marketlere az sayıda eser verilirken, gelen eserler de yüzde 90’a varan oranda zamlanmış durumda. Ünlü bir dondurulmuş besin firmasının 15 Ekim prestijiyle gönderdiği yeni fiyat listesini goren marketçiler ise adeta şok yaşadı. Gelen listede yüzde 90’a varan fiyat artışları yapıldığı dikkat çekerken, cumartesi günü de tedarik ezasıyla raflara geç gelen besinlerin meblağlarında artış yaşandı.


Biroldukca üretici firma ve ortacılar eser depoluyor. Satın almaları toplu olarak yapan aracı firmalar biroldukça eser kümelerinde stok yapıyor. Aracı ve üreticilerin elindeki ithal eseri adeta bir döviz üzere görmeye başladığını tabir eden market sahipleri ise, “İstediğimiz sayıda eseri çabucak tedarik edemiyoruz. Yeni gelen her eser de ortalama yüzde 25 ila 90 içinde artırımlı geliyor. Kasım’da daha yüksek artırımlardan bahsediliyor” dedi.


Tepede kahve var


Öte yandan kahvede de stokçuluk arttı. Brezilya’daki olumsuz iklim şartlarının kahve meblağlarını yükseltmesi niçiniyle esnaf, kahve tedarikinde zorlanıyor. İşyerleri, milyonlarca ton eserin stoklandığını tabir ederken, bayiler ise 100 kilogram kahve isteyene azamî 50 kg kilogram kahve gönderiyor.


Ambalaj endüstrisinden reaksiyon


Ambalaj sanayicileri ise kendilerinin artırıma alet edilmesine reaksiyon gösteriyor. Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Lideri Zeki Sarıbekir, dalın tedarik ve lojistik özelinde hiç bir aksamaya uğramadan faaliyetlerini devam ettirdiğini belirterek, gerçek ambalajın maliyetleri düşüreceğini söylemiş oldu. Zeki Sarıbekir, “Son vakit içinderda basında yer alan birtakım haberlerde belirtilenin tersine ambalajlar maliyet artırıcı bir öge değil esirgeyicidir. Ambalaj maliyeti günlük muhtaçlık mamüllerinin satış fiyatının genelde yüzde 3’ü ila 5’i içinde, kimi endüstriyel eserlerde ise yüzde 10’u civarında. Besin fiyatlarının yükselmesinden ambalaj sorumlu tutulamaz. Ambalaj enflasyonu artırmaz” tabirlerini kullandı.

Haber Sitelerinden Alıntıdır.