Samuag
New member
TESK Lideri Palandöken, yaptığı yazılı açıklamada, birtakım AVM, sosyete pazarları ve büyük marketler tarafınca müşteri çekmek için fiyatsız nakliyat yapan servislerin, taksiciden dolmuşçuya, bakkaldan kasaba fazlaca sayıda mahalle esnafının ekmeğiyle oynadığını savundu.
İlk etapta işçi taşımak için başlatılan lakin ilerleyen devirlerde müşterileri fiyatsız taşıyan servis araçlarının, artık de belli alışveriş kotası koyarak müşteri çekmeye çalıştığını aktaran Palandöken, şöyleki devam etti:
“Vatandaşlarımız buralardan alışveriş yaptığında konutuna dönmek için belirli meblağda fiş/fatura göstermek zorunda. Bu servisleri kullanmak için konulan alışveriş kotaları yüzünden vatandaşlarımız daha fazla alışveriş yapmaya yönlendirilirken ulaştırma dalındaki esnafımıza ve mahalle esnafına haksız rekabet ortamı oluşturuyor. aslına bakarsan zincir marketlerin oluşturduğu haksız rekabet ortamından pek etkilenen mahalle esnafımız bir de bu fiyatsız servisler yüzünden müşteri kaybetmemeli. Emeli haricinde kullanılarak fiyatsız nakliyeciliği satış ve pazarlama siyaseti haline getiren bu uygulamalara son verilmeli”
Palandöken, fiyatsız servislerin ulaşım ağının daima genişlediğine işaret ederek, bir yere gitmek isteyen vatandaşın “hem alışverişimi yaparım tıpkı vakitte yolumu fiyatsız bir biçimde karşılarım” kanısıyla hareket ettiğini vurguladı.
ötürüsıyla insanların dolmuş, taksi, otobüs üzere ulaşım araçlarını kullanmadığını belirten Palandöken, “Bu da ulaştırma dalındaki esnafımızın işine mani oluyor. Üstelik bu servis araçlarının ulaşım ağı hiç durmadan genişliyor. halbuki bu servisler sadece otobüs ve dolmuşların geçmediği güzergahlarda hizmet vermeli. aslına bakarsanız ulaşım ağlarının olduğu yerlerde esnafa rakip olmamalı. Günümüz şartlarında akaryakıt başta olmak üzere tüm maliyetleri artan taşımacı esnafımız düzgünce sıkıntı duruma düşürülmemeli” tabirlerini kullandı.
İlk etapta işçi taşımak için başlatılan lakin ilerleyen devirlerde müşterileri fiyatsız taşıyan servis araçlarının, artık de belli alışveriş kotası koyarak müşteri çekmeye çalıştığını aktaran Palandöken, şöyleki devam etti:
“Vatandaşlarımız buralardan alışveriş yaptığında konutuna dönmek için belirli meblağda fiş/fatura göstermek zorunda. Bu servisleri kullanmak için konulan alışveriş kotaları yüzünden vatandaşlarımız daha fazla alışveriş yapmaya yönlendirilirken ulaştırma dalındaki esnafımıza ve mahalle esnafına haksız rekabet ortamı oluşturuyor. aslına bakarsan zincir marketlerin oluşturduğu haksız rekabet ortamından pek etkilenen mahalle esnafımız bir de bu fiyatsız servisler yüzünden müşteri kaybetmemeli. Emeli haricinde kullanılarak fiyatsız nakliyeciliği satış ve pazarlama siyaseti haline getiren bu uygulamalara son verilmeli”
Palandöken, fiyatsız servislerin ulaşım ağının daima genişlediğine işaret ederek, bir yere gitmek isteyen vatandaşın “hem alışverişimi yaparım tıpkı vakitte yolumu fiyatsız bir biçimde karşılarım” kanısıyla hareket ettiğini vurguladı.
ötürüsıyla insanların dolmuş, taksi, otobüs üzere ulaşım araçlarını kullanmadığını belirten Palandöken, “Bu da ulaştırma dalındaki esnafımızın işine mani oluyor. Üstelik bu servis araçlarının ulaşım ağı hiç durmadan genişliyor. halbuki bu servisler sadece otobüs ve dolmuşların geçmediği güzergahlarda hizmet vermeli. aslına bakarsanız ulaşım ağlarının olduğu yerlerde esnafa rakip olmamalı. Günümüz şartlarında akaryakıt başta olmak üzere tüm maliyetleri artan taşımacı esnafımız düzgünce sıkıntı duruma düşürülmemeli” tabirlerini kullandı.