Tacizci öğretmenin iletileri iddianamede

Samuag

New member
Tekirdağ’da öğrencisine cinsel tacizde bulunan öğretmenin 6 yıla kadar mahpusu istendi.

Şarköy Anadolu Lisesi’nde öğretmenlik yapan 32 yaşındaki Ç.A., kız öğrencisi E.N.T.’ye cep telefonundan iletiler gönderdi.

Bildirilerden rahatsız olan E.N.T., durumu ailesine anlattı. Aile de öğretmenden şikayetçi oldu.

Kaymakamlık tarafınca açığa alınan öğretmen hakkında isimli soruşturma da başlatıldı.

TUTUKLANDI

Savcılıkta tabiri alınan Ç.A., çıkarıldığı Şarköy Sulh Ceza Hakimliği’nce 9 Şubat’ta tutuklandı.

“ÇOCUĞA KARŞI NİTELİKLİ CİNSEL TACİZ”

Şarköy Cumhuriyet Başsavcılığı’nın, öğretmen Ç.A. hakkındaki soruşturmayı tamamlayıp, hazırladığı iddianame Şarköy Asliye Ceza Mahkemesi’nce kabul edildi. Öğretmen Ç.A.’nın ‘çocuğa karşı nitelikli cinsel taciz’ suçlamasıyla 1 yıldan 6 yıla kadar mahpusla cezalandırılması istendi.

GÖRÜNTÜ VE BİLDİRİ İLE TACİZ

Kabahatin, ‘Eğitim ve öğretim ilişkisi’ ve ‘iletişim vasıtasıyla’ gerçekleştirildiği belirtilen iddianamede öğrenci E.NT., sözünde öğretmenin 1 yıldır derslerine girmediğini belirterek, okul arkadaşından telefon numarasını alıp, kendisine görüntü ve bildiriler attığını anlattı.

İKAZLARA KARŞIN SÜRDÜ

Durumu anlattığı babasının ihtarlarına karşın tacizlerin sürdüğünü lisana getiren E.N.T., “Daha evvelde okulda bana karşı rastgele bir taciz olayı bulunmadı lakin bakışlarından rahatsız oluyordum. Bu olaylar niçiniyle korktuğum ve çekindiğim için okula gidemedim” diye konuştu.

ÖBÜR ÖĞRENCİLERE DE BİREBİR İLETİ

İddianamede, sözlerine başvurulan öbür öğrenciler de öğretmenleri Ç.A.’nın kendilerine ‘yavrum, ‘kızım’, fıstık’, öptüm’ üzere tabirler kullandığını söylemiş olduği yer aldı.

“SAMİMİ BİR ÖĞRETMENİM”

Öğretmen Ç.A. ise sözünde, öğrencisi E.N.T.’nin telefonunu okuldaki edebiyat kurslarına katılmasını sağlamak için diğer bir öğrencisinden aldığını ve bu yüzden bağlantıya geçtiğini öne sürdü.

Ç.A., öğrencisine şarkıyı edebi manada incelemek maksadıyla attığını belirterek, şu biçimde konuştu:

“Alkolün de verdiği tesir ile laf lafı açtığından husus dağılarak bu noktaya kadar geldi. E.N.T.’den daha sonra ismini bilmediğim 5-6 kişi ile kurs niçini ile irtibata geçecektim. Bana sormuş olduğunuz ‘yavrum’, ‘kızım’, ‘fıstık’, ‘öptüm’ halindeki hitapları ben sınıfta daima kullanmaktayım.”

Taciz argümanlarını reddeden öğretmen, “Ben tüm öğrencilerime bu türlü konuşmaktayım. Her öğretmenin öğrencilere yaklaşımı farklıdır. Ben de samimi bir öğretmen olarak derslerimi bu türlü işlemekteyim ve öğrencilere yaklaşımım böyledir” diye konuştu.


Tacizci öğretmenin bildirileri iddianameye girdi


İddianamede, öğretmen Ç.A.’nın öğrencisi E.N.T.’ye ‘Bir müzik tut’ isimli şarkıyı attıktan daha sonra yaptığı yazışmalar şöyle yer aldı:

Ç.A: Dinle yavrum, sevdiğine atarsın tahminen.

E.N.T: Sağ olun hocam

Ç.A: Yorumun olursa müziğe dair at gitsin

E.N.T: Tamam hocam

Ç.A: Pekala, sana asla inanmasam da bir daha de beklerim

E.N.T: Anlamadım hocam

Ç.A: Anlamaman kâfi, ben anladım merak etme, âlâ geceler yavrum

E.N.T: Âlâ geceler hocam

Ç.A: Yalnızca bir şey soracağım. Hiç mi bir şey anlamadın?

E.N.T: Anlamadım hocam valla- Ne anlamam gerekiyordu?

Ç.A: Tamam yavrum sen uyu. Yeterli geceler. kimi vakit insan sever o da sen de kalsın

E.T: (kimi vakit insan sever kısmını mesaj yaparak) Hocam ben anlamıyorum şu an

Ç.A: Boş ver, güzel geceler yavrum sen istiyor musun kimseye söylemeden yaşamak? Ya o denli ya bu biçimde. İstiyorsan yaz.

ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN BAĞLANTISI YOK

İddianamede öğretmenin saat 00.58’deki yazışmalarında, “özel yazacaksan yaz lakin asla genel olmasın” formunda ısrarcı olduğu açıklandı. Bildiri saatleri ve diyalogların öğrenci-öğretmen münasebeti ortasında olmadığı; öğretmenin öğrencisine ilgisi olduğu ve bu ilgiye karşılık beklediğinin açıkça muhakkak olduğu da iddianamede yer aldı.